Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös muumi ja Pirkka tule samalta valmistajalta? :)

kun maas on hanki ja järvet jäässä sävelen mukaan...kun pääs on särki ja järki jäässä niin silti lapsii hoidettava on.
Semmoinen yö taas että huhheijaa. Nukahti puoli yksi. Heräsi puoli kolme söi 10miniutta! Herätti kuudelta, kasilta taas pikku hörpyt. Nyt puoli kymmeneltä noustiin ylös. Ilkeintä oli se 6-8 kun poika oli levoton koko ajan. Mies kuorsasi vieressä vaan..

Ostettiin 1 pakkaus Lidlin vaippoja, kun kuulin niistä kehuja, mutta meidän pojalla on niin löysä kakka että tulee rusahduksen jälkeen melkein samoin tein ulos sivuista. Toimii varmaan paremmin kiinteämmälle kakalle. Noista Pampers 3 comfort vaipoista vielä lisää valitusta. Eivät edes pitänneet pissaa sisällä yön aikana. Pitää metsästää niitä newborn 2 tai 3 tilalle.

Meilläkin pjaska on löysää mutta hyvin tuo Lidl toimi. On tietty vähän vauvan mallistakin kiinni kun tuo pampers jää hirmu alas ja Lidl taas navan yläpuolelle.

Mietinkin Hepsuli että nuo Pirkka ja Muumi oli ihan samanoloisia vain kuviot oli eri. :)

Meillä käytössä Muumi vaipat molemmilla lapsilla ja oon niistä tykännyt. Ja kotimaisuudeta plussaa :) Tosiaan Pirkka ja Extra samalta valmistajalta kuin Muumi vaipat!

Olipahan päivä. Tänään oli pojan kastajaiset ja koko seremonian ajan itse päähenkilö itki niin että kappeli raikui. Sai vissiin samalla koko viikonlopun edestä virikkeitä ja nyt kotona sama huuto jatkuu ku koetetaan saada poikaa uinahtamaan edes tunniksi. Oli se sentään kiltisti kahvittelun aikaan ja pääsi seurustelemaan uusien sukulaisten kanssa.

Mulla on alkanut hiukset lähtemään päästä oikein kunnolla. Onko muillakin? Raskauden aikana ei lähtenyt hiusten hiusta mutta nyt sitten isoina kourallisina. Onneksi mulla on paksut hiukset, mutta arvaa onko kivaa kun hiuksia on ihan joka paikassa vauvan vaipoista lähtien.

Mun siskolta lähti paksusta tukasta tukuttain hiuksia ensimmäisen lapsen aikaan. Nyt lapsia on jo muutama ja hiukset ei oo enää paksut. Odotan myös koska mun hiukset lähtee..

Meillä tässä aamulla tämmöinen opetustuokio. :) Mies aamusyötti pojan. Hän ei vaan ota uskoakseen että poika haluaa olla sylissä sen jälkeen. Yritti koko aika laskea sohvalle nukkumaan kun "ei se viihdy mun sylissä". Menin siihen viereen ja pojalle selitin että äitikin tykkää olla isin sylissä. Alkoi rauhoittua. Nyt isi pötköttelee poika päällään sohvalla. Aww. Helpottaa niin mun päivää. Uskon että se vaikuttaa kun mies on niin paljon reissussa ja kun on kotona ei aina iltaisin edes pidä sylissä. Aina laskemassa pois tai mun syliin. Onse kumma kun mummin ssylissä viihtyy (mummi käy meillä tosi usein) :)

Mulla on alkanut vähän lähteä hiuksia, mutta ei vielä kunnolla. Muiden jälkeen on pahin sulkasato ollut 3-6kk synnytyksestä. Vauva on pian 2kk vanha, joten vielä sitä odotellessa..

Mulla ei vielä ole alkanut mun pitkät ja tuuheat kutrit harveta, sitä kauhulla odottaen. Kaksihaaraisia tupsahtanu melkein senkin edestä.

Mulla molemmissa raskauksissa hiustenlähtö lähes loppui ja sitten raskauden jälkeen käy tiheämpi vaihdos, mutta ei mitenkään merkittävästi ole mun hiuksia ohentanut. Vähän tukkaa laittaessa häiritsee toi vale-otsis.

