Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tunsin kuplintoja ja hyrinöitä joskus 12 viikon tienoilla, mutta sitten hulvahti iso verenvuoto jonka jälkeen tiputtelua on ollut jonkun verran viikottain. Istukka siis paljastui olevan edessä. Se voisi siis olla syy, miksi hyrinät loppuivat jossain kohtaa? Hyvä tietää, hieman ihmetytti. Nyt odottelen vaan että kohtu kasvaa ja istukka asettuu, eilen neuvolassa lääkäri sanoi että harvoilla se jää etualalle kuitenkaan.

Mä oon jo pari tai kolme viikkoo tuntenu :) Ku ultrassa toinen hyppyytti peffaansa, ni ne liikkeet tuntuu just sellaselta yleensä. Joskus vähän siltä, ku tulis nyrkkiä tai potkua. Iltasin tuntuu enemmän, ku tää kaveri on vissii astetta aamu unisempi :grin Herää vaan ilmottaa, et nyt mutsi syödään ja sit ei mitää oireita ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Mulla ei osattu sanoo, että missä se istukka on, ku kävin ultrassa 2.5 ja nyt jo oon viikolla 15+5. Et tolleen laskettuna ainaki sen 3vk oon tuntenu, ellen jopa pidempään.

Oon ihan varma että oon tuntenu liikkeitä nyt reilu viikon. Ihan hentosia tuntemuksia alkuksi, nyt tuntuu jo pikkasen enemmän. :p

Mie luulen, että oon tuntenu liikkeitä nyt tän viikon. Varmaan vauvan pyörimisestä johtuvia tuntemuksia. Ei sitä näköjään kolmannellakkaan kerralla oo aluks varma :p Viikkoja nyt 11+4

Mulla ei osattu sanoo, että missä se istukka on, ku kävin ultrassa 2.5 ja nyt jo oon viikolla 15+5. Et tolleen laskettuna ainaki sen 3vk oon tuntenu, ellen jopa pidempään.

Vai liekö kyse siitä, että on ihan normaalisti sitten? Mä olin kavereiden kanssa kahvilla, menin käymään vessassa ja hetkeä myöhemmin kävelin polvia myöten veressä kohti ensiapua. Niissä tutkimuksissa selvis et istukassa on 3,5 cm hematooma joka oli vuotanut sitten kerrasta enempi, sen jälkeen tiputellu tasasesti. Sanottu ettei parane huolestua, ellei sitten tunnu et mukana tulee lapsivettä. Aika samoissa mä menen ku sinä Ocean, 15 + 3 nyt. Mutta tosiaan ennen tätä tunsin jotakin kuplintoja..

Vai liekö kyse siitä, että on ihan normaalisti sitten? Mä olin kavereiden kanssa kahvilla, menin käymään vessassa ja hetkeä myöhemmin kävelin polvia myöten veressä kohti ensiapua. Niissä tutkimuksissa selvis et istukassa on 3,5 cm hematooma joka oli vuotanut sitten kerrasta enempi, sen jälkeen tiputellu tasasesti. Sanottu ettei parane huolestua, ellei sitten tunnu et mukana tulee lapsivettä. Aika samoissa mä menen ku sinä Ocean, 15 + 3 nyt. Mutta tosiaan ennen tätä tunsin jotakin kuplintoja..

Jaa :o No ei mulla kyllä mitään vuotoja oo ollu, eikä ultrassakaan mitään sanottu. Kaikki ainakin silloin näytti olevan hyvin. En ite ainakaan oo yhtään huolissani, oon puhunu synnyttäneiden kanssa jne. ja sanoinkin asiasta neuvolassa ja terkkari oli siellä sitä mieltä, että on vauvan liikkeitä.

Ocean; joo joo, siis tarkotinkin että tuskin on sulla hätiä tai mitään kummallista :D Ja varmaan mäki ne liikkeet tunnen parin viikon sisällä, kun kohtu nyt tästä kasvaa ja istukka asettuu. Näin lupailivat neuvolassakin :) Sinänsä näin ensimmäistä odotellessa tuo verenvuototapaus oli jotain ai-van karmeaa, vaikka monet tutut samankaltaisilla kokemuksilla rauhoittelivatkin. Istukka oli juuri monella syynä. Mutta, sen tapauksen myötä tunsin itseni ensimmäistä kertaa kunnolla äidiksi ja tosissaan tajusin rakastavani tota pientä ihmisenalkua. Odotan toki, että tunnen ne liikkeet kunnollakin, mutta kaikki aikanaan. :)

Mäkin luulen, että olen tuntenut liikkeitä nyt noin viikon ajan. Tuntuu, kun pieni kutittaisi tai piirtäisi ihoon sisäpuolelta. No pian selviää, ovatko pienokaisen liikkeitä <3

