Vauvan liikkeet <3

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Jutustelua ensipotkuista, perhosen siiven hipaisuista, kuplien puhkeamisen tunteesta... <3
... Ja sitten myöhemmässä vaiheessa ei-niin-mukavista potkuista kylkiluihin ja yrityksestä puskea navasta läpi.

Laittelin lapset äsken päiväunille, istuskelin sängyssä lukemassa kunnes lapset nukahti. Yhtäkkiä tunsin aivan alavatsalla, "karvarajan" tuntumassa terävän tumauksen, "tu-tum!". Kokemuksen perusteella tulkitsin sen ensimmäiseksi havaituksi kuperkeikaksi (esikoisesta eka havainto 10+3 ja kuopuksesta 10+4), nyt on rv 9+6. Sen jälkeen ei tuntunut enää mitään. Notta olkoonkin tuomioni sitten se, että se oli kyytiläinen, joka siellä mekkaloi. ;) Hyvä tovi kyllä menee ennen kuin alkaa mitään jatkuvia liikkeitä tuntemaan.
Niitä kunnon potkuja odotellessa:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Mulla on jotain kummallisia tuntemuksia mahassa myös tuntenut, mutten ole vielä kehdannut väittää vauvan liikkeiksi. :)

Mä en vielä oo tuntenu mitään tai en oo osannu aatella liikkeeksi :) perus "kasvukivuiksi" oon kaikki laskenu :)

Mulla iltasin tultuu semmosia muljahuksia alavatsalta mutta en oo osannu liikkeeksi rekisteröidä vaikka ei sen jälkeen ilmaakaan tullut. :)

Mä oon nyt jo pari viikkoa tuntenu sellasta kutittelua/kuplintaa alamahassa. Nyt rv 12+6 samanlaista mitä oli esikoisesta mut en kyllä näin aikasin tuntenu. Tosin nyt on istukka vauvan takana kun esikoisesta oli edessä eli vois hyvin olla liikkeitä. Josko se vauva siellä liikkuu niin et lapsivesi kuplii mahan pintaan :)

Oi joi ihanaa liikkeitä jo nyt!!! Mä oottelen et josko joulun aikaan ekaa henkoset potkut tulis... Sillon ois vissiin noin 18. Viikko menossa kun oon päässä laskenu...

No ohhoh, kylläpäs te tunnetta aikasin liikkeitä! :eek: Mäkin olen nyt tuntenut jotain vauvan liikkeitä muistuttavia tuntemuksia, mutta tiedän, että tuntuvat liian ylhäällä ollakseen niitä oikeasti. Kohtu nimittäin juuri ja juuri tuntuu häpyluun päällä tietyssä asennossa. Esikoisesta taisin tuntea ekat liikkeet ehkä viikolla 17, mutta mulla oli kyllä istukka edessä vaimentamassa niitä. Rakenneultrassakin huomasin, että tunnen liikkeistä vain murto-osan vaikka niitä säännöllisesti silloin tuntuikin. Sikiö hakkasi niin innokkaasti istukkaa, että ihan nauratti, miten mä en voi niitä tuntea.

Miullakin kohdun kohalla kuplii välillä. Kohtu tuntuu miulla jo ihan selkeesti häpyluun yläpuolella. Mut en oo niitä liikkeiksi laskenut, kun en oikein tiiä, että onko vaan suoli mutkalla vai Hippusella harjotukset menossa. Kovin oli ultrassa ainakin rauhallinen tapaus, et tuskin hirmusta myllerrystä siellä pitää.

Mä oon ollu hirmusen "herkkähipiäinen" aina, varmaan siksi alkanut joka kerta liikkeet tuntua varhain. Ja istukkakin ollut sopivasti poissa tieltä, tiedä sitten miten tällä kertaa. :P

Kuplintaa mullakin välillä tuntunut, sanotaan, että ilmavaivoja, mites jos ei mitään ilmaa tule. :D Mielestäni kuplinta ollut liian ylhäällä ollakseen pikkunen.

Nii ja neuvolalääkäri sanou tarkastuksessa, ettei tunne ees kädellä mun kohdun kokoa, on sen verran takana, mietin, että mahtaako sen takia myös kestää pidempään ennen ku tuntee liikkeitä vai onko sillä mitään vaikutusta?

Kyllä se todennäkösesti vaikuttaa, mutta tää nyt on ihan mutua. Kai ne vatsanpeitteet ja muut vaimentaa, jos niitä on edessä enemmän eli kun kohtu on takana. Miulla se on puskenu jo suolet ylemmäs niin tuntuu käteen selkeesti. Ja varmasti on kohtu, koska miulla on alkanu harjotussupistukset ja nekin tuntuu kädellä kokeiltaessa. Saa nähä päästäänkö laskettuun aikaan asti.

Mulla on eteenpäin kallistunu kohtu voimakkaasti ja sitä ihmettelin kun esikoisesta eka ultra tehtiin alakautta koska ei saatu näkyviin mahan päältä. Nyt on rasvaa varmasti enempi kun edellisessä ja silti sai hyvää kuvaa jo vatsan päältä. Ite päättelin et se istukka mikä oli viimeksi edessä vaikeutti ultraa. Nyt siis vauvan takana.

Meillä tänää neuvolassa sanottiin suoraa et tuskin on liikkeitä vaan jotai suoli mutkia ja kuplinta johtuu siitä. En itsekään usko, että on pienen liikkeitä.

Tuli liikkeistä mieleen, et mies sano eilen vitsillä kans, et silläkin joku potkas mahassa :D Eli suoli voi tosiaan kuplia sopivasti. Nauroin miehelle eilen, että se rakentaa Hippuselle kesäpalatsia, kun on lihonu enemmän ku mie toistaseks. Miun mahassa Hippusella on talvipalatsi, voi sitten syntymän jälkeen vedellä päiväunia kesäpalatsissa eli isin mahan päällä :)

Maha kuplii täälläkin, välillä tuntuvat kuin isompikin ipana siellä riehuisi :D liikkeet alkaa tuntua kyllä ihan eri paikassa, kun se aika koittaa. Tykkään, että vaavin liikkeet on jotain niin spesiaalia, että sitten kun niitä oikeasti tulee niin ei sekoita enää suolenmutkan plörinöihin:p

Esikoista odottaessa kysyin neuvolassa voiko olla, että tunsin kuperkeikan jo rv 11 niin täti tuumasi, että hyvinkin voi kun olin niin hoikka. Ja aika pian siitä liikkeet alkoikin tuntua säännöllisesti. :)

Kyllä miekin aika varma oon, että saattaa olla Hippusen pyörähdyksiä ainakin osa. Kohtu ruplattaa paljon enemmän ku ennen, suolet löytyy vähän ylempää ja ilman kiertäminen tuntuu erilaiselle. Ois kiva saada joku semmonen merkki liikkeistä, et vois olla täysin varma :)

Tänään kuunneltiin neuvolassa sydänääniä ja kuului kumahduksia välillä. Terkka oli sitä mieltä, että vauvat potkivat anturia. Minä itse tulkitsin äänet aamupuuroksi suolen mutkassa. En tiedä. :)

Itsekin oon pariin otteeseen ollut tuntevinani kuplan puhkeamista alavatsalla, mutta en oo niitä vielä uskaltanut vauvaksi sanoa. Esikoisesta tunsin liikkeet muistaakseni viikolla 17 ja istukka on taas edessä joten en usko niitä ihan vielä tuntevani. Tänään viikkoja 12+3, vielä pitää siis vähän malttaa. :)

Takaisin