Vauvan itkuisuus, koliikki jne...

MaMaMehiläinen: Tuolta joulukuisista kurkkailen. Nenän tukkoisuudesta: meidän neidillä on toisena yönä syntymänsä jälkeen nenä ihan tukossa ja silloin sairaalassa toivat mulle keittosuolaliuostippoja joita tiputtelin pitkin yötä ja päivää nenuun (aina kun tukkoisuus oli niin paha ettei syömisestä tullut mitään, 1 tippa per sierain) ja ne kyllä helpotti. Ei lääkäri tällästäkään ehdottanut?
 
Mie olen käyttänyt keittosuolaa nyt 2,5 vko ja kolmea erilaista merkkiä. On tippoja, sumutetta ja suihkua... Sen jälkeen yleensä vielä niistän joko nenäfriidalla tai babyvacilla(toi vac on muuten paljon tehokkaampi kun tulee kii imuriin...). Vielä ei oo auttanu. Pitää kyllä rään liikkuvana, mutta ei paranna tukkoisuutta.
 
Me oltiin viikonloppu sukuloimassa ja neitin itkuisuus oli hyvin minimissä. Nukkui päivällä ja nukkui yöllä, yhden isomman itkukohtauksen sai.
Eilen tultiin kotiin ja alkuun neiti nukahti hyvin 20-00 nukkui ja sitten alkoi huutoitku joka kesti erittäin lyhyiden 15min x1 torkkujen saattelemana puoli kahdeksaan. Kahdeksasta kymmeneen nukkui ja kiljuen hereille tissittämään ja siihen nukahti. Nyt tekee heräämistyötä.
Kyllä taas äitiä itketti yöllä kun typy ei vaan rauhoittunut, toinen huutaa niin ilma ei liiku sisään eikä ulos melkeimpä. Tekee pahaa katsoa kun ei osaa auttaa mitenkään. Ei auta tissi, ei vaipanvaihto, ei syli, ei liike, eikä paikallaan olo. :/
Neiti ei vaan antanut itsensä nukahtaa, jos oli nukahtamaisillaan niin alkoi potkia ja huitoa itseään hereille. :/
 
Eihä oo kuiva sisäilma? Meijä pojalla on yöllä menny iha tukkoon nenuski. Märän pyyhkeen laitoin patterille sitte, että kosteuttas. Kyllä se tuntu auttavan.. + nenätippoja.
 
Tänään tapahtu taas mitä kummallisin juttu. Me tehtiin koko perheen voimin normaaleja rutiinin mukaisia iltatoimia, tissittelyä ja vauvan hoitoa hoitopöydällä. Mutta tänä iltana kun mentiin hoitopöydälle tekemään iltapesuja ja hierontaa saikin neiti aivan hillittömän raivarin. Huuto ei ollu mutään kiukku tai väsyitkua vaan sellaista todella pelokasta ja kivuliaan kuuloista rääkymistä. Sellaista tuskahuutoa en oo koskaan ennen meidän neidiltä kuullut. Normaalisti rakastaa olla hoitopöydällä, se on hänen lempipaikka, mutta ei tällä kertaa nyt tujotti neuvolan hymynaamaa ja huuti korvia riipivästi. Rauhoittui heti kun otin syliin ja huuto alkoi heti kun laskin hänet takaisin. Käytiin välillä tissillä, mutta sama toistui senkin jälkeen. Mitä hittoa se voi olla? Nyt rupes pelottamaan, että mitäs jos tää jatkuu ja neiti ei enää ollenkaan viihdy hoitopöydällä. Hankaloittais meidän elämää suunnattomasti.
 
Tää päivä on kyllä ollu aivan kammottava! Meidän yleensä niin aurinkoinen neiti on vaan kuukkuillu ja itkeny. Mikään ei oo ollu hyvin, kauppareissulla tuli kaameet raivarit ja päikkäreitä ei oo suostunu nukkumaan. Vanhemmat on uhan väsyneitä ja neuvottomia. En kyl ymmärrä mikä nyt on vialla! Voiko johtua siitä perjantaina annetusta rota-rokotteesta?!
 
Eiköhän se mama siitä voi johtua... musta tuntuu että meilläkin on oltu vähän itkusempia rokotteen jälkeen... :sad001
 
Meilläki annettii perjantaina rokote ja tosi itkunen pieni on ollu.. ja ihme huuto kipu raivarit saa.. eikä ennen oo ollu semmonen.. :sad001 panadoolia annoin niin on rauhallisempi, varmaa maha kippeenä tai jottai..
 
Mie en oo uskaltanu antaa panadolia kun on vasta sen 2 kk. Onko Idapa Panadol auttanu? Kauankohan tää itkuisuus ja jatkuva kakkaaminen oikein kestää?!
 
