Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haha meillä kohta 2vuotta täyttävä taapero käyttää 80/86cm vaatteita :'D

Tytöllä on 62cm käytössä tosin joitain tiukempia malleja oon joutunut laittamaan pois. 68cm on jotenkin vielä tosi isoja mut pakko ne on kohta ottaa käyttöön kun neidin maha ei mahu enää kauaa näihin 62siin. :D

Meillä on tytöllä käytössä vain vähän 62 cm vaatteita enää. Pääsääntöisesti 68 nyt kohta 4 kk iässä.

Juu meillä oli pari päivää aika mahdoton järsiminen ja kuolaaminen. Yritti syödä mun kättäkin joka välissä. :)

Täällä sama. Koitin antaa sitä äp pakkauksen kalaa purtavaksi mutta eihän se mitään auta kun pojalla ei pysy mikään vielä kädessä. Siis tarkoituksellisesti. Koko yön kitisi tunnin välein.

Mä olen odottanut tuota kulmahammasta puhkeavaksi ainakin kuukauden. Kuolan määrä on järjetön ja nyrkit suussa vähäväliä. Ei vaan puhkea ei..

Meillä pullottaa myös se kulmahammas. En kyllä löytänyt mistään että se vois ekana puhjeta. Tänään poika on koko päivän tehnyt tarkoituksella kuplia huuliensa välissä..päristelee.. ;)

Vilkas ja hiukan mustasukkainen kohta 3v poju jolla uhmaikä alkamaisillaan + vauva-aika. Ei mulla muuta.

Hampaista hieman:

http://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/hampaiden_kehittyminen#.VsGEmkY8LK0

Asia koskettaa sydäntä jo ihan ammattini puolesta, olen siis suuhygienisti. :)

Yleensä, siis huom yleensä ensin tulee alaetuhampaat, mutta poikkeuksia on aina. :)Joskus saattaa vauvalla olla jo syntyessään hampaan kärki näkyvissä, joskus saattaa mennä reilusti yli puolen vuoden ennen kuin mitään alkaa hampaiden osalta tapahtua. Ala- ja yläetuhampaat saattaa joskus tulla kaikki samalla rysäyksellä, toisilla taas tulee yksi silloin, toinen tällöin. Yläkulmahampaat on sen verran eri muotoiset että ien saattaa pullottaa ja olla valkea jo kauan ennen hampaiden puhkeamista, näin myös meidän tytöllä. Tässä on samanlaista vaihtelua kuin kaikessa muussakin kehityksessä joten no worries jos ei mitään vielä näy. :)

Vave on ruvennut syömään päivällä 160-200ml annoksia ja nyt nukkunut kolme yötä putkeen lähes kellon ympäri heräämättä välillä syömään :goodnight. Aamulla herää tyytyväisenä, touhuaa tunteroisen ja vasta sitten tulee nälkä. Oon saanu lukea illalla ja aamullakin ehtinyt viettää omaa aikaa. Ylellistä! Toivottavasti tää jatkuu. Kiinteitä ollaan aloiteltu varovasti maistelemaan ja kaikki maut kelpaa. Banaani on suosikki. Ja vieläkin nukkuu kolmet päikkärit, kaks lyhyempää tunnin mittaista ja yhden pidemmän kolmen tunnin pätkän. Pyörähtelee jo ja lelut pysyy mukavasti käsissä. Niille kyllä välillä ärisee kun eivät onnettomat suostu aina yhteityöhön.

Vave on ruvennut syömään päivällä 160-200ml annoksia ja nyt nukkunut kolme yötä putkeen lähes kellon ympäri heräämättä välillä syömään :goodnight. Aamulla herää tyytyväisenä, touhuaa tunteroisen ja vasta sitten tulee nälkä. Oon saanu lukea illalla ja aamullakin ehtinyt viettää omaa aikaa. Ylellistä! Toivottavasti tää jatkuu. Kiinteitä ollaan aloiteltu varovasti maistelemaan ja kaikki maut kelpaa. Banaani on suosikki. Ja vieläkin nukkuu kolmet päikkärit, kaks lyhyempää tunnin mittaista ja yhden pidemmän kolmen tunnin pätkän. Pyörähtelee jo ja lelut pysyy mukavasti käsissä. Niille kyllä välillä ärisee kun eivät onnettomat suostu aina yhteityöhön.
Ooo. Vauva-arki näyttää parhaintaan siellä suunnalla! [emoji4]

Asiasta kukkaruukkuun. En ymmärrä miksi pojan pitää aina kakata syödessä. Yleensä oon juuri ennen vaihtanut vaipan. Sitten meet kesken syötön taas vaipan vaihtoon niin maidot tulee hoitopöydälle. O.o

Meillä ei vieläkään naureta ääneen eikä käännytä. Poika nyt reilu 3,5kk. Kääntymistä maltan odottaa, mutta sen naurun haluaisin jo kuulla!

Mä oon kans miettiny että onko poika jo nauranut. En osaa sanoa. Mielestäni hehehe ei oo vielä naurua. Ilosta on kiljuttu kyllä. Vaikeaa ton vauvakirjan täyttökin.. :)

Meillä poika on jo viikon kääntynyt vatsalleen ihan itse. Päätäki jaksaa piettää ylhäällä suht hyvin vatsallaan ollessaan.

Takaisin