Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän likka yleensä nukkuu 02 eteenpäin vasta hyvin. Ei se muuten haittasi, koska olen itekin iltavirkku, mutta kun isompien lasten kanssa pitää kuitenkin nousta aikasin. Minä ja vauva nukuttais mieluusti kymmeneen.
Viime yö oli poikkeuksellisen levoton kun koko aamuyö herättiin tissille kahden tunnin välein. Taidan yrittää nukkua päiväunet iltapäivällä kun ilmakin on niin kylmä ettei vaunulenkille ole asiaa.

Ristiäiskutsuista tuli ihanat!
Painettiin vauvan jalanjäljet sormivärillä taittokortin kanteen. <3

Juu täälä meni koko yö nuissa merkeissä. Seiskan aikaa vaavi sit nukahti ja nukkuikin muutaman tunnin. Tais olla pikkusen väsy pienellä. On se niin sydäntäsärkevää kun toinen pieni itkee <3 toivottavasti ensi yö ois pienellä parempi :)

Meillä nukuttiin 3h+2h eli yhteensä 5h viimeyönä kiltisti kapalossa omassa sängyssä! Tuon jälkeen otin kapalon pois koska vaippa piti vaihtaa ja sitten herättiinki tunnin välein syömään ja ähistiin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan kapalointia, jos ette ole kokeilleet jo!

Te jotka kapaloitte vauvan yöksi, kapaloitteko vauvan peittoon vai sellaiseen oikeaan kapalokankaaseen, joita myydään lastentarvikeliikkeissä? Vai mihin? Entä teettekö kapalon niin, että vauvan pää on myös kapalossa vai ulkopuolella?
Ajattelin kokeilla myös kapaloa,kun sitä niin monet kehuu, mutta netistä löytyi taas ohjeita niin laidasta laitaan että sekasin menee..:oops:

Mä olen kapaloinut ihan lakanaan, siis sellaiseen pieneen pinnasängynlakanaan ja niin että pää ollut puoliksi kapalossa. Tosin nythän meillä on tilanne rauhottunut joten ei olla tarvittu kapaloida enää :) meillä on hurmaava ja rauhallinen tyttö. Hän vaan syö ja nukkuu ja on pieniä hetkiä hereillä seurustelemassa. Itkee vain nälkäänsä jos en heti ole pullon kanssa saatavilla. Ei näyttäs olevan vatsavaivoja ainakaan vielä! :rolleyes:Illalla mennään nukkumaan kl.23 ja eka syöttö on 3-4 aikoihin ja siitä seuraavat 7 ja 9 ja sit voikin jo nousta. Miten teidän vauvat kakkii? Tämä meidän typy kakkii vain kerran päivässä mut sit sitä mäiskettä on lahkeet ja kaikki paikat täynnä :confused: :grin

Meilläki oli cuplatonia ottaessa aina joka vaipassa kakkaa mutta nytte en oo muutamaan päivään antanu cuplatonia. Likka ei huuda enään öisin (ainakaan viimeset kaks yötä) eikä jatkuvasti ole kakkaa vaipassa. Kuitenki päivittäin 1-3 kertaa isompi lasti. Jos vaan kerran niin on sitte niskaan asti sitä tavaraa. :D

Jörrikkä, täälläki mennään kädet kattoa kohti aina ku nukutaan. Puhettakaa että pysyis peiton alla. :D

Meillä vauvalla ensin flunssa, sitten vatsatauti ilmeisesti. Huh sentään, olen käytännössä valvonut 2 vrk!!
Viime yönä klo 03.30 vetäs vauva sellaset yrjöt, että meni olohuoneen tekstiilit vaihtoon ja siitä asti on nukkunut ja herännyt vain syömään.
Eli voisin kuvitella että pieni on toipumassa. Jee!!
Onneksi on koko ajan tissi maistunut. Rintamaito on paras lääke. Nyt itsellä flunssaa pukkaa vatsassa erikoinen fiilis. Pitäisköhän itsekin ottaa huikkaa??!! :) Tehdä vaikka valkovenäläinen tissimaitoon.. Jospa hellittäis taudit :) :)

Eilen illalla oli kauhea taistelukitinä usean tunnin ajan. Tissit olin syöttäny jo aivan tyhjiksi ja eikä mikään ollut hyvin. Kapalointi auttoi taas, olisi pitänyt jo aikaisemmin tehdä se. Oon kapaloinut pinnasängyn tavalliseen puuvillalakanaan. Kapalon alle pelkkä vaippa ja kapaloitu käärö sänkyyn peiton alle. Päätä en ole kapaloinut. Sitten imetys kapalossa tai tutti suuhun ja vierihoitoa.

