Vauva arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jaica
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nuo vanhemmat eivät ole olleet allergisia, eivät puklailleet mitenkään erityiseti jne. Tän kuopuksen kanssa onkin sitten kaikkea.

Kiitos tsempeistä, poika voi jo paremmin. Keittosuola ja friida olivat meidän ehdottomat apurit viime yönä. Soitin jo terveysneuvontaan kun alkoi niin kovasti huolettamaan pojan hengittäessä tosi vaivalloisesti. Onneksi kuitenkin nokka aukesi tipoilla ja imemällä. Ostin tänään suihkutettavaa keittosuolaa, toimii vielä paremmin.

En enää muista mistä kuulin/luin tuon menkkojen ja kakan värityksen yhteyden, mutta voipi kai olla mahdollista. Kukapa sitä noista tietää...!

Se suihkutettava on aika ytyy tavaraa! Ainaki se mikä meil on. Merkkiä en muista.. Joku Physio plaaplaa..?
Kerran kokeillut sitä ja tyttö sai hirveet hepulit siitä. Sais tulla pienemmällä paineella.
Käytetään sitä kyllä jatkossakin, jos tarve vaatii.

Joo, se on varmaan physiomer. Apteekissa kertoivatkin sieltä tulevan kovemmalla paineella. Meillä on ratiopharmin Nasoa, samaa tavaraa pienemmällä paineella :-)

Pahassa tukkosuudessa on apu tullut just tolla physimerilla,toki wauwa vetää usein siitä hermot,mut meillä hermoominenkin on vähentyny kun on ilmeisesti tajunnut että ne touhut auttaa hengittämään vaikkein mukavalta tunnukaan

No juu, sillä ampuu varmaan pahimmanki liisterin irti. Sen verran ytyä.

Meillä vauva nyt 11vko ja olen kovasti odotellut että alkaisi nukkumaan pikkuhiljaa myös pidempiä pätkiä öisin. Muutamat 4-5h pätkät ottanu satunnaisesti, mutta nyt menny viimeset puoiltoista viikkoa että alkaa 3h ja jatkuu 1,5-2h pätkinä loppuyö. Huoh. Onneksi mies auttaa ja on syöttänyt pumpattua ensimmäisen heräämisen jälkeen. Mutta olis se ihanaa jos vauveli itse nukkuisi sen pidemmän pätkän suoraa yöunille mentäessä. Nyt onneksi olen saanut vauvan nukkumaan vaunuissa 2-3h päiväunia. Viimeyönä nukkui kyllä mm. 04-08 mutta ähisi ja liikkui niin paljon unissaan etten itse sanut unta, vaikka korvatulpat korvissa. Noh, parempia unia odotellessa :) onneksi sentään pahimmat huudot ovat jo ilmeisesti takanapäin. Kunhan vaan äiti saisi unta tarpeeksi :meh:

Täälä puolella on kovin hiljasta. Jos muillakin on halua niin siirtykää tuonne salaiselle puolelle. Sielä löytyy reilusti keskusteluita asiasta kuin asiasta :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Mielelläni itekin lueskelisin juttuja mut tällä hetkellä ite ei ehdi asioihin kommentoimaan. Meillä nukkuminen haasteena nyt päivin öin mutta onneks on rytmillä saanu jotenki pyörimään. Ennen hyvin yöt nukkunut neiti siis on ruvennut heräilemään öisin enemmän ja päivisin nukkuu vain repussa/liinassa/tissillä

Tuu vaan lueskelemaan toiselle puolelle. Ite oon ja varmasti muutkin saanu sieltä hyviä neuvoja, vaikka ei itse kerkeis kovin kirjottelemaan :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Meritähti, googlaapas nelikuisen hulinat. Löytyy varmasti teidän tilanteeseen sopivaa juttua :)

Ja tässä julkisella puolella on ylläpidon pätkä ssiitä salaisiin liittymisestä. :)

En jaksa näiden mobiilivärkkien kans ettiä valmiiksi, kun nää toimii vähän miten milloinkin.

Laitoinpa nyt viestin salaiseen ryhmään liittymisestä ja muutama viesti vielä uupui. Vähän rupeaa itsellä tosiaan olemaan vitsit vähissä kun neiti on alkanut heräillä öisin tiheämmin ja päivällä nukutaan väh.3-4 päikkärit, joista kolmet liinassa/repussa ja ajoittain pitää vielä liikuskella enemmän. Mukavana bonuksena neiti ei tykkää liinaan/reppuun laittamisesta etenkään väsyneenä. Ja tämä kaikki tietenkin kun mies on töissä. Nyt menee jo valituslistan puolelle... neiti on hyvin syöneenä ja nukkuneena itse aurinkoisuus kunhan siihen päästään. :)

Ainiin tuohon piti vielä lisätä että ollaan tosiaan rytmittämällä saatu arki pyörimään ja huomaa kun on vähän jotain muuta tai joku muu aikataulu niin asiat ovat hankalampia.

Meritähti: tsemppiä! Täällä meidän vauvan hulinointia on jatkunut jo monta viikkoa ja tuolla salaisella puolella vaikuttaisi melkein kaikilla vauvoilla olleen tai olevan sama. Itseäni ainakin hiukan lohduttaa etten ole ainoa jonka vauva on alkanut nukkua huonommin ja että kuuluu tähän vaiheeseen.

Meidän yöt menee ihan miten sattuu. Välillä poika herää vain kerran yöllä syömään, ja välillä taas on niin levottomia öitä että poika voi herätä melkein tunnin välein jonkun syyn takia. Illalla nukkumaan mennessä ei tiedä yhtään millainen yö on tulossa. Ja nää ei mee mitenkään jaksoissa vaan menee ihan miten sattuu. Päivät menee aika lailla saman kaavan mukaan, että 2-3 tunnin välein syömään ja pari tuntia poika jaksaa hereillä olla, sitten tarvitaan päikkärit. Päikkäreiden pituus vain vaihtelee, välillä nukutaan reilu puoli tuntia ja välillä lähemmäs pari tuntia.

Meillä kans yöt raskaita. Kolmen neljän jälkeen alkaa hulinointi noin kerran tunnissa. Kitisee ja itkeskelee. Kestänyt juhannuksesta saakka. Enkä keksi miten sen saa loppumaan :D

Jos joku löytää sen viisasten kiven niin tänne myös kiitos...eikä tuo neiti edes kunnolla syö aina vaan härvää. Äitiä vähän väsyttää zzzzzzzzz

Takaisin