Meillä ensimmäinen viikko hurahti sairaalassa. Perhehuoneen saimme viimeiseksi viikonlopuksi ja isäkin pääsi silloin kokemaan nämä kolmen tunnin syöttövälit. Itse olin ensimmäiset yöt lähestulkoon nukkumatta, kun heräsin jokaiseen inahdukseen ja hikka vaivasi vauvaa joka yö.. Kotiin kun päästiin, hoidettiin hommat öisin niin, että minä menin lypsylle ja isä hoiti vaipanvaihdon ja syöttämisen. En joka yö kyllä raaskinut isää herättää kun itsekkin saan kaikki hommat yöllä tehtyä, mitä suotta toista valvottamaan.. Muutamana yönä kokeiltiin niin, että isä valvoi telkkaa katsellen kahteentoista ja hoiti sen syötön minun nukkuessa, mutta aina siinä tuli jotain sellaista, että minunkin oli pakko herätä. Mies ei siis herää herätyskelloon ollenkaan
Nykyään kun isukki on töissä hoidan itse kaikki syötöt ym. iltasyöttöä lukuunottamatta. Muutenkin isä haluaa osallistua mahdollisimman paljon hoitamiseen, mutta ei raskaan työnsä takia kauheasti jaksa. Minulla alkaa pikkuhiljaa väsymys painaa päälle, kun en ole kahteen viikkoon nukkunut kunnolla, ehkä nyt viikonloppuna saisi vähän edes levätä, kun isä lupautui valvomaan yöllä.
Päivät meillä menee melkeen kokonaan nukkuessa. Syötölle herätetään ja heti toimituksen jälkeen mennään takaisin nukkumaan. Iltaisin on nyt jo vähän jaksettu valvoa, toissapäivänäkin vauveli makoili sylissä hereillä jopa 5 tuntia putkeen.
Kauppaankin ollaan jo uskaltauduttu. Ensin kyllä pelättiin, että siitä reissusta tulee huutokonsertti, mutta ei tullutkaan. Ainoa huono puoli oli kaupan ostoskärryjen istuin.. Meidän muksu on niin pikkuinen rääpäle, että valui koko ajan kasaan sinne penkin pohjalle, eikä hyvää asentoa löytynyt ollenkaan..
Ensi kerralla saa nukkua omassa turvakaukalossaan.
Tämä viikko on oikeastaan mennyt mallikkaasti, ruoan olen saanut tehtyä töistä tulevalle miehelle, kämppäkin on siivottu moneen kertaan (ärsyttää kun vieraat tuo sukissaan kaiken maailman töhnää
) pyykit ja astiat on pestyinä ja muutenkin kaikki kotihommat rullaa. Ainakin vieä toistaiseksi, kun vauva nukkuu koko ajan.. Saas nähdä miten parin viikon päästä käy kun alkaa tulemaan ikää lisää..
Ensiviikon maanantaina olisi neuvola ja siellä sitten selviää, onko muksu saavuttanut jo sen maagisen kolmen kilon rajan. Sitten saisi alkaa ulkoilemaankin ahkerammin ja jättää kolmen tunnin syöttövälitkin pois. Muutenkin on todella mielenkiintoista, että miten pikkuinen on kasvanut, tuntuu ainakin jo paljon suuremmalta mitä aikaisemmin.