Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin unohtunut antaa Rela D- vitamiineja tosi pitkään aikaan ja kun sitten annoin uudestaan niin "koliikki" tuli takaisin. Rupesin nyt miettimään että onko vatsavaivat aina johtuneet näistä. Ei kyllä sovi yhtään meillä.
D-lux suihketta haluaisin kokeilla luontaistuotekaupasta mutta on kuulemma kallis.

On se kallis mutta joskus esim. Hyvinvoinnintavaratalo netissä siellä alessa. Ostin silloin raskausaikana jotain suihkautettavaa mammavitamiinia sieltä. Tai iHerbistä voi tilata. Meillä toi rela D on ollut alusta asti käytössä enkä uskalla vieläkään käyttää öljypohjaista jonka sain neuvolasta.
Vitaravinne.fi oli tarjouksessa tuo suihke.

Muokattu viimeksi:
Ostin esikoiselle sitä suihketta enkä muista yhtään mitä maksoi, mutta en myöskään muista ajatelleeni että onpa kallis. Ostin Lifen myymälästä.

Monet antavat tuota mansikan makuista myös pikkuvauvoille, mutta itse jotenkaan en uskalla kun on "maustettua".

Meillä on gefilus+d ollut alusta asti käytössä, meille sopii tuo hyvin. Ollaan jo monta pipoakin saatu ostojen yhteydessä.

Asiasta kakkaan, meidän tyttö on pienestä pitäen vääntänyt kakkaa monta kertaa päivässä, kunnes nyt. Viikko sitten muuttui että vain pari kertaa päivässä, sitten kerran päivässä ja nyt meni kaksi ja puoli vuorokautta. Ei siinä muuten mitään mutta kun vauva joutuu punnertamaan ähinän kanssa kakkaa ulos ja sitten sitä velliä on ihan joka paikassa. Äsken tunnin verran ähelsi ja puhelsi kunnes hanat aukesi. Sitten peset koko tytön ja seuraavaksi peset vaatteet kun on yltäpäätä paskassa. Mieluummin saisi kakata monta kertaa päivässä kuin tälleen harvemmin niin että saat siivota ja pestä kaiken.

Suoli muuttuu. Ei sen tarvii suoltaa monta kertaa päivässä. Poika veti äsken kakulit ja vaan naureskeli samalla vaikka viimeksi kakkas keskiviikkona.

Juu, muuttuu ja onneksi niin tekeekin. Mutta että se suoltaminen on selkeästi hankalaa ja sitten sitä itse tavaraa on kaikkialla. :(

Juu, muuttuu ja onneksi niin tekeekin. Mutta että se suoltaminen on selkeästi hankalaa ja sitten sitä itse tavaraa on kaikkialla. :(
Meillä rauhoittu tuommoinen homma vyöhyketerapialla ja sen terapeutin suosittelemalla Biolatte -maitohappobakteerijauheella.

Esikoisella oli mahan toiminnan kanssa ongelmia 4-6kk aikoihin. Vyöhyketerapia auttoi kyllä häntäkin!

Meidän pikkujäbä on nyt päättänyt vihata rattaita ja kaukaloa ja varsinkin pukemista ja eritoten päähineitä. Himpun verran on saanut itse laskeskella tuhanteen kun toinen karjuu lähdön hetkillä naama punaisena ja toinen heittäytyy veteläksi. Onneksi välillä kumpikin yllättää ja toinen kävelee itse & toinen on hiljaa.

Mulla on itselläni nyt hirveä tarve päästä kotoa liikkeelle, joten täytyy yrittää kasvattaa hermoja.

