Vauva-arkea

Mulle tuli ihan masentava fiilis sen jälkeen kun lopetin. Olin monta päivää allapäin, kiukkuinen ja tosi väsynyt/saamaton. Meilläkin poika varmaa söisi vieläkin tissiä jos antaisi mut kyllä viikon vaille vuosi oli kyllä riittävän pitkä aika, ainakin minulle :D Imetys on kyl ihana ja tärkeä asia mutta samalla niin sitova :Heartred tsemppiä Mrs. Peek-a-boo :)

Kiitos, meilläkin on vuosi tullut täyteen niin koen, että on aika siirtyä eteenpäin :) Hyvä tietää, että itsellekin voi tulla kaikenlaisia tuntemuksia. Tähän mennessä olen lähinnä vain odottanut innokkaana sitä, että saan oman hormonitoimintani takaisin yms. ja jollakin tasolla potenut syyllisyyttä siitä miten lapsi sopeutuu tilanteeseen. Toivottavasti ei olisi itkuinen viikkokausia :sad001
 
Tuo syyllisyys on niin tuttua! :D Mutta vuosi on kyllä huikea saavutus!! :Heartred siitä pitää olla ylpeä! Meillä oli viimeisenä imetyskertoina pelkästään iltaimetys ennen unille menoa, niin kyllä se muutaman päivän protestoi mutta nopeasti ymmärsi että nyt unille suoraan iltapuuron jälkeen :) enkä ois itsekään tienny että on ihan normaalia nuo tuntemukset mitkä itselle tuli, luin vaan imetyksen tuki ry:n sivuilta facessa, kun joku oli kysellyt lopetuksesta ja sen tuomista fiiliksistä.. toivottavasti teillä on helppo lopetus! :)
 
Tuo syyllisyys on niin tuttua! :D Mutta vuosi on kyllä huikea saavutus!! :Heartred siitä pitää olla ylpeä!

Vuosi on ollut kyllä pitkä aika imettää :) Lapsi on suhtautunut muutokseen päivisin erittäin hyvin, mutta öisin hän ei rauhoitu millään sylissäni tai lähelläni. Mieheni nukkui hänen kanssaan koko ensimmäisen yön ja toisena yönä laitoin hänet itse nukkumaan. Erehdyin luulemaan, että nyt hän pystyy taas rauhoittumaan lähelläni, mutta toisena yöllä oli sellaiset huutoraivarit, että jouduin perääntymään takavasemmalle miehen ottaessa taas tilanteen haltuun. Tänäyönä kokeilemme nukkua samassa huoneessa, mutta niin että mies on lapsen vieressä. Mikäli tämäkään ei toimi, niin on vain kaksi vaihtoehtoa a) lapsi ja mies nukkuvat kahdestaan toisessa huoneessa tai b) lapsi siirtyy omaan huoneeseen. Kumpikaan ei oikein tunnu mukavalta.

Kaiken muun lisäksi rintani ovat kivikovat kuumottavat pallot, vaikka tyhjennän niitä. Tiehyttukos tästä vielä puuttuisi. Valitettavasti ei siis mene ihan helpoimman kautta :)
 
Mä lopetin portaittain hitaasti 1x/vko:ssa imetyksen. Kun jäljellä oleva viimeinen kerta lopetettiin, niin samalla siirtyi omaan huoneesern. Pari ekaa yötä oli hankalampia, mut rauhottui sitten. Vieläk öitä, että heräillään välillä useinkin, mutta on myös täysin nukuttujakin öitä.
 
Meillähän poika on muuton jälkeen, eli nyt kolmisen viikkoa nukkunu omassa huoneessa. Imetystä ei erinäisistä syistä ole ollu missään vaiheessa niin sen takia ei ole tarvinnu tapella, mutta ai että mie nautin. Poikahan on toki alusta asti nukkunu yöt hyvin, mutta itehän sitä on nukkunu "horroksessa" ja heränny suunnilleen jokaseen kyljen kääntöönki, nyt kun poika on omassa huoneessa niin sitä on iteki nukkunu paljon paremmin, eikä havahu ihan jokaseen äännähykseen tai liikkeeseen.
 
