Vauva-arkea

Niitä soijapohjaisiako saa vain apteekista? Mitä esimerkiksi?

Tarvitseekohan kyseessä olla varsinainen maitoallergia vaikka toi maitopohjainen ei käy? Mulla kyllä on ruokavaliossa maidot ihan minimissä, mutta käytän vähän kuitenkin. Rintamaidosta ei tommosia vatsanväänteitä oo tullu. Tai mistäpä minä enää tiiän kun huutamista on niin paljon kuitenki.

Tartteisin jonkun tulkin itseni ja pojan välille. Kun on niin paljon itkua, en enää osaa oikein sanoa mikä on nälkää ja mikä väsymystä. Kipuitkun erottaa kyllä.

Meillä kans karstaa.Laitettiin pari päivää sitten ennen kylpyä öljyä kunnolla päähän ja annettiin vaikutttaa tunnin pari ja sitten kylvyn jälkeen harjalla harjailtiin pois. Pitää tehdä vielä uudestaan kun ihan kaikki ei lähtenyt mutta suurinosa kuitenkin.

Triina: meillä on karstaa päässä, tai no itseasiassa kulmakarvoihin asti oli. Neuvolassa neuvoi juurikin noin miten laitoit mutta eilen kylvyssä sormella, ihan siis sormella ei kynnellä, niin sain kaiken pois. Lämpimällä vedellä hellästi silitin sen pois. Ja sen jälkeen kostealla vanutupolla pyyhin vielä.

Meillä oli tosiaan eilen neuvola ja siellä vähän arveli että kolikkia ois.. No voihan se toki olla sitäkin mutta eilen illalla meillä tuli ihan siis aikuisten kakkaa! Sellasia makkaroita! Ja ihanku ois vähän ollu punasta seassa, varmaan suoli ärtynyt. Mutta ei ihme että itki edellispäivän jos maha ollut ihan kovana! Mikä siis saa kakan takaisin löysäksi ja mahan??? Ihan kaameeta jos tollanen jatkuu.

Eilen muuten oli rauhallisempi päivä ja neuvola korttiin saatiin kirjoitus "rauhallinen poika" hehe. Eipä oo meillä kotona ollu. Ne on ne kirkkaat lamput jotka lapsen siellä rauhottaa, täytynee ostaa kotiinkin joku kirkasvalolamppu.

Otettiin myös miehen kaa samalla ne influenssa rokotteet itsellemme ja voi elämä mikä päänsärky siitä tuli. Jouduin ekaa kertaa pitkään aikaan syömään kipulääkettä.. Mutta nyt vaikuttaisi olevan normi olo.

Ja monet kirjotti tosta iltaitkuisuudesta, meillä on myös ihan samanlaista. Tosin välillä muulloinkin ku illalla mutta maha se ainakin meillä on... Ottaa juurikin rinnan suuhun ja sylkäsee pois ja uudestaan. Auttaa täällä että on sylissä ja laitan tutin suuhun ja ihan kiinni rintaan ja hänen käsiä pidän hellästi hänen rintaa vasten. Sellane paketti. Siihen nukahtaa aina.

Nyt täällä taas huudetaan! Apua! Täytynee lähteä pihalle työntelemään, sellanen pari tuntia kun kävellään päivittäin ympäriinsä niin saa nukkua vaunuissa..

Levolacia voi antaa! Meillä toi sakeuttaja ummettaa niin oon aamuisin antanu 3ml Levolacia ja toimii vatsa paremmin. Ei itke sitä enää. Yritän huomenna kokeilla ilman Levolacia.

Me koliikki-mutsit selvitään sitte tulevaisuudessa mistä vaan! Ja täytyy todella kovasti uskoa että aika helpottaa ja aikahan menee koko ajan eteenpäin!

Hauskaa muuten, että nyt kun meidän Oliverin kaikki aika ei mene itkemiseen niin jaksaa olla leikkimatollakin! Nyt on ollut ho vartin sitterissä lelukaarta katsomassa.

Oho, ajatuksissani kirjoitin pojun nimenkin. Noooohhh, ei kai sen väliä :) Nimi käytössä ollut alusta saakka, itsenäisyyspäivänä ristiäiset.

