vauva ja perheen eläimet

No niin.
Kissanpennut syntyivät tiistaina aamupäivänä.
Heräsin puol kymmenen kun kuulin että Nelli on hereillä. Siinä sitten Nelli sylissä kuulin kissanpennun äänen.
Olin että APUA. Laitoin Nellin meidän sänkyyn köllimään ja pentua ja emoa etsimään sängyn alta. No eihän se siellä ollut vaan toinen raukka oli synnyttänyt ensimmäisen pentunsa hiekkalaatikkoon. No sieltä sit kaivoin hiekkasen pennun käsiini ja rupesin puhdistamaan. Olin kyl aika paniikissa ja  ihmeiissään oli vissiin emokin... Ai, eix tää ollutkaan kakkaa... [;)]
Nelli siinä sängyssä itki ja minä katkaisemaan napanuoraa ja emo odottaa vauvaa ja siinä vaiheessa tuntu ihan katastrofilta koko homma.
Onneksi tilanne rauhottui ja Ria jäi pennun kanssa makkariin. Mä viemään Nelliä olkkariin ja puhelimeen. Soitin anopin auttaan Nellin kans hetkeksi ja sitten kaverin jolla 3kk tytär tuli meille päiväksi Nellin perään kattomaan.
Siis eihän me nyt loppupeleissä synnytetty ku 3 h. Mut olihan jännät paikat.
4 pentua synty niinku pitikin (röntgen kuvassa käytiin viime viikolla josta laskettiin 4 kalloa)
ja sit vaihdoin pennuille puhtaat alle ja hengähtämään olkkariin. Nellille vähän tissiä ja sit kannoin sen makkariin päikkäreille ja siinä samalla huomasin sit et kaikki ei oo niinku pitää vaan emo vuotanut aika paljon. Ei verta mut jotain nestettä. Siinä sit puhelua eläinlääkäriin. Epäilen et jos sit kuiteski vitonen tulossa ja masua koittaen tunsinkin jonkun siellä pulloittavan... siinä jutellessa sanoin sit et näkyy häntää ja tassua. Eli kalvot oli puhki jne. Mut onneksi pikkuprinssi syntyi sit ihan siinä samassa. Oli pienin ja vähän väsyneempi kuin muut mut elpy siitä ihan hyvin...
Nyt meillä siis 4 poikaa ja 1 tyttö ja kaikki sinisiä. Erota niitä nyt sit siinä [:D]
tässä siis lauma.
Pentueen tyttö on tuo vaalein joka hassusti tässä vähän väärinpäin [:D]




 
Voi ei miten ihania!!!!!! [:)] Paljon onnea onnea koko perheelle!! [:)][:D]
 
Tänään huomasin, että tytön puhdasvaippakori oli merkattu ja ilmeisesti sitterikin on jossain vaiheessa ruiskaistu, kun mummokissaa on se kiinnostanut niin. Molemmat rattaat merkattiin joskus, myös turvaistuin (vielä sentään muovissa) ja tytön kylpyamme, lelukoppa, rattaiden sadesuojus ja syöttötuoli. Johtuuks toi nyt siitä, että ne sattuu sopivasti olemaan hännän ulottuvilla tuossa lattialla...En ole leikatussa pojukissas mustasukkaisuuden oireita huomannut, kun paljon ulkoilee, mut kai se vaan merkkaa kaiken itselleen. Ja ulkona puskee kovasti tyttöä että tykkää ja tyttö kikattaa emoticon    
 
Meiltä lähti linnut pari kuukautta sitten, kun minulla ei yksinkertaisesti riittänyt aikaa hoitaa niitä niin hyvin, kuin olisin halunnut. Ikävä on ja huoli, että niillä on varmasti asiat hyvin... Valitettavasti uusi omistaja ei ole vastannut kyselyyni emoticon
Aivan ihana, täysin kesy rakas Venlani oli selvästi seuran kaipuussa jatkuvasti... kyynel meinaa tulla kun mietin sitä ihanaa, kun se aina tarjosi niskaansa rapsutettavaksi... Suokoon luoja, että niillä on asiat hienosti uudessa kodissaan...
 
Kyllä minustakin välillä tuntuu, etten ehdi hoitaa kissoja niin hyvin kuin haluaisin. Päivittäin tulee tilanteita, kun minun olisi revettävä neljään eri suuntaan (3 kissaa ja tyttö), kaikki huutavat omaa asiaansa ja valitse siinä sitten...Joskus annan ruokaa kissoille tyttö sylissä keikkuen, joskus kissa istuu sylissä kun annan tytölle ruokaa. Tänään tyttö istui pöntöllä ja minä siinä lattialla ja nuorimmainen kisu tuli istumaan minun syliini. No, onneksi mummokissa saa osansa yöllä, kun nukkuu kainalossani. Jokin aika sitten mummokissa päätti, ettei juo vettä muualta kuin keittiön hanasta. Joka kerta, kun menin keittiöön, se ryntäsi paikalle ja vaati päästä tiskipöydälle, vaikkei sinne juuri silloin olisi mahtunutkaan ja vaikka tyttö olisi ollut sylissäni. Sillä on myös tapana, että kun tytön kanssa leikitään lattialla, niin sen pitää olla siinä keskellä makaamassa. Eilen illalla istahti pallon päälle eikä suostunut liikkumaan minnekään. Yritän päästä nyt syyllisyydestä, ettei minusta riitä kaikille tasapuolisesti. Mut elämä on nyt tätä, huomisesta ei tiedä. Yritän pitää kaikki tyytyväisenä. 
 
Miiu, en ole oikein koskaan ollut kiinnostunut linnuista (tsiisus mun biologiatietous on kehnoa), mutta nyt ymmärrän sua aina vain enemmän. Tyttö on jo pitkään hihkunut, kun näkee lintuja ja aina syödessä niitä katsellaan ikkunasta. Yhtenä hellepäivänä bongattiin haukan pesä ladon seinästä (siellähän ne ei tyypillisesti pesi). Kasvettuaan haukat siirty oleileen meidän pihapiiriin. Nyt istuskelevat päivällä sähkölangalla, lentelevät pellolla. Ja me niitä tuijotetaan. Mies sano, et haukat on muuttolintuja ja mulle tuli suru kurkkuun, kun olin tykästynyt ajatuksesta omista haukoista. Aikasemmin kesällä meillä oli kaks kottaraispesuetta pihapuissa, nekin oli aikas sööttejä kun niitten touhuja seurailtiin
 
Takaisin
Top