Apteekissa sanottiin että jos painaa 5kg ja siitä ylöspäi voi antaa. :eek: ja sanoin pojan iän kyllä, muttei ne vastustanu eikä kieltänykkää :eek:
Kyllä on auttanu! Päivällä jouduin antamaan panadoolia, ku huutoitkua toisella, että selvästi kävi kippeetä, nyt onkin nukkunut hyvät päikkärit, maito maistunut.
Mallasuutetta jouduin antamaan, sillä meijä poitsu ei oo ees kakannu :eek:
 
Mäkin lykkäsin neidille panadol supon, mutta jo alle 5 minuutissa tuli kakka. Nyt jatkuukin täällä huuto :sad001
 
Voe ee! Pitäskö sinu ostoo sitä suun kautta annettavaa, niin ei tarviis pelätä sitä että kakka tullee heti :-)
 
Sitäkin mulla on kaapissa, mutta pelkään että ärsyttää masua entisestään niin en oo uskaltanu antaa. No tota suppohommaa täytyy koittaa ja opetella tänään uudelleen... :D
 
No en usko että ärsyttää :-D meillä ainaki se nestemäine toimi ku unelma :D mutta jos on suppoja nii käytä vaa sitte niitä, jos tekee kakan heti perrään ja se tullee ulos, nii laita uus :-)
 
Äitykkä just kerto että minä olin semmonen että ruikkasin supon heti pois, että äiti joutu sormella pitämään sitä, että kerkes sulamaan xD
 
Ja mä oli kuulemma jo vauvana osannu puristaa kankut niin voimakkaasti yhteen, että mulle ei pystyny ollenkaa laittaa suppoa. Suppo suli aina äitin tai isin käteen ja vasta tämän jälkeen rentoutin pakarat :D
 
Tsemppiä kaikille! Itkettiin sitten mistä syystä tahansa, niin on se rankkaa niin lapselle kuin vanhemmillekkin.
Meillä on jotenkin ihanan rauhallinen viikko ollut, itkuisuutta ollut aikaisempaa vähemmän reippaasti ja typy on hereillä olo ajan suurimmaksi osaksi tyytyväinen. On kyllä nukkunut enemmän kuin parina aikaisempana viikkona, mikä varmaan iso syy. Meillä yliväsymys on ollut iso ongelma välillä, kun neiti taistelee unta vastaan.
Jotenkin on levänneempi olo ja jaksaa taas ottaa paremmin itkut vastaan.
 
Tänään on ollu kyllä aika kiukkuinen päivä neidillä. Ei viihtyny ees ulkona päikkäreillä vaikka normisti nukkuu siellä niin nätisti. Tiedä häntä mikä tähän on sitten ollu syynä...
 
Meillä tais käydä hyvä tuuri kun tämä ei yötä myöten itke. Tossa olu viikon verran aika rankkaa masuvääntöö ja parikolme kertaa päivässä vieläkin mutta hyssyttelemällä ja sylittelemällä itkun saa pidettyä suunmutristeluhuutona ettei vältsii ylly ihan poskettomaks kirkumiseks, ja jotain itkua voi tulla jos herää kesken unien ja päivällä varsinkin nälkä yllättää ihan nanosekunneissa, koppaan laittaminen silloin kun ei huvita kitisyttää myös mutta siis sellaista "perus" iltahuutelua, väsyhuutelua tai ilman syytä itkua ei ONNEKSI oo! Tossa sen rankan masuväänneviikon aikana tuli jo valvottua niin paljon että olin jo kohdunpoistoon varaamassa aikaa.. :D joten sympatiaa kärsiville!!
 
Muutaman viimepäivän ja yön aikana on ollut pienellä hirmuisesti mahavaivoja. Tikistää naama punasena mutta mitään ei tunnu tulevan ulos. On tuosta ponnistamisesta ihan väsykin mutta ei meinaa malttaa nukkumaan ja itku pääsee lähes heti herättyä. Rassukka :sad001. Sylissä ja sitterissä rauhoittuu suht hyvin kun on silleen vähän pystyasennossa joka ilmeisesti auttaa. Justiinsa havahtui ja kuulosti hätäiseltä mutta rauhoittui kun näki että tässä vieressä olen.
Vauvahieronnat on kokeiltu ja jumpattu on ja lämmintä kylpyäkin koklattu mutta ei mitään suurempaa apua ole. Kahvinkin jätin kokeeksi pois ja cuplatonia ollaan käytetty. Nyt kokeilen magnesiumia kun joillakin se kuulemma auttaa, ja levolacia ostin myös.
Mietin tuossa että voisiko vähän yli viikko sitten saatu rota aiheuttaa nämä vaivat. No mikä ikinä aiheuttaakaan niin toivottavasti menee nopeesti ohi.
 
Takaisin
Top