Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en kans muista että mun vauvoilla olisi ollut mustelmia kun vasta sitten kun ovat jo liikkuneet ja itse kolhineet päitään johonkin pöydänkulmiin ym.
Nyt tällä pienimmällä oli syntyessään mustelma otsassa ja rintakehässä kun syntyi avotarjonnassa ja tais olla aika ahdasta , mut se onkin ihan eri juttu kun citruksen tilanne.

Varmaan Satru ihanaa kun on kunnon unet takana! Meillä menossa kitinäkausi,vauva ei oikeastaan nuku eikä oo hereillä eikä oikeastaan itke eikä huuda vaan pitää sellaista ihme kitinää ja murinaa ja on jossain unen rajamailla mut ei siinä itse pysty nukkumaan kun toinen äheltää vieressä

Eevis: kyllä täälläkin kitistään, mutta se kitinä ajoittuu 21-24 aikoihin, riippuen siitä milloin alkaa tää iltatankkaus. Syö koko illan, välillä nukahtaa tissille ja kun pistän sänkyyn alkaa heti kitinä ja rauhoittuu vasta syliin. Sitten menee hetki ja haluaa taas tissiä kunnes taas nukahtaa jne jne. Tota jatkuu jonkin aikaa kunnes sitten saa tainnutusmaitoa ja sammuu kunnolla :) Viime yönä kitisi puoleen yöhön asti, söi seuraavan kerran neljän aikaan yöllä ja nyt aamulla puoli seitsemän herättiin. Ei mua haittais vaikka siirtyis yhden yön syöntiin, mutta aikaisemmin vois nukkumaan ruveta, minä kun olen iltatorkku ja aamuvirkku, niin mieluusti menisin aikaisin nukkumaan ja keikun vaikka aamulla aikaisin sitten hereillä, mutta Ilona on sitten toista mieltä :)

Mietin tänään että milloin uskaltaa jättää vauvan ulos vaunuihin nukkumaan? Tänään käytiin vaunulenkillä ja oli plusasteita mutta en uskaltanut vielä ulos jättää vaikka typy veti sikeitä,niin sitten kun toin vaunut sisälle niin melkein heti oli silmät taas auki. Ootteko jo nukuttaneet ulkona? Tää ainakin nukkuis ulkoilmassa paremmin ja pitempään kun sisällä. Olen epävarma tästä kun on mun eka talvivauva niin ei oo kokemusta....tyttö ens viikolla 1kk ikäinen

Oon miettiny samaa. Tyttö tykkää selkeesti olla ulkona. Oli se sitte vaunussa tai kaukalossa matkalla autolle niin heti hiljenee ja silmät alkaa tuntuu painavilta. Ajattelin asiasta kysellä lääkärineuvolassa keskiviikkona. :)

Okei, eli ei muuta ku pihalle vaan jos ei liikaa pakkasta :) mä pelkään et jotku elukat kiipeää vaunuihin,oravat tai naapurin kissat,nyt kun asutaan rivarissa. Kerrostalossa oli jotenkin turvallisempaa kun oli lasitettu parveke. Mut kai toi hyttysverkko jotain suojaa ettei sinne vaunuun helposti mennä?

Oon mustasukkanen tolle neuvolasta saadulle hymiölle. :D olis kauheen kiva ku mullekki hymyiltäis joka kerta ku näkee. :D on niin vallottava hymy. Mulle sitä näytetään silti mielestäni ihan liian harvoin.

Voi hemmetti: viime yönä pääsin nukkuun kolmen jälkeen. Likka joko valvoi tai torkahteli vaan lyhyesti. Ja niistä torkuista heräsi aina 5min sisään ja suoraan huutoon. Epätyypillistä meille. Toki rauhottui tissille. Kyllä nyt väsyttää. Nousin silti kahdeksalta ylös jotta olis edes joskus toivoa rytmin aikaistumisesta.

