Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei pahimpiin kitinöihi auta sylikään, yleensä toki se auttaa. Manducaan toi rauhottuu, JOS pysyn liikkeessä. Oonkin sitte kävellyt esim ympyrää olohuoneessa pari tuntia. Ei vaan jaksa sellaista jos on itsekin ihan poikki. No mutta, huomenna uus päivä, toivottavasti parempi sellainen taas.

Mulla oli tänään tyttö kantoliinassa ja mä katselin juttaa ja puolen vuoden superdieettiä stepaten eestaas telkkarin edessä että neiti pysyi hiljaa. Eipähän tullut huono omatunto sohvalla makaamisesta samalla kun toiset telkkarissa ahkerasti laihduttaa :grin

Viime yö meni valvoessa ilmavaivojen takia joten meillä aloteltiin tänään disflatylin käyttö. Jos se sopisi paremmin kun tuo cuplaton joka tuntu vaan pahentavan asiaa. Ei menny kun tunti niin likka oli ihan kun eri vauva. Perä paukkuu ja likka on tyytyväisempi. Toivotaan että tää toimii. :)

Meillä kans Ilona välillä pitää kitinä päiviä, tuntuu että on silloin just väsynyt ja tappelee nukkumista vastaan. Olen huomannut nyt, että ulos lähteminen on auttanut siihen kitinään. Nukkuu hyvin vaunuissa ja äitikin saa liikuntaa :) Likka on selvästi aina pirteämpi vaunuilun jälkeen ja kun saa aimo annoksen maitoa herättyään, sitten jutellaan ja hymyillään :) Toivottavasti vaan nää lauhat kelit jatkuis, eikä mitään hirmu pakkasia enää.

Meillä on kans ollu vatsanväänteitä. Ei mitään kauheen kovia vielä, mut yöllä valvottavat tunteja, kun poitsu ei suostu oleen makaavassa asennossa. Ikää on vasta kolme viikkoa, joten luulen et vääntelyt pahenee vielä ja d-vitamiinitki lopetin ku pahensi vatsavaivoja niin et aamu kuuteen kätistiin... Päätin sitte kokeilla vyöhyketerapiaa! Ens viikolla mennään ainaki kahdesti käymään ja katsotaan helpottaako vaivat. Vaikkei vaivat nyt mitään ihan kamalia vielä olekaan, ajattelin että turhaan sitä kärsitään jos helpotusta ois saatavilla! Varsinkin, kun ens viikon jälkeen jäädään lasten kans keskenään ku mies palaa töihin. Ois kiva ku sais nukkua yöllä kun aamulla pitää kuitenki olla puuron keitossa:)

Mäkin oon miettiny tota vyöhyketerapiaa.. ilmotteles sitte oliko apua! Itte ny vielä jotenkute jaksaa vaikkei paljoo nukkuiskaa mutta en haluis että pientä sattuu.

Meillä kärvisteltiin yöllä masukivuista ja ihan koko yön oli oltava tissin suussa. Nyt kun tyttö nukkuu, mulle tuli ihan kamala olo ja oon ihan varma että kauaa ei tarvii oottaa että täytyy juosta vessaan oksentaan. Ja tottakai miehellä on tänään pitkä työpäivä :sad001

Syökö teidän pikkuiset tuttia? Likka ei syö, vaikka olen yrittänyt tyrkyttää ihan sen takia kun tuntuu hällä imemisen tarve olevan tosi kova, että lutkuttaa käsiäänkin välillä kun jotain pitää saada suuhun. Ei auta minkään muotoiset tutit, ne lentää kaaressa ulos suusta :dummy1:.

Kokeile huijata vaikka laittamalla tutin päähän tippa sokerivettä :) mies kerto mulle että heidän maassa laitettiin tippa hunajaa tuttiosaan että maistuis paremmin :D

Miten olette noita ilmakylpyjä toteuttaneet vauvalle? Meillä tuo poika on niin kova pissimään että kus lentää vaan kun yritän tuuletella pyllyä :laughing002

Meillä on muutama tilkkutäkki vauvan köllöttely-alustana ja sen päällä on hyvä ottaa myös ilmakylpyjä kun on niin iso, ettei pissat sen ohi lennä. Yleensä olen laittanut kosteussulkukankaan tai pyyhkeen vauvan alle ja sitte vielä haarojen väliin pikkupyyhkeen, joka ei tosin siellä kauaa pysy;). Nuita täkkejä on helppo sitten vuorotellen heittää pyykkiin... Ei ihan joka pissan jälkeen kyllä tule pestyä. Tätä vauvaa ei kylläkään olla ilmakylvetetty kuin kerran, kun tuo taapero riehuu olohuoneessa niin ahkerasti, etten ole lattialla vauvaa pitänyt.

Meillä kelpaa tutti, vaikka niin olin sen syöttämistä vastaan ennen vauvan syntymää. Älkää kysykö miksi, kun en muista :laughing021 sain vissiin jotain hyviä "neuvoja" miksi sitä ei saa syöttää. Tuo on kova imemään kaikkea, tissiä imis varmaan 24/7, kaikki muukin kelpaa, äidin ja isän nenä, sormet jne.. kaikki mikä saattuu hollilla olemaan :laughing002

Joo ja pitänee vaan meilläkin alkaa ilmakylvyttelemään niin että viltti alla, mitään pyyhettä tuon jalkovälissä ei pysy sekunttia pidempään :grin

Joo:D muistanki et niitä pissoja enempiki pyydystettiin ilmasta sen pyyhkeen kanssa;) ihan hauska peli toisaalta;) "Catch the golden shower";)

Hui, onpa ikävää! Varmaan pyörii kauheita ajatuksia mielessä tollasen jälkeen. Luulis, että hoitajat olis kertoneet, jos olis vaikka vahingossa napanneet liian lujaa kiinni tms tahatonta... En silti tiiä tuleeko helposti mustelmat. Omaa tyttöä ainakin napakasti käsitellessä ei oo mitään mustelmia vielä ollut. Jos yhtään epäilyttää, niin ei lääkärillä käyttämisestä haittaakaan ole.

Harmi kun en osaa tuota mustelma-asiaa kommentoida, vaikka on useampi lapsi. Muistan kuitenkin, että tytölle tuli aina paljon herkemmin mustelmia kuin pojalle. Ei tarvinnut olla kuin pieni kolhu johonkin, mutta nämä mustelmat tuli sitten vähän isompana, ei vauvana. Suosittelen myös lääkärissä käyntiä tai maanantaina yhteys neuvolaan, ettei jää tämä asia mieltä kaivamaan.

Meillä syötiin viime yönä vain kerran! :happy093Ilona meni nukkumaan 22.30, heräsi seuraavan kerran 02.30 ja nyt aamulla puoli kasi! :dance008 Kyllä oli äiti ihmeissään ja hieman virkeämpi heti aamusta kuin niinä aamuina jolloin on tullut vähän valvottua :happy:

Takaisin