Mulla on tosi paksut hiukset ja raskauden aikana vielä paksunee, kun ei lähde hiuksia. Sen ohenemisen kyllä sitten huomaa, kun kaikki vaihtuu yhtäaikaa. Mulla on kyllä kasvaneet hiukset takaisin ihan normaaliin paksuuteen. Tuo oheneminen on ollu vaan tilapäistä.

Vielä ei ole hiukset tippuneet päästä, muistan kyllä ettei se mitään mukavaa ollut. Kyllä ne siitä kasvoi takaisin.

On ollut vähän väsymystä viime aikoina ja olen nukkunut vauva vieressä, koska en vaan ole jaksanut siirtää häntä omaan sänkyyn. Tyttö nukahtaa niin paljon helpommin viereen, vaikka yösyöttöjä ei ole kuin 1-2. Nyt tehtiin miehen kanssa sotasuunnitelma, että hänen joululomansa aikana totutetaan tyttö nukkumaan omassa sängyssä ja mahdollisesti myös omassa huoneessa. Välillä olen herännyt niin, että peitto on tytön pään päällä :( Ei kiva. Tyttö lähentelee kahden kuukauden ikää, jolloin yön läpi nukkuminen on mahdollista, vaikka tiedän ettei kaikki vauvat niin teekään. Ei tuo yksi syöttö yössä nyt niin paha olisi kunhan kävisi nukkumaan helpommin.

Meilläkin vetää vähän väliä peiton silmilleen. Olis itsekin yrittää omaan sänkyyn, mutta mulla on kädetön olo. Milloin tiedän luovuttaa vai eikö saa luovuttaa vaan sitkeästi vaikka koko yön yrittää?

Kai se on Hepsuli ihan omasta jaksamisesta kiinni. En tiedä vielä itsekään miten tullaan tässä onnistumaan.

Hepsuli, mun raja menee 4 tunnissa. Jos sitten ei ole onnistunut niin luovutan. Mutta meillä on nyt sekin vähän ongelma, ettei poika viereenkään nukahda. Hamuilee vaan koko ajan ja kun saa tissin suuhun niin työntää sen pois. Ja sitten taas hamuilee. Siis sitten kun on täynnä. En oikeen keksi enää mitään tuohon nukuttamiseen. Kanniskelu, silittely tai taputtelu vaan saa hänet raivostumaan lisää. Ainoa mitä en ole vielä kokeillut on se, että minä en osallistuisi hommaan lainkaan. Mies haluaisi kokeilla, mutta musta tuntuu että mun pitäisi olla jossain muualla että osaisin oikeasti pysyä poissa.

Mutta ilmeisen yleinen homma tää nukahtamisen vaikeus. Vaikka lähipiirin vauvat tuntuvatkin vain nätisti käyvän nukkumaan. Helpottaa ihan hirveästi kun tietää, että tämä on vauvojen universaali toimintamalli.

Todella huonosti. Vaunuissa huolii ja kaukalossa, mutta illalla ei oikeastaan. Pitää hetken ja sylkee pois. Ja nyt olen kokeillut viittä eri tuttimallia.

Mä hellästi pidän tutista kiinni. Sitten kun vauva nukahtaa hän saa sen kyllä työnnettyä suustaan pois.

Johtuuko lyhyet unipätkät yöllä siitä että vauva herää nälkäänsä?

Meillä oli pitkään hyvä rutiini. Pojan pisimmät yöunet alkoivat 22-01 maissa ja hän nukkui n 5-6h (7) putkeen jonka jälkeen söi ja nukkui vielä 3h.

Nyt pisimmät yöunet alkavat 02-03 ja kestävät ainoastaan n 3-4h.

Viime yönä poika nukahti kylvyn jälkeen ja heräsi 3h myöhemmin klo 24:15. Imetin 15min ja annoin vielä (juuri ennen) pumppaamaani 50ml maitoa. Tämän jälkeen kesti yli 2h ennen kuin nukahti uudelleen ja sitten heräsi 3,5h jälkeen taas syömään. Nyt on syötetty 1/2h sitten ja vauva juttelee ja puhisee tossa silmät kirkkaina. Mitä yöunille kävi?

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1450068672.932136.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1450068672.932136.jpg
    217.4 KB · Katsottu: 36
Muokattu viimeksi:
Takaisin