Vauvan liikkeet

unbelebt

Jostain jotain jo tietävä
Kaikki toukokuussa vauvan synnyttävät,tunnetteko liikkeitä jo? Itse en tunne,viikkoja nyt 18+5. Vähän oon huolestunut. Entä milloin saatte tietää sukupuolen vai oletteko saaneet jo?=)
 
unbelebt: Mie en tunne liikkeitä, koska mulla istukka edessä. Ainoastaan pientä kuplintaa/elohiirimäistä eloa jossain sisuksissa vaan tuntuu. Oisko sullakin sama homma, että istukka edessä? Ja me tiietään sp jo, ko kävin yksityisellä ultrassa parisen viikkoa sitten ja hän kertoi/näytti 
 
Mä tunnen myös tuollaista pientä kuplintaa ja jotain kevyitä töytäisyjä. :) Viikkoja nyt 16+2.

Rakenneultra on 10.1. joten silloin saa sukupuolen selville jos Mini sen tahtoo äidille näyttää. :)
 
JeRoSe,mä en tunne mitää ja mulla on istukka kuulemma aika takana...noh 20.12 selvii onks kaikki ok kun on ultra. Kumpi teille on tulossa?

Mä toivon poikaa =)
 
unbelebt: Odotatko ensimmäistäsi? Yleensä liikkeet alkaa tuntumaan tossa rv 20 kohilla. Meille näytti poikaa tulevaksi. Ja tää ultraaja kenen luona kävin, on nähny kolmesta vanhemmasta lapsesta sukupuolen myös oikein.
 
Mä en potkuja tunne vielä, mut sellasta kuplintaa/möyrintää tai mikskä niitä sanois. Eli varmaan jos kuperkeikkaa heittää ja muuten mölskyää mahassa ni sellasta tuntee, ku istuu rauhallisesti alallaan, mut ei vielä yksittäsiä selkeitä potkuja. Mulla on 16. r-viikko nyt meneillään ja muutamia päiviä tuntunu selkeesti, nii et tietää et se on varmuudella vauva joka noita aiheuttaa. Edellisviikolla luulin jotain tunteneeni, mut näin jälkiviisaana se tuskin oli vauvan aikaansaamaa. :D

Rakenneultra meil on vasta tammikuun lopulla viikolla22. Et sinne asti tarvii odottaa et sukupuoli selkeis. Poikafiilikset, mut silti nimiehdotuksia tulee jatkuvasti vain tytölle ;) Tänään näin sulosen 4v. tytön, jonka nimi oli Ninette. Se jäi tonne lokeroon mietintään. Aikas hieno ja erikoinen. Mitään Maijaa ja Mattii kun en haluu vauvan nimeks ;D Vähän erikoisempi ois mun makuuni, mut kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva, niin et kaikki tietää kuinka se lausutaan, eikä tartte selitellä..
 
Juu mä odotan ekaa :) Silti jotenkin odottaa liikkeitä kun monet sanoo että tuntee jo tässä vaiheessa,vaikka yksilöllistä onkin.

Toi Ninette on kyllä hieno ja erikoinen :) Mä haluan kans ehdottomasti vähän erilaisemman,en mitää Annaa tai Jennii :D Mulla on vahva tunne että on tyttö,mutta sen näkee sitten pian :)
 
Juu, koita vaan jaksaa ootella vielä tovi liikkeitä unbelebt, kyllä ne sieltä tulee. Ite kans tunsin esikolta todella myöhään liikkeet, mutta esmes kakkoselta tunsin jo viikolla 13 kuplintaa. Ja nyt tätä vitosta oottaessa kuplintaa tuntunut jo muistaakseni parisen viikkoa, kuplintaa on siis tuolla jossain sisällä.

Ninette on kyllä hieno nimi, erikoinen, mutta silti sellanen suomalaisen suuhun sopiva. Pitkillä nimillä on vaan taipumus saaha lyhennetty lempinimi aika pian. Vaan vaikka meän lapsilla on apaut 5 kirjaimiset nimet, nii ollaan kyllä jokaiselle saatu lempparit muokattua. Itekkin taas tänään nimiä makustellut, mutta ei meän lapsille oo koskaan ollut nimi valmiina, ko ovat syntyneet.
 
