Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä hain jo apua kaupungin asiantuntijoilta kun meillä on semmonen ilmanen palvelu. Kakka asioista päivää taas sen verran että keskiviikkona en antanut Levoa..söin itse rusinoita ja eipä aikaakaan kun poika alkoi haisemaan voipopcornilta :D sama tänä aamuna ja ekan aamusyötön jälkeen olikin kakulit vaipassa, jeee!!!

Hepsuli, mihin hait apua? Nukkumisjuttuihinko siis?

Niin nukuttaminen oli kyseessä. Sain linkin mll sivuille ja lisääkin apua saa mutta koitan ensin noilla.

Millä perusteella olette antaneet levolacia yms? Mietin vaan kun meillä kakka tulee n. kerran viikossa, ilmavaivat ovat suht hankalia vauvalle mm. voi herätä niistä öisin itkemään. En silti oli ajatellut antaa levolacia mutta nyt mietin että pitäiskö..

Mä annoin mallasuutetta, kun kakkaaminen teki kipeää. Väli oli 4-5pv. Lähellä 2kk ikää parani tilanne itsestään, mallasuute ei hirveästi auttanut. Nyt kakkaa joka toinen päivä ja ei ole itkuinen kakkaushetkellä eikä muutenkaan. Melkein ehdin Levolacia kokeilla.

Minä laitoin luumuja veteen ja annoin sitä vettä teelusikallisen verran. Noinkin pieni määrä auttoi meillä ja kakka tuli ilman itkuja.

Luumusose ei auttanut niin annoin levolacia neuvolan suosituksesta 2,5ml.

Mä en tiedä mihin aikaan sain pojan nukahtamaan. Sekin onnostui vain niin ei potin rinnan päälle makaamaan. Herätin hänet seitsemältä syömään. Pitäiskö tässä vaiheessa jo antaa nukkua noinkin pitkään kuin 7-8 tuntia?

Tyhmä kysymys.. Tuoreita vai kuivattuja luumuja? :D Pitää varmaan koittaa, tuntuu että helpottuisi kaikkien elämä jos vauvan maha toimisi

Kuivatuista. Meidän pojalla ehti ummettaa 3 päivää kun annoin luumua 2tl vrk. Viidentenä päivänä annoin levoa. Sitä testanneena suosittelen kyllä kokeilemaan kaikkia muita keinoja ensin.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Hehe, just kun kirjoitin ton edellisen viestin niin poika punnersi mahtiläjän! Jes. Pitää koittaa noita luumuja ja sitä mallasuutetta, tää kerran viikkoon rytmi on hieman turhan verkkainen.

Huh, olispa meilläkin vähän verkkaisempi kakkausrytmi, eikä näin että joka vaipassa on plöröt. Toisen pylly jo ihan hellänä pesuista ja rasvatakin pitää. Ja käyttää perunajauhoja. Aina ruokailun jälkeen toinen runttaa vaipan täyteen.

Mä pesen pahimmat ja loput pyyhin vanulapulla jossa ceradil öljyä saa suihkepullossa. Hyvän näköinen peppu on. ;)

Meillä vauvalla toimii vatsa vissiin teidän vauvojen edestä :/ parhaimmillaan kakkavaippoja vaihdetaan kymmenkunta päivässä. Vyöhyketerapiassa ollaan käyty näiden vatsaoireiden kanssa. Kolmannen kerran jälkeen pitäisi kuulemma helpottaa.

Meillä kans joka vaipassa vähintään lusikallinen tavaraa.. Yölläkin pakko vaihtaa vaippaa parikin kertaa ettei iho menis huonoksi :/

Meidän neiti kakkaa myös joka ruokailun jälkeen. Siksi huvittaakin lukea näistä ummetuksista kun täällä ei ole puhettakaan, että kakkaa tarvitsisi odotella. Vaippoja menee paljon. Iho on kyllä siihen nähden hyvä eikä öisin kakkaa enää tule.

Meillä riippuu vähän yöstä, mutta yleensä 1-2 kakkavaippaa vaihdetaan. Ja vaippoja tosiaan menee! Kakka ollut jo ihan vetelää ja vihreää pari viikkoa ja polttaa takapuolta :( vyöhyketerapeutti sanoi, että vihreä kakka kertoo suolisto-ongelmista. Ja niitöhän on. Kehoitti alkamaan maidottomalle ruokavaliolle.

Triina
Joku laittoi vauvan päivärytmi ketjuun sen linkin mll vanhempainnetti niitä alasovuja selaamalla löytyy se unikoulu vaikka alle 6kk sopii ainoastaan se tassuttelu

Takaisin