Meillä tissittely on lähtenyt uuteen nousuun. :confused: Ja minulla on edessä töihin paluu viikon kuluttua. Meillä oli jo pitkään niin, että tyttö kävi rinnalla enää 1-2 kertaa päivisin, mutta nyt yhtäkkiä haluaisi rintaa joka välissä ja on kauheasti minun perään muutenkin. Isä ei meinaa kelvata mihinkään. :wideyed: Kauhistuttaa ihan että miten töiden aloitus nyt lähtee käyntiin... Olin vielä pari viikkoa sitten niin tyytyväinen, että imetys tulee loppumaan luonnollisesti ja helposti töiden myötä kun muutenkin on niin vähäistä enää.
 
Meillä tissittely on lähtenyt uuteen nousuun. :confused: Ja minulla on edessä töihin paluu viikon kuluttua. Meillä oli jo pitkään niin, että tyttö kävi rinnalla enää 1-2 kertaa päivisin, mutta nyt yhtäkkiä haluaisi rintaa joka välissä ja on kauheasti minun perään muutenkin. Isä ei meinaa kelvata mihinkään. :wideyed: Kauhistuttaa ihan että miten töiden aloitus nyt lähtee käyntiin... Olin vielä pari viikkoa sitten niin tyytyväinen, että imetys tulee loppumaan luonnollisesti ja helposti töiden myötä kun muutenkin on niin vähäistä enää.

Meilläkin alkoi lapsi muuttui yhtäkkiä tissitakiaiseksi. Yritin 2 kk vieroittaa pikkuhiljaa, mutta ei vain toiminut, joten oli pakko lopettaa kerrasta. Nyt lapsi on onneksi jo tottunut tilanteeseen ja nukkuu yöt putkeen klo.07-04 ja sitten sivuvaunussa vielä seitsemään. Olen tosi tyytyväinen. Toivottavasti teillä ehtii vähän helpottaa pahin takiaiskausi, niin erossa oleminen on helpompaa lapselle. Mikäli ei ole pakko lopettaa imetystä samantien, niin esimerkiksi iltaimetystä voi varmaan jatkaa suurimman muutosvaiheen yli.
 
Meilläkin alkoi lapsi muuttui yhtäkkiä tissitakiaiseksi. Yritin 2 kk vieroittaa pikkuhiljaa, mutta ei vain toiminut, joten oli pakko lopettaa kerrasta. Nyt lapsi on onneksi jo tottunut tilanteeseen ja nukkuu yöt putkeen klo.07-04 ja sitten sivuvaunussa vielä seitsemään. Olen tosi tyytyväinen. Toivottavasti teillä ehtii vähän helpottaa pahin takiaiskausi, niin erossa oleminen on helpompaa lapselle. Mikäli ei ole pakko lopettaa imetystä samantien, niin esimerkiksi iltaimetystä voi varmaan jatkaa suurimman muutosvaiheen yli.

Sitä toivotaan! Menen vuorotyöhön ja joudun aloittamaan suoraan yövuorolla.. :sad001 Tosi ahdistavaa, kun öisin isä ei varsinkaan kelpaa. Mieskin alkaa jo henkisesti valmistautua ensimmäiseen yöhönsä kahdestaan tytön kanssa.
 
Meillä loppui imetys aika helposti hiljalleen, olin ensin päivät antamatta viiteen asti ja itekseen nyt loppunut kokonaan (jopa yösyötöt jee vihdoin :D )
Mutta nyt on kyllä eroahdistusta ihan kamalasti aina kun pitäis nukkua. Nukkuis vaan sylissä tai kainalossa, myös päikkärit. Tässä mä taas makaan patjana, vaikka olis ties mitä hommaa :rolleyes: sängyssä nukkuu 40min ja sit jatkaa unia tässä vielä helposti tunnin..
Onko muilla samanlaista?
 
Meillä kans eroahdistusta. Illalla nukahtamiseen menee kauan. Päikkäreillekkin pakko nukuttaa syliin. Nukkuu kyllä sit hyvin omassa sängyssä kuhan on nukahtanut kunnolla.
 
Takaisin
Top