Vauvan liikkeet <3

Meillä tykätään olla edelleenkin toisella puolen. Oikea puoli vallattu ja rt on ollu jo pidempään päivän asento...

Tää vetää kyl kuperkeikkaa kokoajan, nyt on useemmin oltu jo pää alaspän, ku näky melko varmasti yks päivä jo pieni jalkakin tossa ihan ylävattalla<3 Mut silti useimmiten liikkeet tuntuu alhaalla, et pt ollaan. Äitiinsä tullu, miä kuulemma myllytin mahassa ihan hulluna, en pysyny juurikaan paikallani:D Pikkusisko kuulemma oli niin rauhallinen, et sitä piti vartavasten iltasin koittaa herätellä ja saada liikkumaan. Se möllötti samassa asennossa vissiin koko ajan. Toi hitaus on kyllä kantanu näihin päiviin asti, haha

Mä alan epäillä et tää kaveri on koko ajan vaan poikittain tuolla masussa :D Kun tuntuu et masu ei hirveen iso ole ja liikkeitä tuntuu milloin missäkin. Muutenkin itse tunnen jotenkin et kaveri olis poikittain. Ylhäällä ja alhaalla kun harvoin tuntuu tunnustelemalla mitään "möykkyä" :D

Hikotteleeko teidän vauvat miten paljon? Täällä A vauva on ihan älytön hikottelija. Lähes tulkoon joka kerta ku kuunellaan sydän ääniä niin hän hikottelee. :D B vauva taas harvemmin ja hän on ollukki pari päivää nyt tosi paljon rauhallisempi.

Tämä viihtyy pää-asiassa vasemmalla puolella masua, mutta pyörii ja hyörii kun häkkyrä, heittelee kuperkeikkoja ja useimmiten myllää vinosti poikittain, tuntuu että kääntyilee vielä miten sattuu, pää joskus alhaalla, yleensä ylhäällä. Esikoiseen verrattuna tämä on älyttömän vilkas ja liikkuvainen, liikkeetkin tuntunut kädelle jo ennen puoliväliä ja tosi aikaisin. Hurjan kovat potkut mäjähtää pikkuiselta, välillä niin että säpsähdän (25+2 menossa nyt).
Istukka on takana ja esikoisella taas istukan sijainti oli edessä niin se varmasti vaikuttaa erilaisuuteen paljon kun ei ole nyt vaimentimena tiellä :D

Vilkkainta on silloin tällöin pitkin päivää, illalla kun istun sohvalla ja uudestaan kun menen maate. Sitten yön on yleensä aika rauhallinen iltarumbien jälkeen (ainakaan en herää niihin) ja seuraavan kerran myllää aamulla 6- 7 välillä :p Huomasin tänään aamulla että rauhoittui kun lauloin hänelle :love2 Tai jähmettyi järkytyksestä :p...
Tuntuu reagoivan isoveikan ja isän ääneen villiintymällä..

Viimeksi ultrattu 20+0 ja oli perätilassa. Koskahan viimeistään pikkuisen pitäisi olla kääntynyt "synnytystilaansa"?

Tämä hikottelee aika vähän, isoveli hikotteli taasen tosi usein.

Linalei, ennen ponnistusvaihetta olisi ihan suotavaa olla oikein päin. Ja tietysti lapsivedet eivät olisi saaneet mennä siinä vaiheessa, että pystyy vielä kääntymään. Näin kärjistetysti. Yleensä kai kyllä pitäisi olla kääntynyt rt hyvissä ajoin.

Hehe :P Muistelin että esikoinen oli jo rakenneultrassa puolivälissä "oikein päin" eikä enää kääntyillyt ja tämä heittelee vielä kuperkeikkoja :D Ja lueskelin että jossain tapauksissa on kätilöt yrittäneet jo 35 viikolla kääntää jos vauva vielä väärin päin. Ehkä en maalaile kauhutarinoita seinille varsinkaan vielä tässä vaiheessa, äiti kuvaillut joskus miten hirveältä tuntui kun kätilöt yritti hänen kuopusta kääntää xD Hän ei vaan itsekään muista missä vaiheessa raskautta se oli.

Meidän vauvalla oli viimeks tänä aamuna hikka, edellisestä hikasta minkä oon tunnistanu on jo aikaa, muutaman hikan oon tunnistanu mut ei jatkuvasti hikkaa.

Vauva on ollu jo viikon rt. Tää yks päivä selvästi rauhottu kun soitin sille soittorasiaa. Mä en muista lastenlaulujen sanoja niin tässä me istutaan sohvalla ja kuunnellaan upouutta lastenlaulu cd:tä. Mä laulan mitä muistan.

