Vauvan liikkeet <3

Mä en oo vielä mitään erikoista huomannut. Paitsi et tänään alavatsalla tuntui jotain kuplia. Luulen vaan et ovat suoliston liikkeitä kun vasta olen rv 10+5 :D

Usein oon miettinyt et mistä sitä voi tietää näin esikoista odottaessa et mitkä on vauvan liikkeitä ja mitkä jotain vatsan toiminnan liikkeitä. Ehkä sen jossain vaiheessa tajuaa :)

Voi että mäkin haluisin jo tuntea liikkeitä, mut en tunne ees kohtua...? Edellisetkin kasvoi kyllä jotenkin "sisäänpäin", et hurjan myöhään ne liikkeet vasta alkoi tuntua. Oikeestaan uskoin liikkeiksi vasta, kun ne pystyi tuntemaan mahan päältäkin :D

Siis voiko jo tuntea jotain? 12+5? Äsken navan alla vasemmalla sellanen hidas pyyhkäsy. Tuntu jotenki "uudelta". Eikai se vielä tunnu?

Voi tuntua, toiset on herkkähipiäisempiä. :)

Väitän, että tunsin tänään toisen tumauksen jo. Ihan niinku joku olis antanut luunapin karvarajaan oikealle sisältäpäin. Semmosella ohuen ohuella sormella, tuntui niin hassulta ^^,

Muokattu viimeksi:
Alamahassa tuntu hassu pyörähdys eilen, kun innostuin niin kovasti, kun seurasin livenä tasa-arvoisen avioliittolain äänestystä. Vähän aikaa kävi kovimmassa tunnemyräkässä vipellys ihan alamahassa :) Hippunen on selkeesti tasa-arvon ystävä :) Hormonihyrränä katoin tarpeelliseksi itkee tunnin äänestyksen jälkeen :D

Nyt mun masussa käy melkonen metelöinti...! Tunnistan nää vauvan mylläämiseksi. :) esikoinen nukahti tähän sohvalle pää mun sylissä ja tunnen vähän väliä kun joku siellä luikertelee isoveljen päätä vasten. Eikä kyllä voi olla suoli, kun ihan äsken vasta vähän söin ja edellisestä ruokailusta on jo niin kauan, että ne syömiset on jo sulateltu. Ja tää myllääminen tuntuu alempana, heti muistui mieleen että ai niin, tältähän se tuntuu. :) <3<3

Taitaa tulla veljeensä. Isoveli oli masussa jo utelias tutkija. AINA, kun joku vieras esine oli mun masua vasten, heppu alkoi pyöritellä itseään sitä vasten ihmeissään. Esim jos oli reppu sylissä matkatessa. Tämä PikkuPikku tuli tutkimaan veikkaa <3 :P

En kyllä tullut kuvitelleeksi niitä eilisiä vauvan möyrimisiä. Meinaan sama myllerrys alkoi nyt, tässä koneella istuskellessa. :smiley-bounce022

Täälläkin on hennon hennot hipaisut masussa bongattu eilen illalla ja viime yönä kun valvoin tai sit mulla on vaan vilkas mielikuvitus. Ihan kun joku ois kävely mahassa ja tosiaan tuntu eri paikassa kun ilmavaivat nyt siis 14+0

Minulla tuntuu tuossa karvarajassa välillä pitkäänkin sellaista tykyttelyä, mutta liekö vaan elohiiri tai jotain.. Viikkoja vasta kuitenkin 13+1. Terkka sanoi eilen ettei vielä pitäis tuntua mitään.. No ehkä sitä vähän myöhemmin osaa sanoa kun en koskaan vielä ole ollut raskaana :)

Minulla on nyt vajaan viikon tuntunut sellaista muljahtelua vatsan/ylävatsan seutuvilla ja en ole oikein osannut paikallistaa sitä.Ensin ajattelin,että jos ne ovat rytmihäiriöitä,mutta ei ne oikein siltäkään tunnu.Olen nyt rv 14+6.Onko kukaan sotkenut vauvan liikkeitä rytmihäiriöihin?

Vauvan liikkeet tuntuu kyllä väistämättä ensin alavatsalla, kun kohtukaan ei yletä kuin ehlä navan korkeudelle. :)

Miulla ylävatsalla tykytti usein kunnon elohiiri useemman viikon, kun kohtu kai työnsi sisäelimiä pois eestä. Tuntu vasemmalla ylävatsassa ja oli tosi nopeeta ja voimakasta tykytystä. Ite kärsin toisinaan rytmihäiriöistä niin on erilainen tunne.

Miulla ylävatsalla tykytti usein kunnon elohiiri useemman viikon, kun kohtu kai työnsi sisäelimiä pois eestä. Tuntu vasemmalla ylävatsassa ja oli tosi nopeeta ja voimakasta tykytystä. Ite kärsin toisinaan rytmihäiriöistä niin on erilainen tunne.

Juuri tuollaista voisin kuvailla itselläkin olevan.On vain niin uusi tunne,ettei osaa varmaksi sanoa mitä on.Ihmeellistä,mitä kaikkea uutta omassa kehossa voi tapahtua!

Täällä ei tunnu kyllä vielä mitään vaikka ultrassa selvästi oli melkonen jumppa päällänsä :) Noh, eipä sillä en uskokaan että näin varhain vielä mitään tuntuu. Tänään rv 12+5.

Mulla istukka semmosessa paikassa että pitäs kätilön mukaan hyvin tuntua ja ehkä ajoissakin :) Viel en oo bongaillu mitään, mut kovastk odottelen <3 Kaveri sanoi että tuntuu ihan kun siltä kun perunat kiehuu kattilassa,sillai porisee/kuplii alamahalla :)

14+4 eikä mitään havaintoa. Tosin np ultraajakätilö meinas, että ekakertalaisena voi mennä jopa viikoille 20+ :p

Takaisin