Täällä meni viime yö aikasta hyvin, poitsu nukahti klo 01 ja heräsi klo 4:45. Tuossa kyllä sitten valvottiin melkein pari tuntia, kun pikkuisen masua väänsi. Sitten kun poitsu nukahti niin nukkuikin taas 3 tuntia. Yritettiin olla ilman cuplatonia mutta ei siitä kyllä mitään tullut, pikkuisen masua kipristeli ainakin 2 tuntia syömisen jälkeen! Äitini vain sanoi, että onkohan sitä cuplatonin käyttöä tutkittu tarpeeksi noin pienellä, että ei vain oman suoliston kehittymiseen tulisi häiriötä (jotakin sellaista oli netistä lukenut). Mutta pakko tuota on käyttää, ei muuten tule mitään! Toivottavasti pian alkais nuo kipristelyt helpottamaan, olikos ne yleensä 3 kk iässä ohi? Ainiin, rakas poitsu tänään tasan 1 kk. :Heartbigred

Melkonen yö oli meilläki:/... Kahteen asti vauva ärisi mahavaivoja, kunnes sai kakattua. Sitte roikkuki loppuyön tissillä melkeen kuuteen asti. Melekosta kiukuttelua oli kyllä loppuyö ku ei helposti enää saanu herumaan jatkuvan syömisen jälkeen.
Ei siis tuntunu ollenkaan turhalta reissulta ku käytiin tänään siellä vyöhyketerapiassa!
Vauva oli käsittelyn ajan tosi kärttynen ja huusi koko ajan samalla lailla ku huutaa aina ku vaippaa vaihdetaan... Hieroja meinas että jalassa oli suolisto- ja refluksipisteet "tukkosen" tuntusia, että jospa käsittelystä olisi hyötyä. Huomenna uudestaan. Jännä nyt seurata miten vaikuttaa:).

Voihan sitä vyöhyketerapiaa tehdä itsekkin, netistä löytyy ne pisteet. Ei muuta kun hieromaan jalkapohjia :) minä hieron päivittäin vauvan jalkapohjia ja pikkunen nauttii siitä kovasti :) samoin jos on maha kipeä niim helpottaa kummasti kun hieroo jonkun aikaa.. :)

Oulussa käytin ja eka käynti makso 33€ ja seuraavat kerrat on 30€. Kuulemma 1-6 kertaa riittää ja jos ei sillä apua tuu niin sitte vyöhyketerapiasta ei oo apua. Yhen kuukauden lapsilisät kyllä mielelläni uhraan jos on mahdollista helpottaa vauvan oloa!

Eihän se sitten niin paha ole. Täytyy harkita jos ei muuten helpota nuo ilmavaivat. Nytte oli taas vaihteeksi ihan hyvä yö eikä likka huutanu lainkaa. 2vk ikäsenä ilmavaivat oli yhtä helvettiä mutta nytte on helpottanu jo jonki verran kun on kasvanu niin tuntuu että pian niistä pääsee kokonaan muutenkin eroon. Jos lääkärineuvolaan asti kattelis ja kyselis lääkäriltäki neuvoa ja mielipidettä asiaan. :)

Kannattaa tosiaan kokeilla jos on vatsavaivoja. Ei se niin tyyristä oo:) Minä päätin jo raskausaikana että kokeilen heti jos alkaa maha vaivata enkä jää odottamaan niinkuin tein esikoisen kanssa. Sitten kun vauva oli 2kk olin itse jo itse niin väsynyt, etten jaksanut sängystä nousta kun vauva piti yöllä syöttää. Onneksi vaivat helpottivat pian tuon jälkeen, mutta päätin sitten että jos vähemmällä voin päästä niin kokeilen mahdollisimman aikaisin enkä jää odottamaan. Vyöhyketerapiastahan ei ole vauvalle mitään vaaraa, joten ei haittaa vaikka vähän varaltakin kävisi;)

Pitääkö teillä vauvat semmosta "ärinää" jos on vatsavaivoja? Mä en tiiä mikä meidän pikkusta nyt ärsyttää öisin, kun ärisee ja tissillä pitäis roikkua koko ajan. Ihan kauhee oli viime yökin. Saakohan vauva tarpeeksi ruokaa? Täysimetyksellä on ja lypsämiseen asti riittää maitoa, mutta saakohan vauva sitä tarpeeksi? Puklailee myös, niin oon ajatellut että kyllä ruokaa riittää.

Meidän poitsu ärisee ja ähkii minkä kerkiää. Varsinkin jos on nukahtamaisillaan ja varmaan vatsassa vielä vääntää. Puklaa myös melkein joka syötöllä mut ei hirmuisesti, ihan ruokalusikallisen verran korkeintaan. Eilinen päivä oli poitsulle astetta vaikeampi, ilta kuudesta yöhön 01:00 asti piti meitä vanhempia varpaillaan koko ajan; ei nukkunut, itki vähän väliä ja halusi tissiä tunnin välein. Harvinaisia tuollaiset päivät olleet tähän asti, toivottavasti tänään parempi päivä!

Takaisin