Meillä tyttö vihaa yli kaiken kans pukemista ja nimen omaan päähineitä! Just miehelle kirvasin, että tulis jo kesä ettei tarvis toista noin huudattaa :/

Ihan samat sanat sanoin minä tänään. Päätin aloittaa siedätyshoidon ja lähden tänään lenkille, johon kuuluu pukemista, autoilua, rattaissa oloa jne :D

Me ollaan ilmojen salliessa päivittäin käyty vaunuilemassa :) eiköhän ne vauvat joslus hyväksy tuon pukemisen :D

Meillä kanssa kypärämyssyn laitto saa huudon aikaan mutta samanaikaisesti tyttö tietää että kohta saa nukkua koska heti kun kypärämyssyn saa päähän alkaa silmät lurppaa. :)

Meillä on alkanut autoilut nyt sujua hyvin, aiemmin tyttö veti autossa vain 30-40min unta mutta nyt on alkanut rauhoittua helpommin koppaan laitettaessa ja esim. mökkimatkan 1h15min nukkuu kokonaan, samoin tänään käytiin siskontytön 4v synttäreillä ja typy veti unet molemmilla matkoilla, suuntaansa 1h10min, eikä olisi millään halunnut kotiin tullessa herätä mutta mies meni ja nosti heti kopasta ylös eikä antanut toisen rauhassa itse herätä.

Meillä ennen pukemiset ja riisumiset aiheutti melkein aina huutomekkalan. Nykyään poika melkein hekottelee ku puen esim. kypärämyssyä. Välillä ihmettelen, että voiko bodyn riisuminen ja pukeminen oikeasti olla niin hauskaa :D

Kypärämyssyssä on se vika että jos se on iso se pyörii ja menee suun eteen: huuto tai pieni ja menee suun eteen: huuto.

Sataa sataa ropisee.. Arvon tässä että lähdetäänkö nyt lenkille sateeseen vai odotanko kahden jälkeen..jolloin sääennusteen mukaan ei sada ja aurinko paistaa. Se vain tarkoittaa sitä että nyt pitää antaa nukkua sylitirsat..yöh. Oon ihan täynnä näitä sylitirsoja. Illalla mä sen ymmärrän kun hän tankkaa ja tietty nyt viimeiset kolme päivää on jo ollut tiheää imua, mut mut.. No ehkä mä katson tässä samalla vähän telkkua ja olen itselleni armollinen.

Sataa sataa ropisee.. Arvon tässä että lähdetäänkö nyt lenkille sateeseen vai odotanko kahden jälkeen..jolloin sääennusteen mukaan ei sada ja aurinko paistaa. Se vain tarkoittaa sitä että nyt pitää antaa nukkua sylitirsat..yöh. Oon ihan täynnä näitä sylitirsoja. Illalla mä sen ymmärrän kun hän tankkaa ja tietty nyt viimeiset kolme päivää on jo ollut tiheää imua, mut mut.. No ehkä mä katson tässä samalla vähän telkkua ja olen itselleni armollinen.
Minä oon yrittäny ottaa itelle levon kannalta nuo sylitirsat :) vaikkaki ärsyttää tämä siivo kämpässä, mutta eiköhän sitä joskus ehdi siivota taas :D
Meillä vauva on pari kertaa nukkunu sohvalla ilman syliäkin jopa! Venkuili sylissä ja kokeilin laskea sohvalle, niin siihen nukahti!

Juu minäkin oon välillä saanut nukkumaan sohvalla mutta päivällä se ei onnistu. Iltapäivällä kyllä.

Mä en kestä! Mulla on taas alkanut insomnia vaivaamaan vaikka olen väsyneempi kuin koskaan. Nyt olen ollut hereillä 3h vaikka poika nukkunut jo 2,5h. Kohta se herää taas joten en edes enää uskalla yrittää. Ekan kerran se herätti mut kun olin nukkunut ainoastaan 40min. Seuraavan kerran sain 1,5h ja nyt tässä ollaan.

Sunnuntaista asti on ollut tosi huonoja öitä ja sen vuoksi myös itkuisia päiviä. Vatsa jumittui kiinteiden aloittamisen myötä ja joka kerta kun herätään niin seuraa kamala huuto.

Tsemppiä lulu. Yritä vaan 40min pätkäkin nukkua..mä vetelin pari viikkoa pelkillä 45min pätkillä ja kyllä siitäkin hengissä selvis. No, esikoisen aikaan mentiin puolisen vuotta tunnin pätkissä, joten tää ei ollu mitään uutta. Toi unettomuus on kyl pahempaa kuin heräily vauvan takia..ja niin usein yhteydessä toisiinsa.

Takaisin