Oltiin tuossa vuorokausi ilman Disflatyliä ja poika kitisi käytännössä koko tuon vuorokauden aina kun ei nukkunut. En tiedä liittyvätkö asiat toisiinsa, mutta aloitettiin Disflatylin antaminen uudelleen. Katsotaan miten käy:rolleyes:

Meillä mies lähti tänään töihin ja olin ekaa päivää yksin näiden kahden kanssa! Isompi oli aamupäivän kerhossa ja me sitten kävellen haettiin hänet sieltä, matkaa on noin 3,5 km. Siitä käveltiin vielä keskustaan ja alennusmyynteihin ja sitten junalla kotiin. Pikkuinen nukkui koko ajan :) kyllä tämä tästä lähtee sujumaan :p

Eka "pidempi" vaunulenkki heitetty nytte ku lämpötilaki on plussan puolella. Oli oikeen mukavaa kunnes kävin kaupassa ja ostoksiin kuului kissanhiekka, maito ja huuhteluaine. Ylimääränen 20kg tuntu aika kivalta kun matkaa kotiin oli 1,5km. Lumi ja vastatuuli ei oikeen auttanu asiaa. :D positiivista siinä on se että ainakin on perselihakset kipeenä eli johonki se vaikutti. :D

Meillä kärsittiin viikon ajan unettomuudesta ja rintaraivareista öisin. Epäilen syyksi sen että isovanhemmat joita vauva ei ollut aiemmin nähnyt/kuullut/aistinut oli viikon meillä ja vauva varmaan reagoi siihen. Ja siihen että äitiki saatto olla välillä vähän hermostunu appivanhemmista ;) niiden lähdön jälkeen kaikki palas normaaliksi, öisin syyään 2-3h välein ja muuten nukutaan. D-tipoista pietään taukoa, ei aiheuttanu ilmavaivoja mutta kakkaa tuli kyllä aina tippojen jälkeen reippaasti(!!!). Joka vaipalle vatsa kyllä toimii mutta d-tippojen jälkeen toimii niskaan asti :/ ehkä kokeilemme muuta merkkiä ja sitä vesipohjasta.

Ihana yö! Vain yksi syöttökerta ja oikeasti sikeät unet, kun tässä on jo muutama päivä ja yö kärvistelty vatsakipujen kanssa pahimmillaan vartin välein. Aamulla sitten taas äristiin, kunnes tuli mojovat pierut :D Tissi maistuu koko ajan ja puklu lentää, kakkaa monta kertaa päivässä kovalla paineella. Eilenkin piti pestä pesukoneen etupaneeli ja kylppärin lattia. Onneksi olen pieruhuumorin ystävä :D

Miten voi päivät olla näin erilaisia. Välillä on hyviä päiviä, kun tyyppi lähinnä nukkuu ja seurustelee hyvänmielisenä. Ja välillä taas huonoja päiviä kun kitistään koko hereilläoloaika eikä suostuta nukkumaan kuin pieniä hetkiä. Eikä näihin ole mitään logiikkaa. Aamulla jo tiedän että onko tulossa hyvä vai huono päivä. Tänään on huono päivä. Jouduin perumaan ystävän kyläilyn, kun ei tuosta kitinästä tule loppua ja itsekin olen aivan poikki :(

Onko sulla I-P kantoliinaa tai -reppua? Rauhottuuko sylissä? Meillä on auttanu syli ja pystyasento kitinöihin, ja oonki sitte pitäny joko repussa tai liinassa kun ei kädet kestä tuntikausia sylissä pitää :D

Meillä myös kitistiin eilinen masuvaivoja ja ainoastaan syli rauhoitti ja sekin vain silloin, kun kulki ympäri kämppää. Tänään tajusin kaivaa kantoliinan esiin ja tyttö nukkui siinä pari tuntia ihan rauhassa, tosin istua ei antanut tänäänkään, mutta tulipahan siivottua ja tehtyä ruoka hyvissä ajoin :grin

Takaisin