Vauvan liikkeet

Täällä on parin viikon ajan ja koko ajan enenevässä määrin tuntunut pieniä muljahteluja alavatsassa. Alkuun en ollut ihan varma oliko se vauva vai jotain muuta, mutta varmaan tässä voi jo sanoa, että vauva siellä liikahtelee :happy:
Aina kun makaan selalläni niin tykkään tunnustella sitä pientä palloa joka alavatsassa tuntuu. Mies ei ymmärrä miksen voi antaa sen olla rauhassa vaan "pitää koko ajan tökkiä" :joyful:

Rv 13+6
 
Täällä ei oikeen tunnu mitään, enkä oo edes ensisynnyttäjä :sad001 on kyllä melko syvältä, jos istukka on siirtyny tohon eteen, etten tunne mitään.. :sad001
Rv 14+4
 
Hui, onpas teillä alkanu aikasin harkkarit tulemaan…itellä alko esikoisessa kans vasta jossain 17-18 viikkojen kohalla, mutta niitä sit kyllä tuliki tasasesti joka päivä ja vähän väliä..itsellä nyt viikkoja 13+6 ja ajoittai tuntuu pieniä liikkeitä kun pikkunen myllertää menemään :Heartred
 
Mä tunnen nyt varmasti liikkeitä. Rv15+3 varmistu ku pikkunen potki kunnon sarjatulta, ku sitä ennen tuntu muutamana päivänä yks yksittäinen potku et ei uskaltanu olla varma. Ekasta tunsin 17-18-viikolla ja tokasta samoin ku tästäki 15-16-viikolla.. Ohan me potkut vielä harvinaista herkkua mutta ihania❤
 
Mä kysyin ultrassa, että voinko tuntea liikkeet jo nyt (rv12). Kätilö sanoi, että ei sitä kukaan muu pysty arvioimaan kuin itse ja että onhan se mahdollista. Mutta vielä se on harvinaista herkkua, jokapäiväisiä töminöitä odottelen. Ja tietty niitä loppuraskauden päiviä kun toivoo, ettei se enää heittelisi kuperkeikkoja ja potkisi sisuskaluihin.
 
Minä luulen tänään tunteneeni naperon..

Olin syömässä ja aloitin perus perunamuussilla ja normi salaatilla niin ei mitään tuntemuksia, mutta sitten kun otin lanttulaatikkoa niin tuntui selkeä "hipaisu" tuolla alavatsalla.. Jäin miettimään että olisiko vaan suoli joka on ja jatkoin syömistä. Perunalla ja salaatilla ei taas mitään, kunnes otin hieman vesimelonia ja taas tunsin tuon hipaisun.

Noh, nyt rupesi jo vähän mietityttämään ja sitten aloitin "testaamaan", haarukallinen pottua -> ei mitään, haarukallinen salaattia -> ei mitään , haarukallinen lanttulaatikkoo -> hipasu, pottua -> ei mitään, salaattia -> ei mitään, vesimelonia -> hipasu. Tätä toistu koko ruokailun ajan siten että aina lanttulaatikon tai vesimelonin kohdalla tuntui mahan sisällä hipasua.

En ole syönyt lanttulaatikkoa tai vesimelonia pitkään aikaan ja aikaisemmin ne ei ole minulle mitään vatsatuntemuksia aiheuttaneet. Että joko minulla on hyvin omituinen suoli tai sitten napero tykkää lanttulaatikosta ja vesimelonista :)
Ja täsmennettäköön vielä että olen aika herkkä tuntemaan näitä mahajuttuja sillä minulla on herkkä vatsa ja suolisto joten tunnistan aikahyvin vatsaperäiset muljahdukset ja nämä ei mielestäni olleet sellaisia pieru/ilma tuntemuksia.

Tiesin jo n. 1½ -1 vk ennen plussaa olevani raskaana koska tosiaan olen aika herkkä kehossani tapahtuville muutoksille.

Uskoo ken tahtoo, itse tahdon uskoa.

Tänään olisi 12+2, istukka viimekerran mukaan takana.
 
