Meidän vauvalla on ilmeisesti kireä kielijänne
Vauva ei saa kieltä kunnolla ulos suusta ja kielenkärki on herttamainen, paino nousee vähän huonosti ja imuote on napsuva. Keskiviikkona on aika knk-lääkärille joka varmaan (toivottavasti!) jänteen katkaisee.
Onko jonkun toisen vauvalla katkaistu kielijännettä? Millainen toimenpide oli, tuliko verta, oliko vauva kivulias toimenpiteen jälkeen? Mua vähän pelottaa katkaisu
Meidän vauvalla jänne on ilmeisesti jotenkin erilainen kun normaali kireä kielijänne, kireys on enemmän ikenen takana kuin varsinaisesti kielessä, sen takia imetyspolilla ei katkaisua voitu tehdä.
Onko jonkun toisen vauvalla katkaistu kielijännettä? Millainen toimenpide oli, tuliko verta, oliko vauva kivulias toimenpiteen jälkeen? Mua vähän pelottaa katkaisu
Meidän vauvalla jänne on ilmeisesti jotenkin erilainen kun normaali kireä kielijänne, kireys on enemmän ikenen takana kuin varsinaisesti kielessä, sen takia imetyspolilla ei katkaisua voitu tehdä.
Puudute siis laitettiin piikillä, sen jälkeen lääkäri saksilla nipsaisi jänteet poikki, ja se oli about siinä. Verta tuli toimepiteen jälkeen jonkun verran, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Lääkäri kehotti jo ennen leikkausta, että heti lapsi vaan rinnalle kun jänteet on leikattu, ja siihen pieni sitten heti rauhoittuikin. :) Muistaakseni saatiin vielä särkylääkeresepti mukaan, ja taidettiin sitä antaakin, mutta meidän pieni ei kyllä juurikaan mitään oireillut toimenpiteen jälkeen. Muutenkin toipui tosi nopeasti koko operaatiosta. :) Jälkihoito olikin sitten asia erikseen.
Leikkauskohtia pitää siis hieroa monta kertaa päivässä x viikon ajan, jottei ne kasva umpeen. Ja siitähän meidän pieni ei tykännyt yhtään, ja varsinkin kun piti yölläkin hieroa.
Mutta kaikenkaikkiaan sanoisin, että kohtuullisen helppo operaatio, ja meillä ainakin auttoi heti imetyskipuun, ja oon tyytyväinen että leikkaus tehtiin, kun miettii että mitä vaivoja sillä saatta tulevaisuudessa ehkäistä. :) Kyllä muakin jännitti tosi paljon se operaatio, ja mietin pitkään että haluanko pelkän imetyskivun takia käyttää lapsen ko. toimenpiteessä. Mutta meillä olis ilman tuota todennäköisesti imetys loppunut, ja muut hyödyt mukaan lukien niin tehtiin kyllä oikea päätös.
minulla ei imetys satu yhtään (ehkä mulla on monen imetyksen takia jo niin parkkiintuneet nännit
Jeij! Ehkä tää tästä