vauvan lempi lelut.

naneko

Satasella mukana keskusteluissa
Mitkäs on teidän lapsosien lempi leluja?

Meillä tykätään helistimistä ja dublo ukkelit on kova juttu. Dublo ukko kädessä pitää olla. Tommoiset pikku hahmot kiinnostaa. Ja niinkun kerroin toisessa ketjussa nukkekoti on uusin kiinnostus.
Vaikka laittais mitä kivaa leluu eteen ni pikku ukko lelut kiinnostaa.
 
Mä tilasin netistä "rokki"rummun, siinä valoja ja eri ääniä ja musiikkia+muutama tuutulaulu. Jalat vispaa ihan vimmatusti tietyille kappaleille, ihan selvästi tanssii:laughing005 ollaan pidetty sitä lelua vähä sivussa että pysyy mielenkiintosena ja hyvä ottaa mukaan kylään tai jos tulee "huono" hetki ku en oo ite kotona. On niiiin huvittavan näkönen ku niin tosissaan tanssii:laughing001 päivittäisessä käytössä kiinnostaa pienet hernepussi angrybirdsit ja niissä olevat laput, helistin ja pallo missä peili. Leikkimatolla viihtyy enää pienen hetken.

Nukkumiseen ollaan liitetty ikean soittorasia lammas, huomaa että se on todella tärkeä vaikkei enää toimikkaan (soittorasia rikki vissiin).
 
Meillä on kanssa duplot hitti. Ja purulelut, pallot sekä isoveljeltä perintönä saatu Fisher Pricen koira, josta tulee miljoona erilaista ääntä.
 
Meillä on lemppari sellanen fisher pricen puhelin, jokasesta napista kuuluu joku pimputus, se on aina yhtä hauska. Toinen mistä tykkää paljon on sellanen kirja mikä soi kun kääntää sivua Kaksi pehmolelua löytyy mitkä on erittäin rakkaita, toinen sellanen vaaleenruskea kameli jonka saa myös tyynyksi ja toinen pieni harmaa kissa. Yksi parhaimmista on myös pilttipurkin kansi, sitä tyttö jaksaa ihmetellä ja sen perässä mennään pitkät ajat pitkin kämppää.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä uusin hitti on pallo! Sitä on opittu pyörittään kädellä ja vähän potkuttaan jaloilla kun nostan pojan seisovaan asentoon. Ei tarvinnu kun kerran näyttää niin ymmärsi heti mitä pitää tehdä. Sit tietysti purulelut on kovassa käytössä kun ikenet kutiaa. Saatiin lahjaksi sellanen muumikirja niin pojan mielestä se on jotenkin ahdistava :D Oon tarjonnut sitä muutaman kerran luettavaks niin tökkii vaan kirjaa pois ja sellanen inhokatse ja sanoo äääääää :smiley-bounce022
 
Meillä kirjat on rakkaita. Erityisesti yksi pehmokirja, jossa on rapisevat sivut ja jotain härpäkkeitä. Puruleluja narskutetaan kovasti. Kaikki pienet jutut kiinnostaa nyt kun on oppinut tarttumaan niihin. Jostain syystä Lilliputti ei tykkää leluista, joista kuuluu vähänkin kovempi ääni. Rapina on ok ja yks Fisher Pricen ampiainen, joka kilisee... tykkää kuunnella vaan omaa ääntään leikin lomassa. Tutti on myös ollut kiva lelu. Pureskelee milloin mitäkin osaa.
 
Meillä on kaikki rätit ja nauhat. Perus vauvalelut kiinnostaa kovasti myös.
Kuvakirjat on semmosia takuuvarmoja huomionkiinnittäjiä. Niillä talttuu kaikki kitinät ja väsymyskin on tipotiessään kun kaivaa kirjan esille.
 
Meilläkin kirjat ollu täl helkel aika ei kiinnostavia. Vaikka yritän usein lukea. Mut ei väkisin ni ei.


Kuulostaa kivalta NODDEn se rumpu lelu.
 
Meillä on viime aikoina alkaneet pehmolelut ihastuttamaan. Hihkuu riemusta, kun saa halata jotain pörröistä lelua ja painaa sen poskeaan vasten. On hirveän hellyyttävää...

Oletteko hankkimassa vauvoille joululahjoja? Mä yritän rajoittaa ostoksia. Lähtee hommat lapasesta, kun on kyse tästä pikku ihmisestä. Eihän se vielä mitään joulusta ymmärrä, mutta leluja kyllä rakastaa. Joku pehmo, kirja ja palikat varmaan meillä hankintalistalla. Käsinukke on myös ollut hauska Lilliputin mielestä....
 
Me kaivettiin varastosta isojen poikien leluja, lähinnä puisia autoja ja palikoita. Ihanan näköistä kun pallero pysyy istumassa kevyesti tuettuna ja se leikkii niillä uusilla vempeleillä. Kohta jää helistimet toimettomiksi :)
 
Miehen kanssa ei osteta mitään vielä tänä jouluna pojulle. Anoppi ja äitini ostaa varmasti hirveet kasat lahjoja , vaikka kielsin:rolleyes: ollaan toivottu: pahvisivusia kirjoja, leluja alkaen 12kk (ei enää kiinnosta helistimet:wacky:). Kävelytuki/taapero, vauvapulkka, vaatteita kokoa 80-86. Saapa nähä mitä tulee:p
 
Mä luulen ettei ite osteta pojalle mitään lahjaa jouluna kun isovanhemmilta ja kummeilta varmasti tulee ihan riittävästi.. Meillä on käytössä jo pulkka ja taaperokärry mitkä löysin kirppikseltä ja just ostin uuden kivan kirjan ja pallon mistä poika tykkää hurjasti.
 
