Vauva-arkea

Meillä oli ilta/ yö itkeskelyä aiemmin. Olin sattumalta syömättä ruisleipää niin itkut loppui. Nyt on sitten ruisleivän syöminen tauolla. En sitte tiedä söinkö ruisleipää vain iltaisin, en mielestäni. Mut en oo uskaltanutkaan syödä sitä enään testatakseni. Kannattaahan se koittaa jättää esim. suklaa ja ruisleipä yksitellen pois ja testailla josko ois apua.
Ainakin jos harkitsee maitotuotteiden jättämistä niin ehkä ois kivempi aloittaa noista "helpoista"..

En suosittele matkustamaan vauvan kanssa ruuhkapaivina ja halpalentoyhtiolla. Voi tsiisus, mika stressi! Kylla olisin ollut valmis terminaalihoitoon, otsasuoni sykki jo uhkaavasti ja lauseessa varmaan joka kolmas sana oli painokelvoton. :) Nyt voi kotisohvalta jo vahan naureskellakin, muttei kylla yhtaan naurattanut 2 h jonotus ja puolijuoksu koneeseen vauvan kanssa. Okei, oma vika (tai siis kirjaimellisesti miehen ;)), kun en tarkistanut lentopaivia. Ei enaa ikina, kiitos. Jospa tasta nyt suklaalla ja viinilasillisella selviaisi. ;) Maanantai on hyva paiva aloittaa uusi elama.

Ja voi josses, mika kuolanaama meilla taalla on - vauva siis, en mina. Viela. ;) Hampaita pukkaa, jossain vaiheessa, toivottavasti ei viela! ;)

Hampaita tääläkin? Meillä poika syö hirveesti sormiaan ja nyrkkiään, kuolaa valuu kauheesti ja nyt kun kurkattiin miehen kans pojan suuhun niin sillä on tuolta oikealta puolelta alhaalta ien vähän koholla ja valkoinen? :o tää päivä on menny muutenki itkeskellessä, välillä halunnu tuttia ja välillä pulloa suuhun ja jonkin aikaa imenyt ja lopettanut kohta taas sama homma ellei oo saanu nyrkkiään suuhun jauhettavaksi? poika täyttää 7päivä 3kk.. eikai niide hampaiden vielä pitäis kuitenkaan puhjeta? :o

Tipitii: valittelin neuvolassa pojan todella runsasta kuolaamista ja sitä, että käsiä on imeskelty ahkerasti jo kolme viikkoa. Miehen äiti muistelee, että sen lapsilla on hampaita tullut jo 3kk iässä. Neuvolassa totesivat, että hampaiden puhkeamisesta on tosi paljon vaihtelua ja joskus harvoin lapsia jopa syntyy hampaita suussa! Mutta toisaalta osa myös kuolaa paljon muuten vain ja meillä taitaa olla kyse enemmänkin siitä, koska mitään hampaita ei ole ilmestynyt. En tosin tiedä kauanko hampaan puhkeaminen kestää eli kauanko voi oireilla hampaita ennen kuin sellainen tulee näkyviin.

ei oo kauaa ku sielä missä minä ton pojan synnytin niin sielä oli syntynyt joku vauva muutaman hampaan kanssa :D noh pitää seurailla, voihan olla myös että poika on tökännyt itteensä ikeneen kynnellään ja se ien on siittä ärtynyt, ja tosiaan jotkuthan ihan vaan voi kuolatakki muuten vain :D

Meillä pätkät pärisyttää niin, että joka paikka on kuolassa. Tai sitten vaan tollotetaan suu auki ja niin valuu paidan kauluksesta sisään pari litraa kuolaa.

Nyrkkiä lussutetaan vuorotellen, millon omaa millon toistensa. Yksi koiristakin on innokas osallistumaan niihin talkoisiin!

Hampaita ei ole havaittavissa ja kuulemma tuo käsien imeskely kuuluu ikäänkin..

Hampaiden teko on hidasta puuhaa eikä kuolaaminen tarkoita, että ne heti tulisivat. Vauvan serkku aloitti kuolaamisen kolmen kuukauden iässä ja eka hammas tuli 9 kk. :)

Oltiin eilen mummulassa käymässä ja meidän yleensä niin tyytyväinen poika oli aika kiukkuinen. Vähän aikaa ku tarkkailin niin alkoi tuntumaan että kiukuttelu alkoi aina kun minä menin pois hänen näköpiiristään johonkin toiseen huoneeseen. Mummu raukkakin oli helisemässä kun yritti vaikka mitä taikatemppuja niin mikään ei tehonnut..äiti vasn kelpas. Mummuko niiiin mielellään hoitais mutta hankala jos alkaa mennä tuollaiseksi. Kai tämäkin on ohi menevä vaihe :)

Meillä myös alkanut kuolaaminen nyt 3kk:n iässä. Eräs kaveri meinas että vauvoilla ennen 3kk:n ikää ei erity kuolaa ollenkaan joten se syynä kuolaamiseen..kuola virrat auenneet :D

Täällä ollaan kuolattu jo pitkä tovi, eikä siis olla vielä ees 3 kk, eli kai kuolahanojen aukeaminen on kans yksilöllistä. Aina kun ollaan mahalleen niin sitä kuolaa tulee extra paljon. Ja nykyään on pakko saada ne molemmat nyrkit suuhun ja toinen silloin kun syödään, ja kun syödään niin jutellaan oikein huolella :D välillä ruokailut on yhtä taistelua ja toisella on hauskaa kun maidot on pitkin naamaa :)

Tosta vierastamisesta... oon huomannut et uusia ihmisiä vähän katsoo alta kulmien, ei tosin esim neuvola tätiä, mut joitakin kavereita, jotka tulee katsomaan. En nyt sanoisi, et vierastaa, mut selkeästi vähän kelailee, et kukas tää nyt on?

