Vauvan ihottumat

Mä keitin pari kertaa päivässä veden, jäähdytin ja säilytin lasikannussa peitettynä jääkaapissa. Siitä lämmitin sitten tuttipullossa mikrossa tai vesihauteessa. Ne apteekkikamat on kyllä hirveitä litkuja, meidän pojalla oli tosi vaikea saada alas... Ei ollut maitoallergiaa vaan "tavallista" atooppista ihottumaa. Poskissa se on kaikista pahin, sitten käsivarsissa ja pohkeissa. Silmäluomet on myös nyt välillä punoittavat ja kutisevat, niihin vaan ei pysty mitään rasvaa laittamaan. Välillä on kurjaa kun joutuu vähän pitelemään käsistä kun toinen yrittää hangata silmiään ja sitten punoittaa luomet vielä enemmän. Silmätulehdus ei ole kun itse silmät eivät ole punaiset eikä rähmivät. Joka päivä laitetaan aamuin illoin Ceralan plussaa koko kroppaan ja sitten hydrokortisonia 5 pv kuurina pahentuneisiin ihottumakohtiin.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos! Jotenkin näin ajattelinkin tuon homman parhaiten toimivan. Ei oo juu ihan Arlan makuista kamaa. Onneksi tuo reppana tuntuu syövän mitä vaan. Meillä melkein koko vartalo punaisessa ihottumassa, kasvot melkein ainoa paikka missä ei ihottumaa ole. Rasvoja ja hydrokortisonia tuli myös. Toivotaan ettei olis maitoallergiaa. Voi noita pieniä, kaikkea ne joutuvat kärsimään. Kauheella huudolla menee rasvaus, kai se vähän kirveltää :sad001
 
Meillä kans käytössä ceralan plussa ja ceridalin lipolotion. Tuo lipolotion on ihan ehdoton. 2 päivää oltiin ilman kun loppu ja käytin tavallista vauvaöljyä (natusan) niin iho meni taas röhelölle ja punaiseksi.
 
Voi meidän pientä. Eihän tuo nyt kuitenkaan sitten kaikkea syökkään. Alkaa apteekkijauhe tökkimään. Menee kyllä kun on supernälkä, muuten ei sitten millään. Lisäksi maidottomalla ja munattomalla dietillä on oma vatsa sekaisin, samoin pikkuisen. Nyt on niin vähän syöty tuota korviketta että itse epäilen ettei voi johtua siitä. Kai sitten jostain mitä ite syön. Altistukseen vielä pari viikkoa aikaa :sad001 Vauva on ihan oma itsensä, nukkuu jopa parempia pätkiä, mutta aika löysää kakkaa tulee. Soitin jo lääkärillekin, vaihtoi korvikkeen toiseen. Ripulia ei oikein millään tavalla kommentoinut.. Onkohan se nyt ok..? Kuinkahan kauan pienellä voi sitä olla ettei tuu mitään 'seuraamuksia', nyt tosiaan on hyväntuulinen itsensä.
 
Meillä muuttui kakka apteekkimaitokokeilun aikana normaalista "sinappikakasta" myrkynvihreäksi ja vetiseksi ja haisi aivan järkyttävälle!! Samoin pierut haisi mädälle kananmunalle. Joten ei ne apteekkikamat mitä kokeiltiin sopineet masulle yhtään.
 
Voi tylsyys :sad001 Nyt oon vaan imettänyt, ja vähän hämmästynyt siitä, ettei tällä hetkellä tunnu pikkuinen tarvitsevan lisämaitoja. Tosin vasta pari päivää takana. Ajattelin kohta kokeilla korviketta, jos selviäs onko syy omissa syömisissä vai siinä korvikkeessa. Tai voihan olla kumpaakin. Niin on sormet ja varpaat ristissä, että maidolle ei olla allergisia. Ei tarvitse enää noilla inhottavilla apteekkijauhoilla pelailla.
 
Aleksille on tullut JALKAPOHJAAN pientä näppylä ihottumaa. On tosin ollut jo kauan ja nyt alue isontunut... :eek: veikkaisin atooppista ihottumaa. Itelläni atooppinen iho. Outoa vaan kun missään muualla kehossa ei mitään ole ja aina kehuttu hyvästä ihosta. Tietysti on näitä välillä punoittavia kohtia jotka tulee ja menee... en niistä mitenkään huolissani ole. Vauvan iho kun on tosi herkkä ja reagoi pieniin hankauksiin jne helposti. Ens viikolla 4kk lääkärineuvola, täytyypä siellä kysäistä mielipidettä. Mitään rasvoja en käytä pojalla. ainoastaan kylpyveteen lisään öljyä ja se on toiminut hyvin. Muutaman kerran vaippa-alueelle laittanut sinkkivoidetta. Itse en käytä oikeastaan koskaan rasvoja. Ihan todella harvoin jos esim kädet kuivat. Tuntuu että kuivuu vaan entisestään jos rasvailee :D
 
Hei! Nyt löytyi aine jolla meidän Aleksin iho meni 3 päivässä täydelliseksi: Xyli Derm ihogeeli. Itse olin ensin epäileväinen, mutta en enää. Ei laikun laikkua, ei ainoatakaan kuivaa kohtaa, ei lainkaan punoitusta. Siinä ohella pylly ja kaulan hoitoon ceridalin lipolotion. Oon niin iloinen! !!
 
Kiitos Stork vinkistä! :) Täytyyypä meidänkin kokeilla!
 
Me on nyt nelisen päivää kokeiltu tuota Xylidermiä ja ihan yhtä hyvin ei taida auttaa kuin teillä Stork. Poskiin on edelleen pakko laittaa hc:tä, pohkeisiin jopa Sibicortia. Kyllä on hankala löytää sopivaa voidetta joka oikeasti auttaisi jotain!
 
Meillä menee tällä hetkellä Hydrokortisonia ja Apolaria. Näillä vihdoin saatu ihoa paremmaksi. Ensi viikolla mennään ihokontrolliin. Todennäköisesti joudutaan rasvauksia jatkamaan, pitää vaan löytää sopiva rytmitys noille kortisoneille. Mutta ihan mahtavaa kun on jo hyvässä kunnossa! Eikä näillä näkymin ollut sitä maitoallergiaakaan. Jei!
 
Takaisin
Top