Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahans nytten "jo" tuli toinen pikkuinen hammas esiin. :) Tällä kertaa selvittiin ilman kitinää, löysää vatsaa tai mitään muutakaan oireita. Yöt on vielä vähän ailahtelevaisia. Joskus nukutaan hyvin, joskus pyöritään tuntikin hereillä. Viime yö oli kuitenkin yksi parhaista ikinä. Yhdellä pikaisella herätyksellä nukuttiin 8 asti ja siitä ylös. Ennen on kyllä ollut kaikkea muuta kuin tämmöisiä öitä.

Oli tuossa kaverin vauva meillä kaksi päivää että kaveri pääsi töihin. Oli se tolleen tottumattomana aikamoinen show. :D ikäeroa siis kuukauden verran. Nostan hattua kaksosten äideille!

Meillä kans tuo räkä valuu aika reippaasti, muuten yleiskunto on ollu onneks vauvalla hyvä. Hampaita puskee ihan hulluna ja ihmettelen kyllä miten toinen jaksaa silti vaan hymyillä. Nyt on hampaita kuus, yks on tullu melkeen läpi alas ja siihen viereen ilmesty tänään valkonen piste ja turvotus. Lisäksi vielä ylös on tulossa yks eli yhteensä jo yheksän hammasta! Imetystä on pakko alkaa lopetteleen, aika napasti noilla hampailla otetaan jo kiinni. :E
Pelkään että joku päivä napsahtaa nänni poikki. X(

Citrus: pelkään jo valmiiks sitä päivää ko vauva alkaa oksentaan ekan kerran. Pelkään ja inhoan ite oksentamista yli kaiken, enkä yhtään kestä ko muut oksentaa. Saati sitte oma vauva :(((

Vastenmielisintä on mun mielestä siivota jonkun toisen oksennusta :confused: näin 4 lapsen äitinä on joutunut karaistumaan , yksi kun ökää niin yleensä käy kaikki läpi :sour: mun esikoisella oli aikanaan 9kk vanhana rotavirus kun siihen aikaan ei ollu rokotteita sitä vastaan. Sitä ökää tuli molemmista päistä ja kesti yli 5vrk! Oltiin sairaalassakin kun epäiltiin kuivumista, raukka oksenti vedetkin ulos :eek:
Olen enemmän kuin tyytyväinen kun tänä päivänä on rokotus tuota kamalaa tauti vastaan :rolleyes:

Enmastina00 mulla on aina tehnyt pahaa jo pelkästään kuulla oksennuksen ääni. Onneksi oksensi vain kerran, joskin mun sylistä niin että oksennusta oli lattialla, mun hiuksissa ja vaatteissa. No, kyllä tuohon oksenteluun vielä "karaistuu".
Nuha meni nyt jo ohi ja kuumetta oli vaan yhden illan ajan. Onneksi oli näinkin "helppo" flunssa.. (ei ehkä pitäis vielä hurrata). Joskin, nyt viime yönä oli sitten toisen tytön nenä tukossa. Aika paljon kuitenkin auttaa tuo merisuolasumute, jota on helppo laittaa.

No voihan...Kokeilin sitä kuuluisaa sipulipussi juttua toissa yönä..Toisen hengitys meni siitä hajusta tukkoon, nenä tukossa oleva hengitti normaalisti..eli ei ole toinen saanut tukkoista nenää :) (vielä). Pakkohan se pussi oli viedä pois makuuhuoneesta, kun toinen meinaa tukehtua sipulin hajuun.Joskin olihan se harmi viedä toiselta "helpotus"pois. Ihme flunssa muutenkin B tytöllä, kun ainoastaan nenä vuotaa eikä mitään muuta..Ei edes aivastele.

Mineallakin vain nenä vuoti, muita flunssan oireita ei ollut kuin tukkoisuus yöllä.

Meilläkin oli samanmoinen nuha. Ei tosiaan muita oireita.

