Vauvalle vakuutus - kokemuksia yhtiöistä?

Kuukauden odottelun jälkeen saatiin vastaus hakemukseen: hylätty. Osasin sitä pelätä, koska en ole ihan perusterve (ajattelin myöntämismahdollisuuden olevan fifty-fifty). No, kyllähän siitä järkyttävän mielipahan ja itkukohtauksen silti sai (voitte uskoa näillä hormoneilla)..
 
Me otettiin nyt sitten Tapiolasta, siirrettiin kaikki vakuutukset. En jaksanut enää hirveästi käydä kaikkia ehtoja läpi, loppuvertailun tein Pohjolan ja Tapiolan välillä, ja jälkimmäisellä ehdottomasti paremmat lapsivakuutusehdot, muuten vakuutukset aika saman hintaiset. Eli ihanan kallista...
Tini harmi ettette saaneet... Mutta onneksi Suomessa pärjää ilmankin! Toivottavasti lapsi on mahd terve ettei tarvitse ravata lekurissa (ja no muutenkin).
KaiKo niin varmaan onkin! No, parempi niin että on terve vaikka sitten tulisi vähän rahallisesti "takkiin". :)
 
Päädyttiin myös Tapiolaan...Menee kyllä osin ihan kiireen syyksi, kun viimeisenä mahdollisena päivänä päätettiin vakuutus ottaa ja Tapiola sattuu olemaan sopivasti ihan tuossa naapurissa:D Olin kyllä lueskellut ehtoja tietysti etukäteen, eli tiedettiin sentään mitä otetaan. Hinta kyllä kirpaisee, mutta voihan sen lopettaakin sitten jos ei ilmene mitään tarvetta. Oli kyllä hauska ilme naisella, joka meitä palveli kun kysyi kauanko on laskettuun aikaan ja sanoin että tänään tasan 3kk:D Tultiin myös konttoriin tunti ennen sulkemisaikaa, eli ei yhtään viime hetkille mennyt...
 
^^ Voi harmi :S mutta vauvallehan voi hakea vakuutusta vielä kun se syntyy ja sen jälkeen äidin asiat ei enää vaikuta :)

Me hankittiin Tapiolasta vakuutus, kun siellä meillä on kaikki muutkin vakuutukset. Saadaan sieltä siis vähän alennustakin sen vuoksi :) Tapiolassa omavastuu on sen 100e per hakukerta, jos hakee paperiteitse korvauksia (tällöin kannattaa hakea kerran vuodessa kaikki korvaukset), mutta netin kautta mun ymmärtääkseni se on 100e vuodessa.

En nyt enää muista, toistanko vaan joidenkin juttuja, mutta siis alle 18-vuotiailla on ilmainen terveydenhoito Suomessa, eli päivystys/terveydenhoito/lääkäri/hammaslääkärimaksuja ei tule. Jos lapsi joutuu sairaalaan osastolle niin siitä tulee mun ymmärtääkseni jotain maksuja... Ja sitten pitää myös maksaa jos menee esim. keskussairaalaan tapaamaan sisätautilääkäriä...
 
Takaisin
Top