Masukit kyllä ilmoittelee mistä tykkäävät, miedän esikon aikaan radiosta kun tuli jotain nopea tempoista niin alko myllerrys:)
Muiden kanssa on hidas tempo ollut hyvä:) ruoka aineista ei niinkään, mutta joka tapauksessa uskon sua ekiko!
 
Onkos kuin monella käytössä kotidoppleria?
Me hommattiin sellanen jo esikoisen odotusaikana, ja on ollu kyllä niin kätevä! :)
Nytkin kun neuvolakäyntejä on harvennettu, niin on kiva kuunnella sydänääniä ihan kotonakin :)
 
Mua ihmetyttää etten vieläkään ole tuntenut mitään selviä liikkeitä :sad001 Esikoinen tulossa ja yleensä kyllä tunnen kauhean herkästi kaiken maailman suolen liikkeet yms. ja kaikki nuo odotus sovellukset toitottaa siihen malliin et 'pitäisi' jo liikkeet tuntea.

Rv 17+0
 
Mulle sanottiin neuvolassa että esikoisen odottajalla saattaa hyvinkin vasta rv20 paikkeilla alkaa tuntumaan liikkeet! Eli ei varmaan huolta Pauliina :)
 
Pauliina, minä tunsin esikoista liikkeet joskus viikon 20 tuntumassa, ei takuulla ole mitään hätää! Minä en muuten noita sovelluksia sun muita enää käytä juurikaan sen vuoksi, että koen, että ne vain ahdistavat mua. Kun pitäisi olla joku tuntemus, mutta kun ei itsellä ole, ja sitten tulee vain hätä. Turhasta.

Tiistaina äitipolille. Siellä on ihana lääkäri.

14+6
 
Hyvin saattaa tuntea liikkeet vasta rv 20 kieppeil. Tiedätkö missä istukka on? Jos se on edessä niin se vaimentaa iskuja eikä siis liikkeet niin helposti tunnu.
 
Olen muutaman kerran tuntenut (kai?) vauvan liikkeet. Onko mahdollista, että jo rv 16 ne tuntuisi myös ulospäin? Oon monesti yrittäny kumota näitä mun tuntemuksia, mutta aina kun kättä pitelee mahan päällä, tuntuu pieniä töytäisyjä :eek:

Vilijonkk4 16+0
 
Kiitos rauhoittavista kommenteista :) Kai se pitää vaan uskoa että ei niiden vielä ole 'pakko' tuntua ja täytyy malttaa odottaa niitä liikkeitä. Mä en tosiaan tiiä missä istukkakaan on niin ei senkään suhteen tiedä onko edessä vaimentamassa liikkeitä.
 
Kyllä mä voisin uskoa, että liikkeet voi tuntea ulospäinkin aikaisin. Tuntuu suoliston ilmakuplatkin usein käteen, jos pitää kättä mahan päällä...ainakin mulla tuntuu! En oo yleensä ehtinyt laittaa käsiä mahalle, kun vauva on liikkunut, mut eilen möyri enemmän, nii tunsin sen möyrinnän kädelläkin! Muiden käteen se tuntuisi varmaan ihan tavallisilta suolistomöyrimisiltä, mut itte huomaa eron, kun tuntuu erilaiselta sisäpuolella.

16+3
 
Tää meidän tonttu on aika edesveikeä tapaus. Täällä makoilen ja kuuntelen liikkeitä ja tää kaveri käy välillä hepeltämässä yhdessä kohdassa ja nopeasti toisaalle ja taas siirto:) taitaa tästä olla tulossa hyvä jatko näille ikiliikkuja tyttärilleni:D mahtava tyyppi!!!
Jotenkin hämmentävää miten voi rakastaa näin paljon jotain mitä ei ole edes varsinaisesti tavannut, mutta silti tuntuu että ainahan tää on ollut näin, niin täydellinen rauha ja onni... Seesteinen olo:,)

Rv 16+4
 
Luulen että tunsin just ekat liikkeet! Sellanen monien kuvailema saippuakuplan puhkeamistunne tuntu kohdussa :Heartred Voi toki olla et kuvittelin tai joku pikkupieru siellä vaan kiertelee ku viikkojaki vasta 14+1 ja esikoinen tulossa, mut ihan selvästi mun mielest kohdussa tuntui :happy:
 
Takaisin
Top