Vauva-arkea

Mitä kaikkea touhuilette pienten kanssa päivittäin? Joko on esim askartelua aloitettu? Josko saisi inspiraatiota omiin päiviin, vaikka ulkoilu tuo nyt mukavaa vaihtelua kun aurinko paistaa :)

Minkäs verran vielä lapset, erityisesti pojat kaipailee tissiä päivisin? Itseä alkaa jo vähän kyllästyttää, poika pitää saavutetusta edustaan tiukasti kiinni. Ei toki liikkeellä ollessa mutta kotoillessa. Mitään hyviä vinkkejä vähentämiseen? Vai pitääkö itku vaan kestää :D toistaiseksi lapsentahtisesti mennään enkä tiedä raaskiiko sitä toista itkettää :D
 
Mitä kaikkea touhuilette pienten kanssa päivittäin? Joko on esim askartelua aloitettu? Josko saisi inspiraatiota omiin päiviin, vaikka ulkoilu tuo nyt mukavaa vaihtelua kun aurinko paistaa :)

Minkäs verran vielä lapset, erityisesti pojat kaipailee tissiä päivisin? Itseä alkaa jo vähän kyllästyttää, poika pitää saavutetusta edustaan tiukasti kiinni. Ei toki liikkeellä ollessa mutta kotoillessa. Mitään hyviä vinkkejä vähentämiseen? Vai pitääkö itku vaan kestää :D toistaiseksi lapsentahtisesti mennään enkä tiedä raaskiiko sitä toista itkettää :D

Musta tuntuu et kaikki päivät kuluu vaan ruuan tekoon ja syömiseen ja pyykkäämiseen, kaupassa käyntiin yms. :D ulkoillaan myös, mutta siinäpä se. Kotona sisällä saa koittaa kaikin keinoin viihdyttää ja hauskuuttaa siinä samalla kun yrittää ruokaa laittaa. Tähän menee siis varmaan tripla-aika, kun joutuu tekee näin joka ikinen päivä :rolleyes: Yleensä sillonkin kyllä roikutaan lahkeessa ja huudetaan :confused: Täällä ei pojalla kyllä riittäis keskittymiskyky vielä askarteluhommiin, tai oikeen mihinkään muuhunkaan. Kirjojakin olis kiva lukea, mut eei.. Sitä aikaa odotellessa :p

Tissiä vaaditaan kotona ollessa päivällä 1-3 kertaa ja lisäks aamulla ja illalla. Mutta mulla on selkeesti maidon tulo vähentynyt viimeviikkoina, niin noi päivän kerrat saattaa mennä niin, että imee minuutin ja raivoo ja kiemurtelee ja lopulta itkee täyttä kurkkua loukkaantuneena :confused: Vielä oon kans antanut kun haluaa, mut luulen (ja vähän toivon) että tää tästä alkaa itekseen loppumaan. Ei tästä varmaan nyt ollu apua tai vinkkejä, mut näin täällä :D
 
Meilläkin poika on 3-5 kertaa päivässä rinnalla ja öisin lisäksi 3-5 kertaa eli varsinainen tissitakiainen. Yritin hienovaraisesti vähentää, niin hän nosti hirveän metelin. Luulen, että rinta on samalla turvaa, hemmottelua yms. joten en raaskisi olla antamatta hänelle maitoa, ellei olisi pakko lopettaa joka tapauksessa parin kuukauden sisään. Neuvolassa ehdotettiin, että vauva jää isänsä kanssa 24h kaksistaan, niin vieroittuminen on helpompaa. Tällä varmaan siis mennään. En siivoa kovinkaan ahkerasti, joten ehdin puuhailla vauvan kanssa kaikenlaista. Aurinkoisilla ilmoilla pyrin kyllä olemaan mahdollisimman paljon ulkona puutarhahommissa, joissa vauva avustaa omilla muovileluillaan.
 
Mä olin 4 päivää koulutuksessa, toki oli jo maaliskuussa, mutta tissittelyyn ei ollut merkitystä - poika lähinnä kinusi enemmän tissiä ettei äiti taas hylkää. Toinen samanlainen tulossa nyt toukokuussa, saa nähdä miten sen jälkeen homma etenee :D
 
Me lopetettiin eilen imetys. Ennen lopetusta meillä syötiin 5 krt päivän aikaan tissiä. Tein sit vaan suunnitelman ihan kalenteriin ylös, ja vähensin aina yhden kerran viikossa. Nyt tänään jää siis ekaa kertaa ilman iltatissiä. Ja hyvin on sujunu :) meillä juodaan siis nykyään vettä. Mikään muu ei kelpaa juomaksi.
 
