Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten sen luumun kanssa, pitäiskö joka päivä liottaa vesi uudesta luumusta vai oletteko käyttäneet useampana päivänä samaa luumuvettä?

Meillä on rytmit mitä on. Samat asiat tehdään päivittäin samaan aikaan mutta muuten sitten unet on ihan sekaisin. Jouduttiin/ostettiin uusi turvakaukalo kun edellisessä tuli pelkkää huutoa naama punaisena, jo pelkkä kaukaloon laittaminen sai raivon aikaan. Meillä oli Britax Römer Baby Safe, käytetty miehen veljen perheeltä, nyt käytiin koemakaamassa eri vaihtoehtoja ja ostettiin MaxiCosin Cabriofix. Ja miten voikin olla että kaupassa käynti helpottui. Ilmeisesti asento vanhassa kaukalossa on ollut niin epämukava että ei ole siinä viihtynyt. Eilenkin oltiin 2 tuntia asioilla,ja typykkä nukkui koko reissun, vasta kun automatkaa oli 3 min jäljellä heräsi huutamaan nälkää. Saatiin jopa käytyä pankissa avaamassa pankkitili pikkuiselle ja toinen vain nukkua tuhisi. :)

Mies ei usko kun olen sanonut, ettei poika selkeästi viihdy kaukalossa. Että siinä on ikävä asento. Olisin halunnut uuden, mutta mies ei vaan usko. Oon kysellyt kaikki läpi että saisin jonkun toisen kaukalon lainaan hetkeksi, jotta näkisin vaikuttaako. Mutta kellään ei ole jouten. Meillä siis huuto alkaa myös saman tien kun kaukaloon laittaa ja asioilla käyminen on todella rasittavaa.

Meillä on tuo Jalopin mainitsema Britaxin kaukalo ja hyvin siinä nukkuu :)

Meillä on ihan sama brion kaukalo kuin edelliselläkin veljeksellä. Tuo nyt 2-vuotias nukahti aina heti kun kaukaloon laittoi ja yleensä kauppareissutkin nukkui. Nyt tämä vauva alkaa huutaa heti kun kaukaloon laittaa. Nukkuu sen ajan kun auto liikkuu, mutta herää pian huutamaan, kun auto pysähtyy. Ei selvästikään viihdy yhtään. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla olisko joku muu kaukalo enemmän tämän vauvan mieleen.

Meillä myös cybexin aton 3. Esikoinen nukkua possotti kaukalossa aina kauppareissut varmaan 6kk asti. Tämä kuopus taas ei. Tai nukahtaa sinne kyllä, mutta herää herkästi eikä kyllä hereillä viihdy ollenkaan. Ei ollut käynyt edes mielessä kaukalon vaihto.. Täytyisi kyllä saada lainaan jostain, ei viitsi lähtä uutta ostamaan jos sama tulos.

Meillä tuo Maxicosin Cabriofix ja oon tyytyväinen. Kevyt ja näppärä ja vauva viihtyy kauppareissulla siinä.

Me tosiaan saatiin testata etukäteen kun siskon pojalla on tuo maxi cosi ja niin se vaan helpottui kaukalossa olo meidän vauvalla. Käytiin vielä lastentarvikeliikkeessä koemakaamassa ja vertailemassa eri vaihtoehtoja. Tuossa britaxissa jäi vauva jotenkin tosi istuvan oloiseen asentoon ja laitoin tukityynyn lisäksi selän alle vielä taitellun pyyhkeenkin mutta ei auttanut. Onhan se iso investointi joten mieluummin ekana haluaa testiin ennenkuin ostaa. Ja harmittaahan se jos ei vaihtamalla parane, meillä onneksi parani. :)

Mitä vaippoja käytätte? Meillä on toiminut Liberot hyvin tähän asti, mutta viimeksi kun kaupassa ei ollut kokoa 2 niin ostettiin koko 3. Ne olivat uudempaa mallia jotka ovat paljon ohuempia ja haisevat todella pahalle. Niitä paksumpia vaippoja ei enää kuulemma valmisteta. Onko muut kokeilleet niitä ohuita ja oletteko huomanneet tota kamalaa hajua?

Libero newborn 2 on ollut tähän asti ja siitä on edellisten kanssa siirrytty libero comfort 3 teippivaippoihin. Ei oo ainakaan liberon sivuilla mitäänmainintaa, että ois valmistus loppumassa? Rn ainakaan löydä. Piti tarkistaa, kun niihin uusiin Libero Touch- vaippoihin en ajatellut siirtyä kun oli ainakin meidän prismassa niin paljon noita tavallisia kalliimpia. Lidlin vaipat on olleet kans ihan hyviä.

Minustakin libero 3 comfort jatkaa samaa linjaa kuin jo pari vuotta sitten... Täytyypä vielä tarkistaa toi viimisin pakkaus. Yksi pakkaus siis jo kolmosia käytetty. Niitä one toucheja kokeiltiin ensin, mutta tosiaan kalliimpia ja minusta näytti että ne sai vauvan pyllyn näppylöille (voi olla sattumaakin). Pamperseista en esikoisella tykänny sen pyllyyn liimaantuvan verkon takia ja ne kyllä haiskin omituisilta. Muista merkeistä ei kokemusta, kun liberon hinta-laatu-suhteeseen oltiin tyytyväisiä esikoisen kohdalla.

Muokattu viimeksi:
Liberot täälläkin käytössä, kohta pitäisi siirtyä 3kokoon. Natty 1 oli käytössä yksi paketti,mutta mun mielestä ne oli kauhean kovan tuntuisiia. Niitä ei sitten ostettu lisää.
Zoe Mitkä Lidlin vaipat?

Toujours tai mikähän niiden nimi oli. Mun kokemukset on kyllä edellisen pojan vauva-ajalta parin vuoden takaa niin en tiedä onko ne sen jälkeen muuttuneet.

Oon kuullu Lidlin vaipoista pääosin positiivista, mutta myös muutaman täysin negatiivisen kommentin. Muumivaippoja oon kuullu kehuttavan myös.

Meillä on koon 3 vaipat ollut jo tovin käytössä. On kokeiltu lidlin vaipat, pirkka ja pampers.. Lidl ja pirkka sopii meille, tuo pampers haisee voimakkaasti heti ekasta pierusta ja meillä typyn pylly alkaa heti punoittaa. Muumivaippojakin tuli 2 postin mukana, mielestäni vaikutti aika samalle kuin pirkka. :)

Takaisin