Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et Ninni oo. Määrä yleensä vien tytön vaan väsyneenä sänkyynsä ja jätän sinne. Nukahtaa itellään. Jos ei nukahda, sitten silittelen uneen tai lähelle. Tuttia käydään antamassa tarvittaessa, yleensä ei tarvi.

Näin mäkin lapitar teen.

Muistan kuinka kova paikka se oli isosiskolle joskus kun meidän äiti sanoi ettei enää laula meille sinistä unta eikä maankorvessa kulkevia..Meni monta iltaa kun sisko ulisi sängyssä itsensä uneen..Liekö tästä sit jotenkin jääny mulle tuutulauluja kohtaan joku nou nou..:confused:

Ninni et ole. Saisinko kateus napin tänne? Menispä meilläkin noin helposti nukkumaan ja vau kuinka kauan nukkuu!!! Meillä nukkuu ekan pätkän 5-6 tuntia. Pitäisikö mun nyt pyytää anteeksi että laulan. Olen aina pitänyt laulamisesta..laulan pojalle joka päivä sanoitan päivän tapahtumia ja selvästi nauttii. Kai joskus tulee päivä että sanoo mulle ole hiljaa :D Tuutulauluna meillä on hämä-hämähäkki hitaasti laulaen.

Me laulettiin 2-vuotiaaksi asti esikoiselle "joka ilta kun lamppu sammuu" -biisiä ja ei kyllä ollut paha vieroitus ollenkaan. :D Jätettiin vaan pois, kun ei tuntunut enää haluavan laulua. Ja ei reagoinut mitenkään poisjättöön. Iltapulloa ihmeteltiin paljon enemmän, mutta senkin sai ihmeen helpolla pois. Muut rutiinit kantaa pitkälle ja yli 1-vuotiaalle voi jo selittää asioita sanoin.

En ole saanut vieläkään leikattua vauvan varpaankynsiä! Ei koskaan nuku niin sikeästi. Ihmeen mallisestikin kasvavat.. Vinkkejä? Onko viila vaan parempi?
Mäkin jännäsin varpaankynsien leikkaamista kun se tuntui vaikeelta. Mut huomasin ehkä noin kuukauden iässä että vauvan pari varpaankynttä oli kasvanu kaarelle ihoon kiinni ja vähän jo rikkonut ihoa. sai mut leikkaamaan keinolla millä hyvänsä heti ne.

Mä oon vaan leikannut kynnet ylipäänsä sillon kun vauva on rauhallinen. Ei nukkuessa eikä touhukkaana vaan jotain siltä väliltä. Pelkään et herätän meidän herkkiksen jos meen sohimaan saksilla kesken unien.

Nukkuvalta leikkaus onnistuu helpommin.

Tai toinen antaa vaikka sokeritippoja tutista. Vauva keskittyy siihen. Sairaalan kikka.

Oon nyt rohkeasti siirtänyt sylissä nukkuvan vauvan viereeni sohvalle koisaamaan ja eilen oli ensimmäinen onnistuminen pitkään aikaan n. kaksi tuntia nukkui. Tänään 45minuuttia. Keitin myös rohkeana kahvia. Mielestäni siitä tuli ihan hirvee meteli, mutta onneksi poika ei herännyt! Muistan kun alussa 0-1kk nukkui sohvalla ja katsottiin telkkariakin vielä silloin. Nyt yrittää kaikkensa ettei vaan toinen heräisi. :D Oli ihan kivaa nauttia kupposta ja neuloa pientä sukkaa.

Hahaa! :joyful: Ekan kohdalla sitä pystyikin hissuttelemaan, mut tää toka.. saatetaan kattoo illalla leffoja samassa huoneessa ja päivällä esikoinen käy satunnaisesti häirihtemässä neitokaisen unta. Ei haittaa. Äkkinäisiä ääniä lasten nukkuma aikaan kuitenkin vältän.

Eilen oli kyllä ihan huippu! Tyttö oli nukkumassa pinniksessä ja me touhuttiin pojan kans toisella puolel taloo. Sitten poika läks jonnekkin ja kohta kuulu tytön itkua. Kun menin kattoo mitä se itkee ni siellä sängyssähän olikin kaks muksua vieretysten saman peiton alla! :eek: Poika vaan tuumas hymy korvissa että tulin tänne! :grin koita siinä sitten vihanen olla:rolleyes: saatto se tyttö jo muutenkin olla hereillä.

Aivan jäätävät äidinpotkimisharkat menossa täällä kesken imettämisen. Aluksi kun näin alko käymään ihmettelin kun molemmat käsivarret kipeinä. Oikeassa oli oikein mustelma. Se tulee jos poika viskoo päätään puolelta toiselle.Rasittuu myös sitten muuten vaan tästä venkoilusta..

Aloitin nyt vasta d-vitamiinit. Paha mamma! En vain jaksanut sitä huutoa enää, kun kokeiltiin eri vaihtoehtoja. En tiedä vaikuttaako kiinteät mutta tuo teho-D on kyllä parasta meille. Vain yksi tippa/vrk.

Voihan silmätulehdus sentään. Pojalla vasemmassa silmässä silmätulehdus ja saatiin siihen tipat. Viikon jo rähminyt ja koetettiin vanulapulla putsaamalla rauhoittaa sitä, mutta ku ei mennyt itsestään ohi, piti hakea lääke. Tunsin itseni kiduttajaksi ku poika ei ois halunnu piettää silmää auki ja mie auoin sitä saadakseni tipan silmään. Piti ottaa poju syliin ja lohduttaen pyytää anteeksi "kidutusta."

Kirpsu don't worry, mä annoin esikoiselle d tipat sillo ku muistin ja loppujen lopuksi luovutin koko homman kun unohtelin sen jatkuvasti. Tytölle olen muistanut MELKEIN joka päivä antaa, en jaksa tuntea syyllisyyttä jos unohtelen..

Mä oon jopa unohtanut antaa lääkärin määräämät raudat. Saan antaa niitä hampaiden puhkeamiseen asti. Deet oon antanut joka aamu. Mutta kylläpäs nekin on kalliiksi tehty! Oikein vanhempien tmrahastusta

Mä oon jopa unohtanut antaa lääkärin määräämät raudat. Saan antaa niitä hampaiden puhkeamiseen asti. Deet oon antanut joka aamu. Mutta kylläpäs nekin on kalliiksi tehty! Oikein vanhempien tmrahastusta

Toi teho-D oli suht edullista. 10€ toi pullo ja siitä pitäis riittää yli 200 päivää.

En ole kokeillut. Eipä nuo maitohapot pahasta ole mutta on ne hemmetti vie kalliita! Ainakin apteekissa. Käyttääkö joku luontaistuotekaupasta ostettuja? Onko siellä hyviä? En ole tajunnut edes kysyä.

Takaisin