Täällä on tuntunut liikkeitä nyt ihan parin päivän ajan. :) En ole tätä ennen tuntenut oikein mitään tuolla masussa, niin ihmettelin kun ihan yhtäkkiä alkoi tuntua oikein kunnon tönäisyjä. Tosi mahtavaa kyllä, että pieni muistuttaa olemassaolostaan nyt monta kertaa päivässä. :) (Viikkoja siis 19+2 nyt.)

Meillä on rakenneultra 23.12., toivomme että sukupuoli silloin selviää. =)
 
Tunsin ekat selvät liikkeet noin viikko sitten (vko 16+2) ja sen jälkeen päivittäin rauhassa paikallaan istuessa on tuntunut sellaista möyrintää. Muutaman viime päivän aikana liikkeitä tosin ei ole juurikaan tuntunut, ja alkaa jo olla huolestunut olo, että onkohan siellä kaikki varmasti hyvin. Tiedän kuitenkin, että tämä on vielä hyvin aikaista, varsinkin kun ensisynnyttäjä olen ja kai ne liikkeet tästä säännöllistyvät ja voimistuvat pikku hiljaa.

Mulla muuten "pulputus" tuntuu lähinnä oikealla puolella, istukka on kai enemmän vasemmalla, jos oikein tulkitsin viime ultraäänen kuvia ja sitä, mitä mulle sanottiin.
 
Mulla tuntui ekat liikkeet harvakseltaan tosi aikaisin, rv 12. Mutta ne oli tosiaan yksittäisiä hipaisuja, joita ei tuntunut edes joka päivä. Rv 17 alkaen olen tuntenut jo ihan rehellistä mukilointia. Viikko sitten oli neljän päivän (hermoja raastava) aika, jolloin en tuntenut mitään. Onneksi tuli se doppleri hankittua, muutamana aamuna rauhoitin hermoni sillä että kuuntelin (ja laskin) sykkeen ennen töihin lähtöä. :)

Tänään ultrassa selvisi, että istukka on edessä, mikä selittääkin sen miksi potkut tuntuvat aina vain sivuilla, ja suoraan edessä tuntuu lähinnä edelleen vain perhosen siipiä.

Nytkin vauva taisi herätä kun istahdin alas koneelle touhuistani. Alkoi aika rymyäminen.
 
Mulla tuntui ensimmäinen töytäisi pari päivää sitten :) oon nyt rv 18+1 ja oon koittanu olla murehtimatta sitä kun nuita liikkeitä ei kummemmin tunnu. Ainakaan sellaisia mistä voisin oikeasti olla varma että jommastakummasta sikiöstä johtuisi.

Mut hitsi oon ihmeissäini lukenu tätä viestiketjua täällä, oon tuntenut jo jonkin aikaa sellasta ´kuplintaa´ ja ihme möyryämistä tuolla masussa. Mutku en oo koskaan varsinaisesti kuunnellut mahaani ennen, mikä on tullut nyt lähiaikoina jokapäiväseksi tavaksi, niin oon ajatellut että mulla vaan elimistö jyllää. Ja niistä kuplista viimeksi eilen mietin että voiko olla että mulla on ilmaa mahassa mitkä sit kuplina sielä liikkuu tms. Tuli hieman höntti olo tätä lukiessa kun yhdistelin asioita :D

Voi hitsiläinen kyl, tuli taas tunnepläjäys täällä, hyvä kun en alkanut itkeä ilosta jokaisen viestin kohalla missä luki että potkii jo (vaikkakin aivan eri sanoilla) ^^ :) <3

Sukupuolet toivottavast selvenis rakenneultrassa vuoden alussa mut vähän jänskättää ettei niitä siitä näe, eipä se nyt oikeasti haittaa jos ei niitä selville saa mutta loppuispahan tää arvailu sitten :D 


 
Ne kuplat tai perhosen kutittelu ja mikskä sanotaankaan, tuntuu kyl tosi hienoilta.. Eilen en tuntenu päivällä oikeestaan yhtikäs mitään, mut illalla menin sit selälleni pötköttään sänkyyn ja makasin hiiren hiljaa ja sit kyllä tuntu ja kunnolla. Niihin liikkeihin ei varmaan vaan päivällä kiinnitä niin kuomiota varsinkaan sillo, ku on koko päivän menossa. No, mut illalla sit anto kuulostella itteään ja heti aamulla uudelleen. Istuin pytyllä kun potkas ekaa kertaa oikeen kunnolla vasmmalle alas. Ei ollu enää pelkkä perhosen kutitus.
 Nyt on niiiin onnellinen ja hyvä mieli ja tietää et masuasukilla on kaikki hyvin.  
 
