Vauvan kehitys.

Istumisesta oli puhetta neuvolassa esikoisen kans, sillon sano täti että oikeaa ikää ei oo vaan sitten kun jaksaa istumisen ajan pitää selän suorassa ilman lysähtämistä ni on valmiudet. Selkä ei saa siis tuettunakaan painua kaarelle.
 
Joo istuttamisesta sen verran että selkä pitäis pysyä pyöreänä. Sama se seisottaminen.. Jos selkä valahtaa kaarelle niin pitää It tukea enemmän.. Meillä siis oli ihan ongelmia tän kanssa ku poika pönkee seisomaan sylissä ja selkä kaarella koko ajan ku yrittää lukita asennon.. Ollaan koitettu makuuttaa paljon mahallaan että oppii sen selän oikean asennon ja osaisi ite tukea lihaksilla.
 
Siis ymmärsinkö oikein, että vauvaa ei saisi sylissä seisottaa niin, että lukitsee polvet? Meillä seisoskelee näin sylissä ihan päivittain o_O Kumma kun ei neuvolassa ohjeisteta mitenkään näiden seisottamisien ja istuttamisien suhteen.

Meillä mentiin äsken ekaa kertaa ympäri vatsalta selälleen :cat:
 
Mä ymmärsin, ettei selkä sais mennä kaarelle (maha eteen), mut kai polvet saa lukita. Kyl meilläkin lukitsee. Oon jo jonkin aikaa tehnyt niin, et röhnötän sohvalla ja neiti seisoo mua vasten. Sellai hän saa paremmin ponnistettu ilmatkin ulos, ku yrittää kiivetä ylöspäin.
 
Meillä on poika hiffannut peilikuvansa jo viikkoja sitten ja tykkää toljottaa sieltä itseään ja muita. Elettäkään kääntymiseen ei vielä ole tehnyt mutta nyt alkaa tarttua asioihin ja vie kaiken suuhun. Sitterin lelukaarta räpeltelee, huitoo ja tarttuu kiinni.

Ihan vasta reilu viikko sitten taisi yhdistää että tissi ja äiti on sama asia. Nyt hymyilee ja juttelee tissillä kun ennen vaan ryystettiin silmät kierossa.

Annan pojan istua varmaan liian suorassa asennossa sylissä...ja seisoakin annan kun koko ajan punkee pystyyn. Tuen tietysti mutta onko tämä siis nounou vielä näin pienenä? Neuvolasta en ole saanut oikein mitään ohjeita vauvan käsittelyyn.

Mulle lastenfyssari sanoi että jos vauva punkee seisomaan niin saa seisottaa, kunhan seisottaa koko jalkapohjalla. Varvastaminen on nounou. Sit sanoi myös et sylissä voi istua, kun sylissä asento muuttuu koko ajan ja on tuettu kainaloista
 
En tiiä oonko huono äiti, ku huvittaa neidin kiukustuminen, ku ei vielä oo tajunnut, miten kyljeltä pääsee mahalleen :)
 
Mä en kestä!! Olin ulkona juoksemassa kissan perässä, ettei saa selkään toiselta kissalta. Ja eiköst neiti kääntynyt just sillon selältä mahalleen ekaa kertaa :/
 
Katteleeko teillä vauvat jo lastenohjelmia? Meillä poika riemusta kiljahtelee ku kattoo välillä jotain lastenohjelmaa :)
 
Meillä katotaa telkkarista lastenohjelmien lisäks salkkareita ja voice finlandia, uutiset on tylsiä ja niiden aikana usein aletaan kiukkuamaan :D
 
Meilläkin katsotaan telkkaria, erityinen suosikki on kirjavat liikkuvat pallot -näytönsäästäjä :grin

Meidän pullero kääntyi äsken pitkän ähräämisen päätteeksi selältä vatsalleen! Miehen sanoin, kohta vauva ei enää löydy sieltä mihin sen jätti... :cool:
 
Meillä tyttö seuraa tarkkaan isoveljen leikkejä ja nyt kun on oppinut kyynärnojan niin helpottaa kun näkee eri suuntiin. Tänään tyttö oli minun sylissä puoli-istuvassa asennossa, piti minun sormista kiinni ja ähersi itseään istumaan.. kyllä se vain menee vauhdilla tämä aika ja vauva keksii kokoajan jotain uutta..
 
Meidänkin tyttö kääntyi tänään useamman kerran mahalta selälleen. Ja viihtyi selvästi pidempään mahallaan, jaksaa kannatella päätä jo paljon paremmin ja pidemmän aikaa. :)
 
Meillä poika oppi tänään kääntymään kyljeltä mahalleen.. Vielä ei hiffaa miten kääntyy ensin selästä kyljelleen ja siitä mahalleen itse.. Eli täytyy ensin auttaa kääntymään kyljelleen ennen kuin kääntyy mahalleen :D
 
Meillä kiinnostais tuo telkkari vähän liikaakiin. On se hypnoottinen kapistus :D
Pitäisköhän mun ottaa toi lelukaari sen päältä pois kun se ei ainakaan innosta häntä kääntymään yhtään minnekkään, kun kaikki roikkuu ylhäälläpäin. Meillä vasta ollaan onnistuttu olemaan iloisena mahallaan pitkiä aikoja. jopa 5min :D No kunhan joskus tämän vuoden sisällä kääntyy. Parempi mulle vaan mitä pitempään on liikkumati :D
 
Jep, vielä ne ehtii liikumaan ihan tarpeeksi. Meillä ei yhäkään viihdytä vatsallaan kuin ehkä minuutti eikä tosiaan käännytä mitenkään päin. Pääkin on mennyt ihan lättänään kun viihtyy vain selällään ja nukkuu aina samassa asennossa. Kantorepussa ei viihdy enää sitä vähääkään mitä aikaisemmin.
 
Takaisin
Top