Yhyy, tääläkin vauvalla nenä vuotaa ja tukkoisuus maatessa. Hope so, ei pahasti raukka sairastu. :(

http://physiomer.fi/valikoima/physiomer-baby-mist/

http://www.nenaimuri.fi/

Halleluja ja aamen ;)
Näillä meillä selvittiin rs-viruksenkin kourista. Sumutetta kun ollaan laitettu useampi kerta päivässä jo pieneen niiskutukseen, niin muuta ei ole tullutkaan.. Toki myös vanhankansan kikat aina matkassa. Niistä joku itselleen vinkkejä kyselikin, ja meillä vaari teki aina itselleen hunajasta ja tuoreesta inkivääristä kuumaa juomaa. Tosin jos eipäilys uudesta toukasta, niin silloinhan ei sitä tuoretta inkivääriä kovasti suositella..
Parantukaahan pian!

Täälläkin räkätauti, kävin hakemassa tuota aiemmin suositeltua Physiomeriä. Toivottavasti on parempi yö!

meil käytös tytön nenää tarvittaes physiol liuos, on ollu softmer sumute mut se paine on hirvee ja tyttö itkee ku mikä sen takia ni käytetää tuubist puristettavaa nestettä ja sit meil on ns nenäimuri käytössä mikä on kyl aivan mahtava keksintö. tyttö ku oli viime talvena allergisen nuhan kouris ni voi elämä sitä tukkosuutta ja rään määrää. lääkärit ei tytön yskän takia kuunnellu mua vaan oli et paha vilustuminen ja minä et ei ole ku paha allergia määrätkää siihe jotai. no lopulta sit helpotti onneks mut äiti oli taas oikees. inshaAllah tänä vuonna säästytää samalta, en halua tyttöä sairaalas käyttää ku siel ei ol yhtää fiksua lääkäriä ja lapsia kuollu siel hein toiminnan takia.

Kyllä harmittaa pikkumiestä, kun ei pääse legoleikkiin isoveljen kanssa. Katselee rappusten välistä ja huutelee hyviä "ohjeita" alakertaan isoveljelle. :D

Nyt kun tämän kirjoitan niin rytmit ja unet menee sata varma persuuksilleen...mut nyt on mennyt tosi kivasti. Aamulla ylös 6.30-8 välillä. Aamupäiväunet 10-12. Iltapäiväunet 14-17 välillä. Ja mikä parasta, päikkärit ollu kahta tuntia ja niitä nukutaan kahdet nyt päivittäin. YES! Kyllä on parantunut yö unet tosi paljon. Ihanaa! Iltaunille 20-21.30 välillä eikä ole kuin yksi herääminen joskus kolmen neljän aikaan. Vähän maitoa ja hyvin nukutaan aamuun asti :happy093pidin vallan päiväkirjaa ja heti jos on muualla kuin kotona hoidossa niin kaikki iltahommat menee kitisemällä ja rytmit heittelee ja yö on levoton. En siis ole minuutin tarkkuudella eläjä todellakaan, mutta kyllä kunnon yöunet on ihan luksusta, jotka selkeästi on paremmat kun nukkuu kahdet kunnon päikkärit ja päiväohjelma pysyy suht samanlaisena ruoka aikoineen ja unineen.

Millaisia luonteenpiirteitä teidän vauvoillanne on? Tai miten kuvailisitte vauvojanne?

Meillä A: keskittyvä, rauhallinen, määrätietoinen, musikaalinen, tarkkailija, pippurinen, puhelias, iloinen/nauravainen ja tietysti hyvin rakas :Heartred

B: Hyvin temperamenttinen, hyvin herkkä, koko ajan touhuamassa jotakin, hymyilevä, Naurava/iloinen, utelias, sosiaalinen ja tietysti myös hyvin rakas :Heartred

Meillä tyttö on rauhallinen, iloinen, tutkailija ja tarkkaileva, virnistelijä, höpöttäjä, omalla äänellään kovasti leikkivä, musikaalinen ja eläinrakas :)

Alisa on itsepäinen, suuttuu heti jos ei mene niinkuin itse tahtoisi:angel12 Lusikkaruokahan on tällä hetkellä ihan totaalinen ei, pitäisi saada syödä ihan ite! Naaman pyyhkiminen ruuan jälkeen kanssa aiheuttaa pienet kilarit, jokakerta.
Hymyilevä, isän kanssa niillä on joku ihan oma virnistely juttu :happy: Nauraa paljon, ihan oudoillekin asioille :grin
Kova ihmettelijä, jos on joku uusi henkilö lähellä, sitä pitää kovasti tarkkailla.
Alisa on myös todella rohkea, kiipeilyn ja uusien juttujen kanssa.

Takaisin