Pippinen, meillä on Kimperin trikooliina ja olen käyttänyt tuota perus-kietaisuristisidontaa.
http://www.kantoliinayhdistys.fi/apua-kantamiseen/sidontaohjeita/
Mietin vaan, että onko tuohon sidontaan jotain ergonomiaohjeita, et voiko sen tehdä vauvan kannalta väärin?? Mietin esim. Mistä tietää, että jalat on oikein ja niska oikein tuettu?? Eikös vauva kuitenkin "ilmoita" jos asento tuntuu epämukavalta? Oon vielä vähän epävarma näistä...
Ja sitten toinen juttu! Onko teidän vauvat ns. ähisijöitä? :D kun tää meidän neiti aloittaa aina aamusta klo 4-8 kauheen ähinän ja rohinan kuin pieni possu. Mä luulen, että se ahmii yöllä hirveetä vauhtia tissiä (kun maitoa tulee tosi paljon) ja sitten nokka ja nielu on täynnä maitoa ja maha täynnä ilmaa jota sitten röhkii ja puhisee aamuyöstä. Se kuulostaa lähinnä sellaiselta,että tuottaa vähän epämukavuutta vauvalle, mutta ei varsinaisesti kipua, sillä ei hän huuda, vaan ähkii :D
Omat yöunet on koetuksella kun ähkintä alkaa. Olen välillä ottanut pystyasentoon ja koettanut röyhtäyttää ja saattaakin hetkeksi auttaa. Päivällä ei ole mitään mahakipuja.
Taitaa tulla äitiinsä, kun on tuollainen ahmija...
Suhwi muuten:
Käytätkö imetyksessä vielä rintakumia (jostain muistan lukeneeni, että oot ainakin käyttänyt)? Kun neuvolantäti pelotteli, että maidontuotanto voi heiketä jos käyttää tissikumia. Mä käytän sitä ja viime neuvolassa (kun neiti 3,5vk) oli paino noussut aika verkkaisesti, "vaan" 20g/pv (mikä toki normaalin rajoissa vielä) ja ohjeistivat antamaan korviketta jos tuntuu, että illalla vielä nälkäinen. Nooh ei olla vielä annettu, katsotaan mitä seuraavassa neuvolassa lukemat ovat. Ihan hyvin ollaan pärjätty omallakin maidolla, tosin iltaisin tuntuu, että tissit ihan tyhjät ja vauva turhautuu kun sieltä ei irtoa mitään. Mutta aika paljon vauva vaan hengailee tissillä, ja torkkuu tuon tuosta.. Välillä ois kiva, että nää imetykset ei olis aina tämmösii "sessioita", vaan vähän tehokkaampaa toimintaa :D