Ekan kerran varmoja liikkeitä bongattu rv 13+2. Nyt eilisen ja tämän päivän aikana liikkeet vahvistuneet paljon, ja niitä tuntuu useammin jo :) Nyt rv 14+5 ja tämä on kolmas näin pitkälle edennyt raskaus. Oon vissii hidas liikkeidentunnistaja tän ketjun otannan perusteella :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No mie en oo tuntenut vielä! Jossain vaiheessa luulin tuntevani jotain mutta taisi tosiaan olla luuloja vain... tuskin kannattaa enskertalaisena ja istukka edessä vielä edes toivoa tuntevansa. :)

Toissapäivänä tunsin ekan kerran vaavuskan potkun, en eka uskonu sitä että olis ollu, mutta se oli kyllä nii kova ja oikeella kohin ettei se voi olla suolen kuplintaakaa :D mutta en oota että koko ajan tuntuis tai mittää, eiköhä niitä potkuja kerkiä tunnustella myöhemminki :D
14+5 on nyt kuiteski :-)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Eilen olin lenkillä, heti alussa olo sen verran väsynyt, ett juoksun muutin suorilta reippaaksi kävelyksi. Mutta puolentunnin jälkeen sitten tuntuikin se verran paremmalta, ett ajattelin josko loppulenkin kevyesti kirmaisi. Muutamia askelia ja vatsaan tuli hassu tunne, ihan kun ois isomman sortin ilmakupla siellä pomppinut. Ei tuntunut huonolta vaan enemmänkin hassulta, tais masutyyppi haluta mukaan lenkille. No hetki siinä sitten pomppittiin yhdessä. :love7

Perjantaina uusintaultrassa lääkäri totesi mulla olevan eteisistukka joten voi olla et liikkeitä vielä joutuu ootteleen.. Oon itekki olettanu istukan olevan edessä kun sydänäänet kuuluu selkeesti sen viuh viuh-äänen takaa. :) :love017 Välillä ehkä huomaa et köllötteleeköhän pieni vasemmalla puolen ku se on selkeesti pinkeempi aina välillä.. :) katsellaan ja ootellaan :)

Täällä arvottu tuntemuksia :wink En kuitenkaan vielä menis sanoo mitää... ootellaan nyt että oikea jumputus alkaa niin tietää että onko nää alku jutut ollu mitään :grin
Merkille kyllä laittanu että yks aamu muljahti kunnolla vatsassa sekä muutaman kerran maailman hennoimpia jalkoja tai nyrkkejä tarjottu. En kuitenkaan vielä hätäile :rolleyes: Kait niistä ehtii nauttia vielä ja jossain vaiheessa vähemmän nauttia :wink:p

Toissapäivänä illalla sängyssä makoillessa tuntui ihan selkeä liike jonka veikkaan johtuvan toukasta. Tämä on mun toinen raskaus ja on suht tuoreessa muistissa nuo tuntemukset. No mut oli se mikä tahansa niin olkoot :D en mä ole niistä ottanut muutenkaan stressiä tai kuulostellut niitä... Kyllä ne sit tuntee kun tuntee eikä niistä voi erehtyä :D

Tän päivän neuvola varmisti sen, että myllerys, mikä mahassa ajoittain tuntuu on todellakin meidän nakero eikä suolen murinaa tms. Kaveri löytyi meinaa juuri sieltä, mistä miehelle olin 10 min aikaisemmin autossa sanonut. Toinen siellä hyöri ja möyri, mutta mulla on ollut jo jonkin aikaa vahva tunne, että tunnen millonkin kummalla puolella toinen oleskelee touhujensa aikana.. En aina, mutta välillä, kun riittävän sivussa. Jos siis toinen on ihan keskellä, en tunne mitään (oisko juuri, että se mulla edessä oleva istukka vaimentaa liikettä), mutta sivuilta tuntuu. Ihanaa! :Heartred:Heartred Tänää rv 16+4.

Muokattu viimeksi:
Mä en ole vieläkään tuntenut mitän ihan satavarmoja liikkeitä. :sad001 Jotain epämääräistä myllerrystä vain joka voi olla suolistojuttujakin. En malttais millään odottaa kunnon potkuja! Istukkaäänet kuuluu dopplerilla nyt enemmän oikealta, voikohan se jotenkin liikkua kun kohtu kasvaa? Tai sitten sen sijaintia ei pysty määrittämään sen perusteella miltä puolelta sen ääni kuuluu...

Itse ole vielä tuntenut liikkeitä.. Yksi päivä tunsin ehkä jotain, mutta epäilen vahvasti. Nyt rv 14+5. Ei edes tiedä miltä ne ensimmäiset liikkeet tuntuvat niin on vaikea tajuta mikä on ilmaa tms ja mikä mahdollisesti liikkeitä.

13 viikolta aloin tuntemaan! Ja nyt voimistunut entisestään <3 16+2

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla nyt vihdoin tuntuu liikkeitä kunnolla, toissapäivästä lähtien! (16+1 oikeesti nyt). Aiemmin ollu tosi satunnaista, nyt tuntuu jo potkusarjojakin :) Köykäsiähän ne liikkeet on, mut selvästi vauvan. Ei epäilystäkään :)

Takaisin