Meillä on ollut vaunulenkeillä aika lailla sama varustus, eli body + potkarit, villasukat ja tumput, kypärämyssy ja jos on lämpötila pakkasen puolella niin sen päällä vielä villapipo, mut haalarina vaan nallehaalari. Ja sitten äp:n makuupussi. Tässä varustuksessa vauva on lämmin mutta ei hikinen kun tullaan sisälle, eli luulen että toppahaalarissa tulisi vielä näillä keleillä kuuma.
Meilläkin pidetään yöllä tumppuja (tai sitten bodya/potkupukua jossa on tumpuiksi käännettävät hihat), koska neiti on kova raapimaan naamaansa. Jos on huitonut ne pois, tai päivällä jos on nukkunut pidemmät unet (päivällä ei ole pidetty tumppuja), niin sormet on vähän viileät. Mä olen myös käsittänyt että sormet ja varpaat voi olla viileät, vaikkei vauvalla olisi kylmä, joten jos vauva on muuten lämmin niin mun mielestä ei ole tarpeellista lisätä vaatteita. Meidän äiti valitti viimeksi käydessään että vauvan kädet on kylmät ja sillä pitäisi olla enemmän päällä (-äiti on ihminen jonka vaan ilmeisesti pitää aina päästä arvostelemaan jotain, huoh

), mutta mä nyt kuitenkin uskoisin että kun olen itse vauvan kanssa aika lailla 24/7, tiedän sen vaatteiden tarpeen vähän paremmin kuin ihminen joka on nähnyt sen 2 kertaa... Tai en tiedä, ehkä mä sitten olen huono äiti joka pitää lastaan liian kylmässä

Eri asia sitten talvella kun on kovat pakkaset, silloin tää meidän asunto viilenee sen verran että silloin varmaan täytyy vauvallekin lisätä vaatetta, kun itseäkin helposti palelee. Mut ainakin vielä vauvalla on ollut kuuma, kun pari kertaa olen tunkenut sille villasukat ja hupparin päälle sisällä. Kai se pitäis vaan luottaa itseensä, ja siihen että kyllä sen huomaa jos vauvalla on kylmä tai kuuma...