Hitsi kun mulla on taas helppo päivä... Karpo nukkuu kiltistä päikkäreitä täs viekus (: josta siis itse aiheeseen...

Onko vauvakuumetta kellään? Mä en tajua, luultavasti kiitos tän poitsun helppouden, niin itelläni ihan törkeä vauvakuume! Justhan tää yksi putkahti maailmaan. Oon tässä jo suunnitellukin, et uuden yritystä alotellaan heinä-elokuussa, et uusi tulokas ois tervetullut keväällä, alkukesästä 2016 :D tämä siis jos tärppäis heti.

Musta on kuoriutunut oikeesti äiti-ihminen, vaikka niin olin epävarma tästä kaikesta. Mä vähän epäilen, et jos kakkonen koskaan haluaa liittyä perheeseen, tulee sen vauva-arki kyllä olemaan sit hiukka haastavampaa, vai voiko muka käydä niin hyvä mäihä, et toinenkin ois tämmönen tyytyväinen ja rauhallinen tapaus.

Täytyy varmaan lähtee tuulettaa näitä vauvahuuruja nyt pois... lenkille (:

Ihan just en laita toista tilaukseen :D

Mutta kyllä mä yhden ystävän kanssa mietiskelin jo nimiä O:n pikkuveljelle. Jostain syystä oon varma, että me saadaan vain poikia :)

Mulla on nyt sellainen olo, että jos toinenkin vaavi on yhtä vaativa kuin tämä pikku-O, olisi se pois O:lta. Nyt olen täysin laiminlyönyt esimerkiksi eläimien (koira ja kissa) hoidon, tai siis mies hoitaa ne. Haluan pystyä keskittymään pikku O:hon 100% ainakin pari vuotta ilman, että mun aika menee toisen huutolaisen hyssyttelyyn.

Meijän O täyttää 7.pvä 3kk.
On kanssa kuolaillut jo pitkän aikaa ja ne nyrkit pitää suuhun tunkea. :D
Kuolakuplii tulee. Jokeltelua alkanut olee enempi ja enempi, ihanan kuulosta!! :)
Kiukkuiluakin toki tuntuu olevan enempi. Kai se on sitä itsensä ilmaisua ny! :p

Ruokaa kuluu, iltaisin velliä annettu, pitänee niihin soseihin pikkuhiljaa siirtyy? Neuvola on ensvkolla, viimeksi sanoi että seuraavalla neuvolakerralla aletaan puhuu siirtymisestä muihinkin kuin vain maitoon. Neuvolan piti olla 8.pvä mutta siirtyi eteenpäin vkolla. Hyvin jäpikkä kasvaa!

Nukkuu ihan hyvin, nyt päikkäreillä, nukahti sitteriin.
Kyllä tää alkutaipale on ollut sellaasta että kyllä sitä itekki haluis toisen vauvan, melko pienellä aikavälillä! <3
Muttei kuitenkaan nyt vielä, tosiaan tahtois nauttia tästä esikoisen vauva-ajasta täysilläm keskittyä vaan tähän.
Kierukka onkin "tilauksessa", se antaa vähän lisäaikaa. :) Sen saa sitten pois kyl aikasemminkin kuin vasta 3v kuluttua jos haluu. ;)

Juu-u, kuumetta on täälläkin.. :D Ja mies on kommentoinut vaan, että eiköhän aleta hommiin sit.. :P Ehkäisynähän meillä on imetys ja keskeytetty, jos niistä nyt voi puhua edes samassa lauseessa ehkäisyn kanssa.. :D

Just itseasiassa muutama minuutti sitten mietin, ettei tainnut Mymme perustaa sitä LA elokuussa 2015-ketjua! ;)

Itselleni oon asettanut sellaisen ehdon, että kroppaa pitää saada taas kuntoon ennen kun tosissaan aletaan yrittään. Eli siis lihaskuntoa ja kestävyyttä parempaan iskuun, että kroppa kestäisi raskauden edes kohtuullisesti. :)

Ccix: Mulla on kyllä vahva tunne, että vielä kolmannen lapsen haluan, mutta en ihan vielä. ;) Tämä 2,5 vuoden ikäero on kyllä osoittautunut ainakin näin alkuun hyväksi, vaikka rankkojakin aikoja kyllä on (esim. Pukemiset näin talvipakkasilla.) Mitä olen katsonut ystäviä joilla lapset ~1 vuoden ikäerolla, niin ei ole kateeksi käynyt. Rankkaa kun 1v taapero toopeilee minne vaan syömään kaikkea mahdollista ja vauva huutaa nälkää vieressä. Imetäppä siinä sitten, kun 1v käppäilee syömään kukkamultaa.. :(
Ei sillä väitän, että kaikissa ikäeroissa on omat haasteensa. Varmaan olisi helpointa vanhemmille, että lapsien ikäerot olisivat yli 5 vuotta.. Siitä en sitten tiedä kuinka läheisiä lapsista tulee..

Muistelen, että kun imetyksen lopetin viimeksi, niin vauvan kaipuu alkoi. Kaipa se on hormonaalista.. ;) Katsotaan miten nyt käy. Kyllä nyt, järjellä ajatellen, tulee sitten tämän kakkosen (ja mahd. Kolmosen) ikäeroksi useampi vuosi.

Takaisin