Vauvan liikkeet ja potkut

Pikkuhiljaa vauvalle alkaa kehittyä omanlaisensa rytmi, myös mahassa. Eli on hyvinkin mahdollista, että jos samaan aikaan ajelet joka aamu niin vauva on silloin hereillä. Meillä ainakin huomaan liikkeitä usein sen jälkeen kun olen syönyt, verensokerit nousee ja vauvakin herää. Iltaisin on myös aktiivinen kun sohvalla makoilee. Nehän pyörii vielä ihan tivolia tuolla mahassa näillä viikoilla.
 
Mio, tuota just mietin, kun aika samoihin aikoihin on tullut töihin ajeltua, n.tunnin aikaikkunan vaihtelulla, että olisiko vauva oppinut jo jonkun päivittäisen toistuvan rutiinin.

Ihana tuo pyörii tivolia :joyful: Mustakin tuntuu, että syömisen jälkeen voisi tuntua elämää, mutta välillä mietin että jos vain fiilistelen ruoan mahaan asettumista tms. :smiley-angelic006
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Kysyn vielä näistä liikkeistä. Tunnetteko siis niitä lähinnä tiettyyn aikaan päivästä? Luin, että vauva voi nukkua n.20 tuntia mutta onko se siis yhteen menoon?

Olen ollut huomaavinani, että kun ajan aamuisin töihin ihan kuin vauva liikkuisi. Tänään olin autolla liikkeessä eri aikaan, eikä mitään liikkeitä tuntunut. Nyt illalla sohvalla istuessa tällaisessa osittain makaavassa asennossa, on taasen tuntunut pieniä hipsaisuja ja vatsassa jännä kireys, mietin onko vauva jotenkin muuttamassa asentoaan vai heräsikö hän uniltaan :think005 :shy:
Mä olen alkanut tuntea pitkin päivää, mutta erityisen herkästi illalla kun käyn makuuasentoon ja katsotaan netflixiä tms. Yleensä hetken kuluttua siitä kun itse rauhoitun fyysisesti alkaa töminä. Istukka on mulla etuylhäällä, joten kaikkein selvimmin tunnen vasemman puolen potkut. Välillä oon tunnistavinani myös kääntymisen tai muun liikehdinnän, mutta potkut selvimmin.
Tunnen liikkeitä jo sen verran usein, että oon nyt tullut siihen vaiheeseen että alan huolestua jollen ole vähään aikaan niitä huomannut.
 
Täällä muuten nyt ekan kerran bongattu vatsan kohoilevan vauvan liikkeiden myötä :love017Ja ne pienet tökkäisyt muuttuneet kunnon muljahteluksi. Isän läsnäollessa helposti ujostelee, mutta luulen vauvan vaistoavan silloin jonkun mun reaktion, kun itsehän jännittyneenä toivoo/odottaa vauvan potkaisevan isän kättä vasten.
 
Sama täällä, viime viikolla tunsin ekaa kertaa liikkeet käteen ihon läpi, mies myös. Ja liikkeet muuttuneet selvemmiksi ja säännöllisemmiksi. Rakenneultrassa 3 viikkoa sitten kätilö totesi, että istukka oli kohdun etuseinämässä, ja jonkun aikaa liikkeitä tuntui selvästi vähemmän. Eli nyt tuntuvat taas istukan sijainnista huolimatta, vai onko sitten hiukan vaihtanut paikkaa :rolleyes:
 
Istukan paikka saattaa hyvinkin siirtyä kohdun kasvaessa, mulla kontrolloidaan joulukuussa olisiko istukka siirtynyt läheltä kohdunsuuta pois eli onnistuuko alatiesynnytys.

Mutta on nuo voimistuneet liikkeet vaan niin ihania :)
 
Mä rupesin tuntemaan liikkeitä joskus viikoilla 18-19. Nyt (rv 25+5) tyttö on kyllä niin aktiivinen ja onkin ihanaa kun se muistuttelee olemassaolostaan jatkuvasti ❤️

Vauvan liikkeet on niin ihania, ja tuovat tiettyä varmuutta aina siihen hetkeen ❤ Meidän vauva on iltamöyrijä, vaikka toki liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Mutta iltaisin tykkää myöyriä ja potkia kunnolla, kun pääsen sohvalle tai sängylle pötkölleen :)
 
Vauvan liikkeet on niin ihania, ja tuovat tiettyä varmuutta aina siihen hetkeen ❤ Meidän vauva on iltamöyrijä, vaikka toki liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Mutta iltaisin tykkää myöyriä ja potkia kunnolla, kun pääsen sohvalle tai sängylle pötkölleen :)

Ihan sama juttu! Mies tossa yksi aamu tokaisi että oli herännyt siihen kun vauva potki selkään (olin siis nukkunut vatsa hänen selkäänsä vasten).
 
Takaisin
Top