Vauvan liikkeet <3

Saa kait sitä härnätä. Minä ainakin oon joutunu härnäämään että saan Bn liikkumaan. Täälläkin A on kauhia mykästäjä ja B taas ei. :D yöllä ku valvoin niin kyllä kummatkin myski ihan kiitettävästi. :)

Oli outoa syödä ruokaa, kun koko ruokailun ajan toisella vauvalla oli hikka. :D

Täällä yritetään väkisin tulla ulos oikeelta puolelta ylämahasta. Vähän tekee jo häjyä...

^ ihan sama täällä!! Vähän väliä pusketaan peppua tai jalkoja yläoikealta läpi. Ja kun tökkää vastaan niin saa potkun takaisin.

Tuntuu miuten häijyltä, kun onnistuu tökkäämään samaan aikaan kun toinen potkaisee... :D

Tämä on alkanut hikottelemaan kovasti kun vielä pari viikkoa sitten ei juuri koskaan hikotellut. Kerran pari päivässä hikkailee ja pitkiä aikoja kerrallaan... Ja huomaa että hikottelu pännii vauvaa kun purkaa sen sitten muhun murjomalla mua kuin viimeistä päivää :D

Ja tälläkin vauvalla on myös tapana yrittää puskea itseään ulos jommalta kummalta puolelta napaa ulos niin että todellakin tuntuu häijyltä. Joskus taas suoraan navan kohdalta pusketaan jalkaa tai nyrkkiä ulos niin että napa on kuin vatsaan osittain uponnut pingispallo. Välillä potkitaan kylkiluita kohti kipeästi ,välillä ihan toisin päin aivan alavatsaan mikä tuntuu vähintään yhtä häijyltä. Kaikkein kivointa vauvasta taitaa kuitenkin olla poikittain masussa ja harjoitella hyppyliikkeitä ja suoristella jalkojaan niin että tuntuu ja näkyy..

Mikähän vilperi sieltä on tulossa :D

Mulla vähän vähentynyt vauvan liikkuminen. Liikkuu kyllä joka päivä, mutta ei enää niin voimakkaasti ku vaikka kuukaus takaperin. Nyt potkut hennompia.

Täällä alkanu joka yölliset bileet masussa :grin ja ainakin vielä tuntuu neiti olevan oikein päin kun jalat meinaa puskea ylämahasta läpi

Tää vetää iltaisin ennen nukkumaanmenoani sellaiset iltasembalot että huhhuh... Ja vaan pahenee päivä päivältä xD Yöt onneksi nukkuu nätisti, ei heräile tietääkseni ja silloin kun pari kertaa herään vessaan yön aikana niin vauva vaan koisii.

Mutta ne illat... eilen katsottiin miehen kanssa leffaa ja vauva riehu pahemmin kun koskaan ennen. Välillä puskee peppua niin pahasti ulospäin että kivistää, maha ihan muodottomilla muhkuroilla kun tämä yrittää venyttää tilaansa pepullaan. Siinä vaiheessa tulee "Ai" äännähdyksiä..
Eilen sillä oli ylösalaisin jotkut hyppyharjoitukset menossa kun puski päätään alaspäin samalla kun potki täysillä ylhäällä. Ihan kun olisi oikein ponnistellut hyppykiikkumaisesti täydellä voimalla mahan sisälle, oikein vihlaisi joka kerta kun päällään kopsautti alapäätä kohti.. Pahempia "Ai" äännähdyksiä tuottaen.
Päivälläkin liikkuu aika usein mutta iltaisiin verrattuna ne ei ole mitään. Vauva suorastaan riehuu iltaisin mutta eilisen lailla ei ole aiemmin riehunut, oikeasti tuntui että pieni meinaa väkisin työntää itsensä jo ulos (raketin lailla)...

Mahassa kuuluu myös napsahdusääniä kun pieni oikein riehuu, samantyylisiä kuin lapsivesien mennessä esikoisen syntyessä. Mitään ei onneksi vuoda kuitenkaan...

Täälläkin on selkeästi illalla aktiivisempi vauva. Ihanaa on kun sisarukset haluavat ennen nukkumaan menoa paijailla masua ja laulaa vauvalle. Ja toinen selkeästi tykkää <3 Myöhemmin illalla vetelee terävää kantapäätä pitkin kohdun seinää..

Mulla kans semmonen hassu napsahdus kuulunut muutamana päivänä :joyful: Sit eilen illalla oli ihan kunnon masubileet, ku kattelin telkkaria ja söin mustikkapiirakkaa. :D Isukkiki painoi korvansa masulle ja höpötteli vaaville, ni meno eikun hurjistu :happy: Molemmat oltiin ihan haltioissaan, vaikka multa pääski pariin otteeseen ''ai''. Tuntu että nyt se pikkunen tulee varmasti mahasta läpi.. :p

On se hassua, että vaikka täällä vedellään sillä terävällä kantapäällä, niin just se on se mitä olin raskaudessa eniten kaivannut. Sitä että joku työntää pientä jalkaansa oikealle (miksiköhän juuri oikealle??) kylkeen ylös. Nyt yritän oikein fiilistellä joka kerta, kun tiedän että tätä kaipaan sitten myöhemmin.. Kun tää on todennäköisesti viimeinen kerta kun joku potkii mua sisältä päin. <3

Oon miettinyt samaa Suksu! Sen tunteen muisti raskauden jälkeen parhaiten. Se on niin selkeä muistutus vauvan olemassaolosta, että masussa ON OIKEASTI PIENI IHMINEN.♡♡ vaikka tuntuu väliin inhottavalta. Mutta kun... siinä se pieni kinttu on. Melkein voi napata kantapään sormien väliin nahkojen läpi.♡♡

Meillä mies sai tunnustella vauvan hikkaa eilen eka kerran. :rolleyes: Oli kuulemma jännäntuntuista, käskin miettiä miltä se tuntuu masun sisällä. :D

Hitto kun ei tää ipana liiku.. aikasemmin ollu ihan kyllästymiseen asti liikkeessä ja tänään tasan kerran tökkimällä potkas -.- nyt ei meinaa millää saada irti täs mitään..

Nyt alkaa huomaan et vauva alkaa oleen aikas iso. Tuntuu selkeesti jo reisiluu ja kantapää kun vääntää nahan alla. Ja toi vartalo on lähes aina vasemmalla puolella ja melko iso jo. Potkut kyllä todellakin jo sattuu. Eilenkin kun makasin oikeella kyljellä tuli sellanen potku kylkiluihin et oli noustava ylös ja pideltävä kylkeä vähän aikaa. Kyllähän tää taitaa jo olla 2kg patukka et onhan sillä jo kokoa :)

Meidän masukaveri on rauhallista sorttia...vielä ainakin.. Aamuisin nukkuu niin että ekat kunnon liikkeet tuntuu aamupäivällä vasta lounaan jälkeen.Iltaisin on selkeästi virkeimmillään ja öisin kyllä antaa mamman nukkua.Potkut tuntuu oikealla kyljessä ja kylkiluiden alapuolella,vielä en ole tuntenut niitä ilkeän tuntuista liikkeitä,tämä neiti taitaa olla vain sellainen leppoinen venyttelijä :love2

Takaisin