Täällä ihan kauhistuttaa välillä tää vauvan liikkuminen ja potkiminen/huitominen. Nytkin maha vaan hytkyy ja heiluu, kädellä kun koittaa niin tuntuu selvästi kun joku kova liikkuupitkin masunpintaa. Eilenillalla bongattu myös selvä hikka, kesti muutaman minuutin. Ikävästi tuntu tuola alapäässä :wacky:
Ja joku noista hiljaisista päivistä murehti.. Ite kanssa viikonlopun panikoin ja olin jo valmis maanantai aamuna soittamaan neuvolaan. Tämä kun on todella riehuvaista sorttia, jokapäivä tiettyihin kelloaikoihin on kova melske. Mutta viikonlopun työiltojen/öiden jälkeen la ja su oli aivan hiljasta. :wideyed: Mahaan kyllä kosti, ihankun menkkakivut, (ei tosin niin voimakkaina) mutta vauva ei liikkunut. Tai ehkä liikku mutta en tuntenu mitään. Hirvee tilanne, ja kun ei vertailukohtia /aiempia raskuksia ole, niin hätä meinas tulla. Kaikenkukkuraks olin just lauantaipäivänä lueskellu näistä enkelivauvoista ja kohtukuolemista. Ei siis todellakaan helpottanut olotilaa! Onneks maanantaiaamuna hammaslääkärin tuolissa maatessa alkoi normaali tuttu myllerrys, joten jäi hätäpuhelut soittamatta. (Ei ole ikinä ennen hymyilyttäny hammaslääkärin tuolissa niin paljoo ! :D ) Joten, kai tällänen vaihtelu on normaalia? Vai olikohan tuo säikyttely joku mielenilmaus siitä että tuli rehkittyä töissä vähän liikaa... Onneks nyt kaksi vapaata viikonloppua, ja sitten enäää pääsiäinen töitä. Sen jälkeen taitaa pakostikin sairasloma kutsua: työpaita ei enää mahdu kiinni, kumartelu on hankalaa ja en mahdu asiakkaiden/pöytien väliin enkä ylety enää kaatamaan edes viiniä lasiin :D eihän asiakkaat tee elettäkään väistääkseen. :smiley-angry003

Menkkakipujen tuntuiset kivut raskausaikana ovat varmaan supistuksia eli sellaisten tullessa ottaisin ainakin itse rauhallisemmin jos on tullut rehkittyä :) Ehkä jopa soittaisin neuvolaan, viimeistään jos toistuu, vaikka vaan varmuuden vuoksi.

Itse muistan esikoisen synnytyksestä etenkin sen että supistukset tuntuivat alusta asti ihan menkkakivuilta, alkoivat tosi lievien sellaisten tuntuisina (vesien menon jälkeen) ja sitten aaltomaisesti kovenivat ja tihenivät pitkin päivää. Ennen synnytystä ei ollut edes harjoitussupistuksia esikoisen kohdalla (kivuttomiakaan) mutta tämän kohdalla kyllä tuntuu lähes päivittäin kivuttomia harjoitussupistuksia.

EDIT// Aiemmin tänään kyselin tuosta vauvan kääntymisestä ja nyt alkoi vauva nyrkkeilemään navan kohdille ja kunnolla potkimaan.. vatsaan eli on huomaamattani varmaan kääntynyt "oikein päin" tässä parin tunnin sisällä xD Vauvan "luonteesta" päätellen se varmaan kyllä hyörii ja pyörii vielä takaisin väärin päinkin jossain välissä..
Hauska sattuma :P

Muokattu viimeksi:
Mistä tietää mitenpäin vauva on? o_O mulla ei ole mitään tietoa/aavistusta mitenpäin tyyppi tällä hetkellä on :wideyed:

Ultralla se selviää viimeistään. :) Itse erotan aika hyvin potkut nyrkeistä. Myös sydänäänien paikka voi antaa viitteitä. Ja aika hyvin neuvolassa kaiketi pystytään tuntemaan vauvan asento, kunhan kokoa alkaa olla riittävästi.

Sitä ajattelinkin, että ei varmaan tiedäkkään muuta kuin ultraamalla tai sydänääniä kuuntelemalla. Ihmettelin, kun luin muilta että miten päin heillä vauvat on, että voiko itse jotenkin tuntea mitenpäin vatsassa ollaan :)

Sokerirasituksen ajan meillä vedettiin kuperkeikkaa koko 2 h, vähän tais sokeriliemi innostaa :)

Mulla tuntuu potkut kyllä tosi selkeesti aina alaspäin, nyt pari kertaa potkinut jo yläviistoonkin. Nyrkin iskut on paljon hennompia. Kivaa, kun on taas vauhti päällä - hiljaiselo aina pistää mietityttään..

Mulla tuntui aamuyöllä ihan älytön muljahdus mahassa,ihan kuin joku olisi kääntänyt vatsalaukun ympäri.Sitten aamulla neuvolassa th sanoi,että vauvan pää on selvästi alhaalla eli oli raivotarjonnassa.Olen aivan varma,että kääntyi juuri aamuyöllä,koska en ole ennen vastaavaa muljahdusta tuntenut.Nyt voisikin sitten pysyä loppuun asti näin,mutta en tiedä onko miten todennäköistä,että vielä kuitenkin kääntyy?

Nemsku, mulla oli edellisyönä ihan samanlainen. Heräsin jopa siihen, eikä siis ollut potkimista. Ja eilen ultrassa oli raivotarjonnassa :) oon ihan varma myös et silloin yöllä kääntyi

Iltaa kohden joku on alkanut tunkea itseään tuonne kohdun suulle. Tekee meinaan kipeää. A on kyllä majaillut todella alhaalla, että liekö sitten pää, joka siellä painaa niin ikävästi.

Mä en yhtään tiedä miten päin vauva on. Toivottavasti osaavat neuvolassa sanoa kun ultraahan ei enää ole. Ihan alavatsassa tuntuu kyllä isoimmat iskut että oiskohan perätilassa vielä?

Mulle eilen neuvolassa täti sano että käsikopelolla tuntuis että vauva on raivotarjonnassa ainakin tällä hetkellä. Tänään on ollukkin hiljasempi päivä potkujen osalta,jotain muljuntaa tuntuu navan kohdilla ja just ihan tuolla alavatsalla sellasta kalan pyristelyä :D

Takaisin