Meidän pallero ei varmaan saa kuin pari lahjaa jouluna. Meillä on niin pienet piirit etten odota mitään ihmeellistä. Jotain tulee varmaan jouluksi laitettua itse pakettiin, mutta eipä juuri mitään kummosta. Mies kertoi, että lapsen oma toive on kuulemma joku pleikka nelonen ja radio-ohjattava auto ja ilmeisesti vielä autorata. Mä en ollu kuulemma paikalla juuri silloin kun toivelistaa käytiin läpi :wink

Mutta siis siihen saa tottua, että lahjaksi tuodaan aina vääriä asioita vaikka miten päin ilmaisee tarpeen ja mieltymyksen. Että eliinaa_nkin kannattaa vaan asennoitua vastaanottamaan oranssi ortreksi harmaan baby björnin sijaan.
 
Me ollaan ostettu miehen lapsille nyt yhdet lahjat aikaisempien useampien lahjojen sijaan. Niihin on sitten vähän enemmän panostettu, esim. tytölle ostettiin ratsastushousut ja -kypärä. Mutta nää on vaikeita juttuja; mikä on sopivan hintainen lahja lapselle? Mikä on sopiva lahjamäärä lapselle? Mä oon nähnyt niin monta joulua, joissa ihan taaperot saa vaikka 20 lahjaa. Ei siinä ole mitään järkeä eikä lapsikaan enää tajua niistä mitään ja 75 % lahjoista jää käyttämättä.

Tytölle on toivottu mummilta vaatetta tai stonzeja, vaarilta vauvapulkkaa ja papalta kylpyleluja. Eli aika maltillisia juttuja. Itse me annetaan sellainen euron maksanut puinen pöllöpalapeli ja yksi vauvakirja :)
 
Mä pelkään tavarapaljoutta. Ehkä parempi olla itse ostamatta kuitenkaan mitään. Lilliputti miehen puolella ainoa lapsenlapsi, eli tulee isovanhemmilta tavaraa. Mulla tätejä ja setiä yhteensä 4. Lisäksi mun vanhemmilta ja kummeilta tulee jotain... ja luultavasti just tyyliin se oranssi orthex. olen yrittänyt sanoa, että saa ostaa ihan käyttötavaraa (tyyliin vaippoja ja perusvaatetta kevääksi), mutta kaikkihan haluaa ostaa lapselle leluja... vaikka ei tämä vielä mitään ymmärräkään, ja vaikka ymmärtäisi, ei tarvitse 20 pakettia.

Olen nyt ajatellut, että itse tosiaan annan lahjaksi luultavasti valokuvaussession miehelle ja vauvalle. Voi käyttää 10 kk iässä tai ekojen synttärien yhteydessä.
 
Tyttö tykkää kauheesti palloista ja sofie-kirahvista. Muut lelut on aika samalla viivalla. Joku soiva lelu (vähän isompien) olis kiva saada tytölle joululahjaksi, mutta muuten ei ole toiveita. Otetaan kaikki lahjat kiitollisina vastaan :happy:
 
Meillä on tällä hetkellä synttärilahjaksi hankittu pallomeri kovassa käytössä. Pallot ovat aivan ihania, mutta ihaninta taitaa olla se pesämäinen teltta, jossa pallot siis ovat. Oikeastaan kaikki tunnelia tai majaa muistuttavat kyhäelmät ovat nyt todella jänniä. Järjestää tyynyjä ja pehmoleluja ja kurkkii peittojen alle, jos vaikka pääsisi ryömimään. Suloinen tättähäärä.
 
Mä olen miettinyt meidän kolmen lapsen leikkejä 1-vuotiaana. Kaikki on leikkineet ihan erilailla. Esikoinen rakensi palikoilla, piirsi ja maalas, teki palapelejä, työnsi tavaroita taaperokärryilla ympäri kämppää. Ulkona taapersi kärryn kanssa ympäri pihaa ja kaivoi lapiolla hiekkiksellä hiekkaa ämpäriin tai keräsi sinne kiviä. Keskimmäinen leikki vain ja ainoastaan pikkuautoilla, ulkona isommilla autoilla. Mä aina ihmettelin kun leluissa on suositusikärajat niin korkeat. Mutta palleron myötä olen huomannut, että taitaa ne ollakkin ihan kohdillaan. Pallero leikkii helistimillä, kupeilla ja kipoilla, ryppää ja syö paperia, heittelee ja repii kaikkea, myllää pyykkikorissa, läiskyttää kädellä ikkunaa ja peiliä. Ei siis mitään merkkiäkään, että se ymmärtäisi minkään esineen varsinaista käyttötarkoitusta. Palleron kun veis hiekkikselle, niin se varmaan vaan makais syömässä hiekkaa.
Mites muilla, näkyykö lapsen toiminnassa jotain, että voisi päätellä pään sisällä olevan älyllistä liikehdintää.
 
Vähän tuollaista touhua meilläkin. Tosin näyttää siltä, että Lilliputti yrittää järjestää tavaroita, kun penkoo liinavaatekaappia tai vaatekasoja.

Viime aikoina olen kyllä huomannut ihan järjestelmällistä leikkiäkin. Tavaroita siirretään edestakaisin ja höpötetään kovasti. Aika alkeellista kuitenkin... nuken rattaita on työntänyt. Kivaa verrata vähän vanhempaan serkkuun, joka puhuu ja leikkiin kuin kaksivuotias isosiskonsa. Tosin kirjoja lukiessa neiti osaa osoittaa eri eläimiä, kukkia, pilviä ynnä muuta, ja kirjat ovatkin edelleen hyvin rakkaita.
 
Takaisin
Top