Vauvan flunssa

Niknik

Vauhtiin päässyt keskustelija
Voi, pikkuinen yskii ja on räkänen kuumetta ei ole,tissillä olo hankalaa kun nenä niin limainen ja yskittää. Pikkuniistäjä ei oikein auta kun pitäis koko aika olla tyhjäämässä nenää ja poika ei oikein tykkää.
Aivastelee jatkuvasti, neuvoja?
Höyryhengitystä?
 
Meillä oli pieni flunssa pojalla kuukausi sitten. Ostin nenä-Fridan ja sillä lähti räkä kyllä tehokkaasti. Pikkuniistäjällä en tehnyt mitään. Myös märän pyykin kuivatus vauvan nukkumahuoneessa kosteuttaa huoneilmaa. Tuttavani suositteli sipulia sukkaan; avaa kuulemma hyvin nenää. Sitä ei tullu kokeiltua. Korotin vaan vauvan sängyn päätä, pidin vesisankossa vettä ja niistin usein fridalla nenän tyhjäksi. Ei meidänkään poika tykänny mut niistin silti vaikka huusi vastaan. Ostin myös vesisuolaliuoksen apteekista ja sillä liuotin räkää, jolloin tuli helpommin ulos. Onneksi ei koskaan saanut kuumetta ja nuha meni itekseen ohitse.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitti, meen ostamaan tuon Fridan, epäilytti se imeminen siksi ostin ton toisen ensin joka on ihan skeida.
Kuinka kovaa sillä imutellaan :)
Siis omalla suulla vai?
 
No kyl musta välillä tuntu, et nuppi pimenee ku imeskelin. Toki välillä on tiukassa se räkä, mut se suolavesiliuos auttaa siinä. Fridassa on se hyvä puoli, ettei sitä työnnetä vauvan nenään vaan jätetään sieraimen suulle ja siitä imut sitten. Varaa joku paperi tai rätti toiseen käteen.. välillä ei jaksa koko silliä imeä putkeen niin kun tulee näkyviin, niin pyyhkäiset sillä pois. Nii ja sitä suolavesiliuosta voi tehdä kotonakin, mutta siinä apteekin pullossa on se ruutta valmiina, niin on helpompaa suihkauttaa nenään. Sitä tulee paljon kerralla, mut ei kannata säikähtää. :)

Niin joo.. pitkä letku ja siitä imetään.. se sininen osa on vauvan nenällä. Tarpeeks sekaisin selitetty?
 
Ja sekin vielä vinkkinä, jos fridan ostat. Siinä on sellainen sieni, joka kaappaa rään, ettei pääse imijän suuhun. Se on kyl ihan turha. Otin sen pois, niin on hieman ehkä kevyempää se imeminen. Saa nimittäin vetää kyl sellaset imut, jos meinaa saada räkää suuhunsa. Ei oo siitä vaaraa, vaikka sen ottaa pois. Mäkin oon imeny pää punasena, mut en oo saanu mitään suuhun. :)
 
Sitä suolavettä voi ruutata vähä varovaisemminkin sinne pieneen käkättimeen.. sitä tosiaan tulee paljon, jos kunnolla painaa.. Siis jos ny sen hankkii. :)
 
Mistä oot snibbu löytäny sellasen suihkauttajan suolaliuoksen päähän? Kun täältä meidän apteekista oon käynyt ostamassa niin täällä on vaan sellasia mistä pitää tiputtaa sitä tippaa. on meinaan pirun hankala käyttää ja oon ihmetelly miks noissa ei oo sellasta suihkauttajaa.

Frida on ihan paras keksintö! Itse kans monet imut sillä oon vedelly ku vauvalla oli flunssa taannoin, välillä meinas ihan huipata kun aamutuimaan imutteli.

Sipulia kokeiltiin yhtenä yönä, mutta se haju oli niin kauhea seuraavana päivänä että se jäi sitten yhteen yöhön.
Tuntui kuitenkin auttavan tai sitten oli kaiken summa, kun illalla höyryhengiteltiin, suolatippoja, imut, sängyn pääty ylös ja sipuli roikkumaan.
 
Apteekista me ostettiin se. Tommonen 115ml pullo, Physiomer baby. Halvin mahdollinen ja toimii hyvin.
 
Mä kans vannon Pysiomer babyn nimee, on tosi hyvä mut saa kyl varovasti painaa ku tulee niin voimal se suihkaus.
 
Meillä kans ihan ehdoton se frida. Tänään sillä taas oli hyvä puhdistaa vauvan nenä. Siis en ole ikinä sellaista luiroa nähnyt, joka sieltä tuli. Ei ole varsinaisesti nuhaa, mutta jotain kuivaa tavaraa nenään välillä kertyy. Vauva on ottanut sen ihan hyvin ja silmät ovat alkaneet loistaa ja hymykin irronnut, kun saadaan nenä puhtaaksi :) Minusta siinä oli ihan älyttömän huonot käyttöohjeet pähkäilin vaikka kuinka, että kumpi pää sinne vauvan nenään kuuluu ja lopulta koitin tietenkin väärinpäin. Ihmekö ei tavara irronnut. Kaveri sitten opasti, että hei Jolanda pistä toisin päin. Olisi siinä voinut olla kuva tai teksti, että kumpi pää sinne nenään työnnetään, ei ollut mulle ainakaan heti selvää.
 
Hassua apteekissa nenäFrida maksoi 16.75€ ja k marketissa11.90€,välimatkaa kaupoilla 20m :D
Jolanda, mäkin eka mietin mut sit tajusin katsoa paketin kuvaa :D :D
 
Meilläkin on edelleen flunssa päällä mutta jo helpottamaan päin. Me vaan hölvättiin noita keittosuolaliuostippoja sieraimiin, annettiin hetki vaikutella ja imettiin friidalla pois (myös täällä liputetaan friidan nimeen!! :) ). Tästä ei meilläkään neiti tykkää, itkee kun tuntuu ilkeeltä, mut heti kun saa nenän tyhjennettyä niin itku loppuu samoin tein ja on niiiin paljon helpompi hengittää ja sit naurattaa :)

Ekoina päivinä kun flunssa alkoi, piti nenää imeä suunnilleen tunnin tai kahden välein, yölläkin muutamaan otteeseen, kun toinen ei sängynpäädyn nostamisesta huolimatta saanu välillä nenän kautta kunnolla ilmaa.. :sad001 Mut nyt muutamana päivänä ei oo tarvinnu nenää niistellä kuin pari kertaa päivässä suunnilleen, eli voiton puolella ollaan jo :) Onneks, johan tätä on reilu viikko jatkunukkin.
 
mä kans kävin tänään ostamassa varmuuden vuoks sen friidan,tytöllä jokusen päivän nenä punottanu...en sit tiiä et onko tulossa kipeeks vai oottako se lähestyvää joulua:rendeer
 
Annika en sitä kuvaa sit varmaan tarpeeks tarkkaan katsonut tai Se oli mulle liian ylimalkanen. Pittääpä kurkata :)
 
Innostuin niin että ostin kirppikseltä käyttämättömän friidan 3e,hoitolaukkuun oma...meneeköhän jo överiks :)
oli toinenkin sitä sentään en ostanu.
 
Takaisin
Top