Vauvan liikkeet <3

Hyvä jos tuolla 20+ viikollakaan tunnistan liikkeitä. Tuntuu että vatsassa on koko ajan niin hirvee meininki päällä (mitä lie tuolla suolistoissa tapahtuukaan) että mistä sitä tietää mitkä kuplinnat on niitä liikkeitä :oops:

Nyt niin jännityksellä luin näitä teidän viestejä, et söin puolikkaan Julia-kohvehtipaketin!!! Ihme jos ei kohta möyri mahassa eikä takuulla vauveli :D Mä en ole osannut vielä odottaa vauvan liikkeitä, mutta todella paljon alavatsassa kipristelee ja kouristelee. Ajattelen ne kasvukivuiksi, mutta osahan voi olla pikkuisen pyörähdyksiä, mutta en niitä osaa ajatella niin, koska tunne ihan uusi. Pitäisi ihan keskittyä seuraavan kerran, kun alkaa tuntua jotakin :) Ensi viikolla on vihdoinkin lääkärineuvola ja jospa siellä kuulen taas jotakin uutta, että vauva jatkaa kasvuaan jne. Huoli kasvaa, kun tuntuu, että maha ei..

Mä tunsin esikoisesta ekat selvät liikkeet jo viikolla 15+ ja se mulla alkais jo huomenna. Ja tokasta piti tuntea liikkeet jo aiemmin ku ekasta, no ei nyt mun kohalla pidä paikkaansa.. Jännityksellä odotan.

Liikkeiden tunteminen voi paljon riippua siitäkin sijaitseeko istukka edessä vai takana. Edessä oleva istukka vaimentaa tosi tehokkaasti liikkeiden tuntemista. Mulla oli esikoisen raskauden aikana istukka edessä ja liikkeitä aloin tuntemaan vasta 20+ viikolla. Kakkosesta istukka takana ja liikkeet tunsin n.15 viikolta eteenpäin. Koko raskauden tunsin kakkosen liikkeet ihan eri tavalla kuin esikoisen. Että ei kannata masentua vaikka niitä liikkeitä ei vielä useampaan viikkoon tuntisikaan :)

Nyt väitän tunteneeni ekat liikkeet <3 ihanko vatsa kuplisi :) siinä kohtaa ei vaan voi olla mitään muuta kuin vauva mikä kuplia vois aiheuttaa :) ja moni niitä ekoja liikkeitä sellaseksi kuplimiseksi on kuvaillukki :)

Mulla ei oo mitää hajua liikkeistä, eikä siitäkään missä kohti se vauva on ku yritän sydänäänetkin aina liian ylhäältä kuunnella :DD

Ei mullakaan ole vielä tietoa liikkeistä (15+6,ensimmäinen) ja kätilö sanoikin viime ultrassa,että joskus 20 viikon kohdalla alkaa yleensä tuntumaan.Tietenkin yksilöllistä,mutta varmaan pääasiassa näin.

Mä kuuntelin taas aamusta dopplerilla sydänääniä ja välillä kuului sellainen erikoinen poksahdus. Voisko se olla potku? En siis tunne mitään liikkeitä mut mietin et kaipa se vauva liikkuu ja voihan se anturiin osua jos potkaisee :D

Freyja mulla sama,välillä kuulu sellanen särähdys ja neuvolassa kun kuunneltiin ja kuulu samanlaisia niin täti sano että nyt se potkii anturiin :)

Mulla on myös parina päivänä ollut hassuja kutittelutuntemuksia alavatsalla. Vielä en uskalla varmaksi sanoa että ovatko ne liikkeitä, mutta eiköhän se parin viikon sisällä varmistu :)

No mulla on pitkään tullu välillä just sellasta niiku perunat porisis mahassa. En oo vaa osannu arvioida vauvan liikkeiksi. :D Mistä näistä tietää millon se on pikkuinen?

Kyllä noi teidän tuntemukset kuullostaa jo liikkeiltä :) sit kun vähän vielä pikkunen kasvaa niin alkaa tuntua potkut. Niitä odotellessa ♡

Saa se neuvolan eukko sanoa mitä vaan tai kohautella olkapäitään, piirtää vaikka kymmenen kysymysmerkkiä äitiyskorttiin, mutta minä tunsin SELVÄN POTKUN (tai kuperkeikka mikälie) tässä hetki sitten. Kaksi muutakin kertaa tuntui tumaus, mutta kun en ehtinyt rekisteröidä mistä kohtaa tuntemus tuli, saattoi olla suolen murinoitakin. Mutta AINAKIN yksi SELVÄ POTKU tuli.:Heartpink NIh!!!
Tässä sille neuvolan tätille vähän:finger004:finger002

No se on niin ärsyttävä tapaus muutenkin, ottaa päähän kun meillä oli toisena hoitajana tosi ihana ihminen, jonka kanssa synkkasi hienosti, mutta hän jäi eläkkeelle... :( Niin pitää tässä päästellä vähän höyryjä, että jaksaa kattella tän toisen emännän naamaa :wink

Mä oon kans nyt pari päivää tuntenu potkun tyyppisiä yksittäisiä tökkäsyjä ♡ tiedä sit oliko mut oon tuntenu liikkeitä monta kertaa päivässä et aikas liikkuvainen kaveri on :)

Takaisin