Ja mmmmustikka! Aivan todella hurmaava nuori mies teillä <3 Meillä on punertava tukka :) Mut miten se meni? Punapäillä on hauskempaa! ..... HAHA, ei oo kyllä tähän saakka ainakaa ollu :D :D

Meil oli isommalla pojalla, Jimillä, kans koliikkia, huus vaan joka armas ilta/yö 3-6h plus sit muut itkut mitä oli öisin ja päivisin. Ja 3,5kk ajan se sitä teki ja sit loppu. Me kans läträttiin kaiken maailman litkujen kans ja hänel oli koliikkikeinu. Nyt tää pienemp, Emil, on kyllä itkeny mut se on kuitenki nii vähäistä Jimin itkuihin verrattuna ja Emil nukkuuki öisin nii hyvin (*koputan puuta*) ni tää on jotenki epätodellista. Odotan joka ilta et kosk ne huudot alkaa.. Mut hän ei kyl nuku päivisin eikä oikee viihdy 5minuutista kauempaa muualla ku sylissä ni se hiukan vaikeuttaa asioita. Tänäänki olin poikien kans kahdestaa kotona ja koitin niihin mun veljen juhliin leipoo ni yks hiton katastrofi... Emil ei halunnu olla sitteris ja Jimi uhmaili jotai... Vannoin et en ikinä enää leivo nii et lapset on kotona, jos mies ei oo kans...

Oliko ne Jimin itkut aina tiettyyn kellonaikaan? Loppuiko ne sitten kuin seinään vai?

Vitsit toi tarrakapalo ei oikein toiminut illalla/yöllä. Pääsi herra siitä vapaaksi. Täytyy tilata netistä parempi. Kapalo kuitenkin selkeästi kaveria rauhoitti!

Triina; tiedätkö, tai joku muu, voiko cuplatonia antaa samaan aikaa levolacin kanssa? Ja tuosta annostuksesta levolacissa niin apteekissa sanottiin että 5ml, niin onko tuo 3ml joku teille määrätty annos? 5ml tuntuu vaan niin isolta annokselta..

Me ollaan kerran annettu levolacia, ja annoin just 5 ml. Seurauksena tästä saatiin iltapäivän ja illan aikana vaihtaa 5 kakkavaippaa :D mut pääasia et auttoi (annoin koska kakka muuttui tosi kovaksi olemukseltaan). Cuplatonia annan muutaman ruokailun yhteydessä vuorokauden aikana, koska tää meidän herran on niin kova pieremään ja välillä ne pierut on todella työn takana... Ja siis en edes ajatellut, oisko combosta jotain haittaa - täällä ollaan hengissä :)

Ccix; helpottiko teillä sen yhden kerran jälkeen taas kakkaaminen?
Meilläkin kakka oli eilen kovaa ja huomenna aamusta ajattelin jos antaisin levolacia.. Tai ehkä jo tänään.

Joo, tai siis nyt kakka on taas sitä normia. Kyllä sitä aina joutuu vääntämään, mutta kuitenkin juoksevampaa eikä sellaista kuivaa kokkaretta. Mutta oon ymmärtänyt et huoletta voi antaa muutaman päivän kuurin, jos ei heti huomaa muutosta. Mä ajattelin sen viidennen vaipan jälkeen, et jos nyt ei ihan heti sitä levolacia sit uudestaan... niin ja annoin siis aamulla sen 5 ml, niin kolmesta eteenpäin alkoi piereminen :P

Meillä tuli 3ml annoksella semmonen torttu ettei riittäny vaippa jos toinenkaan :)

Meillä ei vaikuta alle 5milliä levolaccia ollenkaan .. Oon antanu kerran jopa 10milliä ennenkuin alko paska lentää :D tänään jouduin antamaan sitä pitkästä aikaa ja annoin 8 milliä niin muutama tunti meni että vaikutti :) en tiiä millä konstilla ton pojan sais pelittää kunnolla?! :D alkaa jo usko loppua!

Vaauva 2 vkoa 2 päivää.
Perhepedissä ollaan alusta asti nukuttu. Vaihtelen vauvan paikkaa ja omaa kylkeä sen mukaan kummalta tissiltä imetän. Herään 3-5 kertaa unien aikana imettämään vauvaa sen telepaattisen käskyn johdosta (vai miten voin herätä juuri silloin kun se haluaa ruokaa ;D ??). Välit nukun sikeästi kuin tukki, en tunne väsymystä lainkaan.

Helppo vauva tähän asti, koputan puuta, onko se väistämätöntä että tulee selittämätöntä itkua yms vaivaa, kun viikkoja on enempi? :/

Vauvalle on tullut toisen peukalon kynnen sivulle patti, jossa on tummanvihreä täplä. Neuvolassa lääkäri sanoi että jos se kasvaa ja muuttuu punaiseksi ja kipeäksi niin antibioottivoidetta se voi määrää siihen. Mun silmistä näyttää siltä kuin siel olisi jotain mätää, kun on tuo vihreän värinen täplä keskellä pattia..

