Mä sain varattua ajan kierukan poistoon parin viikon päähän. Jotenkin heti iski kumma jännitys, vaikka ei tää vielä mitään merkkaa. Jotenkin tuntuu, että puoliso ei ole ihan täysin vastaankaan silti. Mutta hänestä tuntuu, että elämä alkanut helpottaa, kun lapset kasvaneet. Ja että jaksaako sitä palata ns. taaksepäin. Varsinkin kun meillä tukijoukot on aika vähäisiä ja isovanhemmatkin koko ajan vanhenee. Ja samaa itsekin pelkään. Varsinkin kuopuksen vauvavuotena olin itse tosi kiinni vauvassa pitkään, kun hän ei suostunut tuttipullosta syömään. Myös pelko mahdollisista riskeistä on läsnä ikää tullessa. Varsinkin kun meillä on kaksi tervettä lasta ja hyvin sujunutta raskautta taustalla, vaikka eihän se sinällään tulevaan vaikuta. Huomaan tuntevani kohtuutonta kateutta, kun ympärillä tuntuu syntyvän jatkuvasti vauvoja ja tulee raskausuutisia. Vaikka meillä on jo kaksi ihanaa lasta ja se on jo paljon, eikä toisten onni ole minulta pois. Mutta ei tunteita vaan voi estääkään tai järkeillä pois. Toivon, että tämäkin helpottaisi, jos päästään sinne yritykseen asti edes.
toivotaan, että pääsisitte heti alkuvuodesta kuitenkin yritykseen
Jotenkin välillä tuntuu, että miehillä näissä asioissa järkeily on usein tärkeämpää. Ja helpompaa
Mutta kyllähän ne asiat aina tavalla tai toisella järjestyy kuten sanoit. Tuohan vakaa taloudellinen tilanne ja vakkarityö tavallaan turvaa, mutta kyllä sitä pärjää muutenkin. Eikä vakkarityökään valitettavasti ole mikään tae tällä hetkellä. Oma puoliso jäi yt:ssä työttömäksi juuri kesällä.