SiniBNT: Mulla meni kanssa hetken aikaa ennen kuin erotin elimistön muun pulputuksen (sitä on ollut paljon) tulokkaan aiheuttamasta kutittelusta ja "kuplinnasta". Sitten kun hoksasin eron, niin liikkeitä oli aika helppo tuntea.

Nyt liikkeet alkavat olla jo paljon voimakkaampia ja päivittäin tuntuu selkeitä töytäisyjä, mistä en kyllä vieläkään tiedä, tehdäänkö mahassa silloin volttia vai jotain yleistä mekastusta.

Eilen istuin kokouksessa ja mahassa alkoi yht'äkkiä ihan kunnon rymyäminen. Väkisin rupesi naurattamaan, ja näytin varmaan aika hölmöltä virne naamallani, keskittyessäni johonkin ihan muuhun kuin meneillään olevaan kokoukseen.  
 
Kuplimisia ja pienen pieniä töytäisyjä tuntuu kyllä. :) Nyt 16+5. Meillä tosiaan tuo rakenneultra 10.1. (muistaakseni jollain toisella täällä oli samana päivänä!) ja haluamme kyllä tietää sukupuolen.
 
Melancolique Mulla on rakenneuä ainaskin 10.1. :) En malttaisi odottaa että näkee pikkuisen ja kuulee onko kaikki okei :) Haluan myös tietää sukupuolen :)
 
mieki tunnen liikkeet ja melko vahvatki.. :) joskus rv 16 aloin tuntemaan.toinen raskaus siis.
nyt vauveli liikkuu jo melko ahkerasti ja tunnen oikeastaan koko ajan ku istahan alas. toissa iltana näky ihan päälle päin ku nosti paidan ylös ku vauva työnsi jostain tohon navan kohdalle ja tuntu että tulee läpi :D mies ei nähny mutta hänkin on tuntenut potkuja muutaman viikon.
mulla istukka takana ylhäällä ja tuntuu siksi selvästi ja olen pieni kokoinen.kohtu on ihan edessä ja mahallaki on kokoa..:)
ultra ois vähän reilun viikon päästä..saas nähä kumpi tulee. pahoinvoinnin(oksensin rv 6-18) perusteella poika koska eka on tyttö ja ei ollut pahoinvointia..no saas nähä :) miepä ilmoittelen sit ku ollaan ultrassa käyty.
 
inna90: Heh, jopas sattui kun toisellakin toukomammalla rakenneultra samaan aikaan. :) Tullaan sitten tänne vuodattamaan sitä pienokaisen ihanuutta. ;)
 
Mä tunsin ensimmäiset liikkeet tosi aikasin 13+3 tunsin jo kuplintaa ja semmoista möyrimistä ( istukka oli silloin suoraan kohdunsuun päällä). Sitten huolestuin oikein kunnolla kun liikkeet lakkas ja niitä ei oikeestaan tuntunut ollenkaan, sitten selvisi että se istukka on noussut suoraan tuohon etuseinämään, enkä sen takia tuntenut liikkeitä :) 

Nyt jo liikkeet tuntuu ja näky vattanpäältä, jos oikein kovaa potkiskelee :) Hassua vain, että se tykkää mamman pissarakkoa potkiskella aika lujaa ja kohta käy varmaan vahinkoja kun saa jalkoihinsa oikein paljon voimaa :D

Meillä oli rakenneultra 16.12 ja kaikki oli mainiosti <3 Sukupuolta ei suostunut toki näyttämään :D Mutta itellä on semmoset tuntemukset, että vois olla poika, en tiedä mistä johtuu että semmonen tunne, mutta sen näkee sitten synnärillä kumpi tulee ;)
 
Liikkeet alkoivat tuntua noin viikolla 19 ehkä aikaisemminkin, mutta tuolloin hoksasin että minkä takia kuplia tuntuu. Viikolla 21 tuntui ensimmäinen potku myös "ulkopuolelle".
Nyt viikkoja tasan 22 :)
 
Takaisin
Top