Kävin tänään ensimmäistä kertaa vaunuilla, jännitti kuin ramppikuumeessa! Bussiin meno ja sieltä poistuminen, liikkuminen jos vauva alkaa huutaa.. Sainkin imettää kirjastossa sitten ja liikekeskuksen aulan portailla. Se ei taas jännittänyt yhtään.

Mies on ihana isä. Parempaa ei voisi toivoakkaan, hän on vastakohta sellaiselle miehelle, joka ei halua osallistua hoitoon ollenkaan. Olen onnekas :)

Meidän kummankin vanhemmat ovat ihan täpinöissään vauvasta. On ollut outoa olla niin tekemisissä omien vanhempien kanssa, kun ei olla ihan niin läheisiä. Sovinnaisen korrekteja. Eivät he ole ikinä hellyyttä keskenään osoittaneet tai rakkaudesta puhuneet. Mitähän pappa sanoisi, jos pikku poikani joskus sanoisi hänelle "rakastan sinua". Meidän perheessä siltä ei säästy kissatkaan, ollaan miehen kanssa läpeensä lällyjä :)

Kivaa nähdä teidän vauvojen kuvia! :)

heinukka: Imetän öisin kyljellään ja ilmeisesti selkä on jokseenkin huonossa asennossa, koska nyt selkä jumittunut tosi pahasti. :(

Triina: Nutrilon soija, Almiron ja Neocate ainakin tällaisia maitoallergisen korvikkeita. Käsitykseni mukaan ne täytyy apteekista hakea. Korjatkaa jos olen väärässä. Itselläni ei ko tuotteista ole kokemusta. Ystäväni moniallergiselle vauvalle ei käynyt mikään muu kun tuo Neocate-korvike.

Muokattu viimeksi:
Joo Triina, ne alkoi muistaakseni yhdeksän aikoihin illalla ja siitä pahimmillaan kolmeen asti se huusi. Ei halunnut syödäkään. Sit se lopulta väsyi ja nukahti ihan hikisenä huutamisesta. En muista loppuivatko ne sit sillon 3,5kk iässä yhtäkkiä vai vähitellen.

Mikä sen mahtaa tehdä et pelkkää maitoo syövän vauvan kakka on kovaa? Meillä ei oo kummallakaan ollu, mut teidän puheist päätellen se on suht yleistä kuitenki.

Oon ymmärtänyt et korvikkeet saattaa kovettaa vatsan. Meillä ummettaa sakeuttaja ja lääkkeet.

Ja heinukka, kuulostaa rankalta ja tutulta... ei ihme, ettei sua nyt pikkuitkut paljon liikuta.

Pikkuinen ihanainen nukkui viime yönä 6h putkeen! Äitin tissit tosin eivät tykänneet tästä tauosta :D

Aika uskomatonta. Mä aloin jo miettimään siinä aamulla, että oonko syöttäny vaavin unissani :P

Täällä sama! Poitsu nukahti ennen ysiä ja heräsi kolmelta :) Muutenkin ainakin öisin nukkuu 3-4h putkeen, vielä.... Täälä kans vatsanvääntöjä syömisen jälkeen, mut nyt helpottanu vähän kun röyhtäyttää kunnolla. Tänään tuli ekan kerran myös kunnon puklut...
Mä oon sellanen suihkutissi et raukka meinaa välillä tukehtua, tai siltä se kuulostaa.

Täälä ollaan myös vasta 2vk 2pväsiä, et paljon nukutaan ja syödään. Ja jotenkin kokoajan "valmistautunut" et kyllä tännekkin voi tulla pahempia itkuja ja vatsanväänteitä... No, katsotaan.

Tsemppiä kaikille vaikeempiin ja väsyttäviin päiviin <3 äidit on vahvoja ;) ja ihana vertaistuki täällä!

Mä uskallan viimein sanoa että meillä lääkitys todellakin toimii. Katselin tänään aamulla 6:30-9:30 välisen ajan rauhallisesti nukkuvaa poikaani ja hänen kivuttomuutensa teki minut onnellisemmaksi kuin mikään ikinä aikaisemmin. Minusta on todella tullut äiti, tekisin mitä vain pienen poikani vuoksi!

Toivottavasti lääkitys auttaa jatkossakin. Nyt olen todellakin nähnyt vauvan, joka voi olla ihan koko päivän ja illan tyytyväinen.

Takaisin