Musta tuntuu et kaikki päivät kuluu vaan ruuan tekoon ja syömiseen ja pyykkäämiseen, kaupassa käyntiin yms. :D ulkoillaan myös, mutta siinäpä se. Kotona sisällä saa koittaa kaikin keinoin viihdyttää ja hauskuuttaa siinä samalla kun yrittää ruokaa laittaa. Tähän menee siis varmaan tripla-aika, kun joutuu tekee näin joka ikinen päivä :rolleyes: Yleensä sillonkin kyllä roikutaan lahkeessa ja huudetaan :confused: Täällä ei pojalla kyllä riittäis keskittymiskyky vielä askarteluhommiin, tai oikeen mihinkään muuhunkaan. Kirjojakin olis kiva lukea, mut eei.. Sitä aikaa odotellessa :p

....

Mä lisään tähän että käyn töissä, siks tuntuu välillä vuorokauden tunnit käyvän vähiin kotona :rolleyes: en siis suinkaan siivoo ja kokkaa täällä niinkun joku pirttihirmu :D yritän vaan pitää talon kasassa.
 
Nopeasti pitenee tuo kävelymatka! Poika käppäilee jo huoneesta toiseen, vähän vaihtelevalla menestyksellä toki :D

Joko olette polttailua aloitelleet aktiivisesti? Me aloitettiin, homma jäi tauolle ja nyt vähän reipastuttu taas. Yksi pissi on saatu napattua pottaan, ehkä ongelma ajoituksessa :D
 
Meillä pottailu on ollut säännöllistä jo jonkun aikaa. Tällä hetkellä iltapissi tulee lähes poikkeuksetta pottaan. :) Haaveissa olis saada opetettua kesällä kakka pottaan.
 
Meillä lähdettiin kävelemään tuen kanssa 7kk iässä ja 9kk iässä päivälleen päästi tuesta irti ja lähti reippaasti kävelemään noin metrin matkaa. Joten hulinaa on piisannut!

Ulkoillaan jonkun verran, mutta oikein mitään suurempaa tiettyä aktiviteettiä ei ole, paitsi mammakavereiden näkeminen. :)

Pottailu on taas sitten asia erikseen. Meidän neiti pelkää kaikkia keinutuoleja, keinuhevosia ja sen sellaisia. Lisäksi myös pottaa. Tai siis potalla on kiva leikkiä, muttei siinä todellakaan voi istua. :sad001 no, ehkä ajan kanssa suhtautuminen muuttuu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Haikea, mutta vapautunut mieli... Tänään ensimmäinen päivä täysin ilman imetystä...
 
Mulla Eetla oli samat fiilikset kun lopetin pojan imetyksen. Ja yllätyin miten "rankat" oireet tuo lopetuskin toi..
 
Lopettaminen oli ekan kohdalla melkein kovempi paikka. Itkin sillon pojan kans kilpaa. :D Nyt sinänsä helpompi, ku tietää, et kyllä me molemmat tästä selvitään... :wink Vaikka helppoa ei ole nytkään.
 
Meillä loppui imetys melko helposti, olin 4pv koulutuksessa eikä poika enää sen jälkeen pyytänyt tissiä enkä enää sitten tarjonnutkaan :D
Arki myös uudistunut nopealla tahdilla ja tällä viikolla menin aamupäiviksi töihin ja poika päiväkotiin, toistaiseksi alku ollut oikein hyvä :)
 
Minkälaisia oireita imetyksen lopettamisesta on tullut? Lopetan lauantaina imettämisen olemalla yön pois ja sen jälkeen on tarkoitus olla antamatta. Vähän jännittää jo etukäteen, koska en usko lapsen hyväksyvän asiaa mukisematta vaikka itselle lopettaminen onkin helpotus.
 
Minkälaisia oireita imetyksen lopettamisesta on tullut? Lopetan lauantaina imettämisen olemalla yön pois ja sen jälkeen on tarkoitus olla antamatta. Vähän jännittää jo etukäteen, koska en usko lapsen hyväksyvän asiaa mukisematta vaikka itselle lopettaminen onkin helpotus.

Mulle tuli ihan masentava fiilis sen jälkeen kun lopetin. Olin monta päivää allapäin, kiukkuinen ja tosi väsynyt/saamaton. Meilläkin poika varmaa söisi vieläkin tissiä jos antaisi mut kyllä viikon vaille vuosi oli kyllä riittävän pitkä aika, ainakin minulle :D Imetys on kyl ihana ja tärkeä asia mutta samalla niin sitova :Heartred tsemppiä Mrs. Peek-a-boo :)
 
Takaisin
Top