Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syödään 1,5h välein nyt. ..ja mielellään tissuttelisi koko ajan eli nukkuisi sylissä tissistä roikkuen. Aamulla jäin sänkyyn imettämään 7. Sain imettää tunnin ennenkuin nukahti. 8-9 torkuin mutta olo on parempi kuin jos oisin torkkunut huonossa asennossa sohvalla. ..ja sain siirrettyä viereen nukkumaan kun sohvalla se ei ole vielä ikinä onnistunut.

Vauvan nukuttamisesta tullut pienimuotoinen ongelma itselle. Ei suostu oikein muuten nukahtamaan kuin rinnalle. Äsken laitoin oman paidan viereen ja nukahti kyllä hetkeksi ja heräsi taas. Nyt nukkuu kainalossa.
Olis tosi kiva saada hänet omaan sänkyynsä nukkumaan. Pelottaa jo valmiiksi kun viikonloppuna on omaa menoa, että mitä jos toinen ei nuku sinä aikana ollenkaan. Pakko vaan päästä hetkeksi jonnekin ettei kasetti leviä ihan totaalisesti.

Pääsisimpä mäkin jonnekin! Ei voi mennä edes ravintolaan..ja jos menee vauvan kanssa hän ei suostu muuhun kuin syliin. Tuskin viihtyisi kaukalossa. Me melkein kyläillään viikonloput niin ainakin pääsen jonnekin kotoa ja tietty lenkkeily päivittäin auttaa hetken. Paitsi sunnuntaina olisin halunnut nukkua kotona niin eikös joku vaatimalla vengonnut meidät kylään silloinkin. Ollaan niin ymmärtäväisiä edessä ja takana marttyyri kun te ette koskaan käy..

Meillä Leina on sama homma, uni tulee tissillä. Oon nyt YRITTÄNYT aina ottaa tissin pois suusta niin että tyttö hieman havahtuu, nostan hetkeksi olkapäälle jos tulisi röyhtäisy ja sitten siirrän omaan sänkyyn. Ei tunnu oikein vaan toimivan vaan typy kimmastuu, silmät alkaa räpsyä auki ja alkaa itku ja hirveä raivo jos ei tissi tuu takaisin. Tämä show on siis joka-iltainen, oon saanut yhden käden sormilla nyt onnistumaan tuon tissin pois ottamisen ja tassutteluun uneen. Vaunuihin ja auto-kaukaloon nukahtaa melkein heti vaikka olisi kuinka pirteä sinne laitettaessa.

No niinpä! Pitkä jätkä (tai selkä), joten bodyt jää liian lyhyeksi. Ite olen 176cm ja mies yli 190cm. Kai tämä oli odotettavissa. Mutta silti...mihin mun pieni mies katosi?! :)

Apua! Meidän taapero (kohta 1v 4kk) käyttää koon 80 housuja vielä :)

Onpa pitkä. :) meillä kanssa tuo 68 menossa. Itse olen 176cm ja mies 193cm ja ollaan aateltu että meidän typy on iso, mutta kirpsulla on oikea koripallojuniori. :)

Tästä tyypistä tulee varmaan joku Hulk. Kaverin taapero on parivuotias ja käyttää koon 86 vaatteita. Tätä tahtia mennään ohi.. Hyvin harvat 74cm bodyt menee enää, housuista sopii vähän useampi. Josko tämä kasvu hidastuisi jossain vaiheessa? :)

Mä en kyllä voi tehdä mitään kun lapset nukkuu päikkäreitä. Hirmu herkkäunisia tuntuvat olevan päivisin. Onneksi päikkärit nykyisin kestävät 2-4h, mutta välillä tylsää kun ei voi sinä aikana esimerkiksi siivota.

Tänään olen virkannut, lukenut, tuijotellut telkkaria ja näprännyt puhelinta. Ja keittiössä on älytön kaaos!

Meillä poju on vissiin joku tuleva malli hoikkeli. Parit puolipotkarit jotka menee vielä yllättäen jalkaan on kokoa 50/56, bodyt 62 ja parit velour housut 56 ja 62. College haalari ja pyjamat on 62. Ikää kohta 4kk. Pituutta omien mittaus yritysten mukaan n. 63-64cm.

Triina Tylsää? Heti kun saan pojan nukkumaan otan puikot tai värityskirjan esiin. Kyllä mulla menis rattoisasti pari tuntia.

Mä haluaisin rattoisasti saada jotain tehtyä. Mutta en valita. Paljon kivempi meininki on kun pojat nukkuvat hyvin. Sotkunkin kestää sitten paremmin ;)

Kirpsu huhhuh! Meilläkin 68cm menossa vasta, aika samalla kasvulla menee siis esikon kanssa.

Meillä käytetään vielä suurimmaks osaksi 62, muutamia 68 kokosia on otettu käyttöön (näyttää kyllä suht isoilta,varsinkin hihat on tosi pitkiä).Ikää 3,5kk ja pituutta oli pari viikkoa sitten 63cm. Minkä mittaisena ootte siirtyny noihin 68 vaatteisiin?

Meillä oli pari viikkoa sitten 3kk neuvolassa pituus 64cm (hoikkana kasvaa) ja nyt pari päivää sitten sovittelin 68-kokoa ja olikin jo yllättävän sopivaa. 62-koossa hihat alkaa näyttää hassun lyhyiltä.

Meillä on nyt noissa 62 kokosissa sopivan mittaiset hihat, joissan pitkät. Bodyt jää koko pituudesta pieneks ennenkun hihoista. 68 olis pituudesta parempia, mutta ne hihat on ihan järjettömän pitkiä ja tääläkin hoikka (ja pitkäselkäinen) vauva niin tuntuu että hukkuu noihin isompiin vaatteisiin. Tarvii varmaan kehitellä joku jatkopala, että saa välimallin vaatteita. :)

62 meillä käytössä. Tosiaan nekin bodyt on pituudestaan kireitä. Poika on normaalivartaloinen eli leveyttä bodeissa liikaakin. Mut jos ostaa name it tai lindex ne on taas ihan ihonmyötäisiä. Housuissa käytössä 56/62 . Viime neuvolassa oltiin 61cm.

Takaisin