Vauva-arkea

Meillä ei nukuta...En käsitä miten vähällä unella 8 viikkoiset pärjää? Ja mikä ihme nyt on.. Päivä on ollut normaali, yhdet kunnon unet varsinkin A:lla, b on torkkunut enemmän.
Eivät ole kiukunneet tai kipuilleet.
Mutta nyt. Vuoron perään lentää tutti ja känistään. Kädet vispaa kuin tuulimylly.

Ääääää!

Nojoo... ei nukuta täälläkään enää. Huutoa huutoa....

Joo meillä meni pariin otteeseen puolisen tuntia ja sitten kolmen tunnin unipätkä. Nyt syödään.

Ollaan ensimmäistä kertaa yötä poissa kotoa. Varmaan se vähän vaikuttaa.

Toivottavasti uni löysi pikkuihmiset muuallakin!

A nukahti puoli kahdentoista maissa, kun ensin oli saanut veljensä hereille :p

Nyt tässä syöpötellään toistamiseen ja toivottavasti uni jatkuu vielä... :)

Täällä on nyt, oisko öö jo viikko... tässä menee ajankäsitys vähän sekaisin, yöt juteltu, känisty, jumppailtu, ihan oltu pirteenä pystyssä tai sit silmät kiinni vaan karpoiltu, useimmiten aamukahdesta kuuteen. En tiedä mikä vaihe tää on, mut unethan tässä jää...ja siirtäisin heti muualle nukkumaan kunhan hommat etenis täällä huushollissa.

Oon miettinyt onko kyse mahavaivoista, mut ei vaikuta käpristelevän... siis ihan vaan v*ttuillakseen pitää mut hereillä (: ja heti ku meen muualle, vaik käyn vessassa niin hiljaisuus tulee. Kapuun sit viereen ja menee pari minsaa niin alkaa taas juttelu ja venklaus. Ja mitä Mymme tossa ihmetteli, et kuinka vähällä unella nää vauvat pärjää? Päivälläkin ollaan täällä tosi aktiivisia.

Sanoin täst eilen neuvolassa, ja täti tokaisi, et vauvat nukkuu tosi kevyttä unta, et muka unissaan tota tekis? Vaikea uskoa, tai no enhän mä tiedä, mistä toi pikku ukkeli unta nälkee :)

Ja tää kaikki nyt, heti kun olin päässyt kehumaan, et jonkimmoinen rytmi ollaan saatu... nyt ei oo mistään rytmistä mitään tietoa...

^No jos noin on niin meillä nukutaan silmät auki! :D
Nukkuivat sit puoli yhdeksään asti, minä olisin varmaan pitempäänkin. Mutta ei auta, pappi tulee puoliltapäivin ja tarttee siivota!

Kaksosista isyysloma on 13vko minkä saa olla siis äidin kanssa yhtäaikaa.

Voi jos sais ladattua tänne videon, ei oo poikasten äiti opettanu, että toisen päälle ei saa puhua vaan on odotettava kiltisti vuoroaan!

Meni jo töihin, näiden kanssa kun on arki niin helppoa. Varmasti olisi ollut pitempään kotona jos pojat olisi kiirehtineet maailmaan :)

On muutes vaikeeta tehdä päätöksiä ensi syksyä ajatellen. Koulu jatkuis elokuussa, mutta vanhempainrahaa saan lokakuulle (60vrk pidennetty).
Eihän sitä tiedä vaikka kolme vuotta haluan olla kotona..
Ollappa kristallipallo!

Oon muuten ite miettinyt tosi paljon omalla kohdallani tulevaa... lähinnä kun mun vanhempainraha päättyy heinäkuun puolessa välissä ja koulu alkais syyskuun alussa. Kesätöitä ajatellen mietinkin, et pitäisköhän sitä hakea... kun tässä nyt nää paikat aletaan täyttämään joulu-tammikuussa. Mitenköhän sitä raaskii lähteä jo kesäkuussa mahdollisesti töihin ja siitä sitte koulun penkille? Jotenkin arvelluttaa näinkin varhain joutua miettimään kesää... joten kuten päässy tän vauva-arjen makuun. Mut rahaakin ois tienattava, kun ton miehen kurssit päättyy ja työllistyykö sitten ja..ja... Ärsyttävää. Kouluun ois kuitenkin paineltava syyskuussa, et sielt joskus valmistuiskin. Mun tuurilla kakkonen on uunissa tuolloin, tai varmaan syntymässä (ekasta "tärppää"). Ollappa kristallipallo, tosiaan.

Mä oon vähän ajatellut, että olisin syksyyn 2016 kotona.. En tiedä miten onnistuu. Täytyy varmaan ainakin työkeikkaa tehdä. Tulevana keväänä täytyy työnantajalle tästä ilmoittaa. Saa nähdä - täytyy miehen kanssa tästä vielä keskustella.

Hei kaikki ihanat naiset ja äidit! Pääsin taas vaihteeksi tänne foorumille nettikahvilassa. Vauva nukkuu sikeästi vaunuissa ja edessä on capuccino ja quacamole leipä. Taustalla soi kuubalaiset sävelmät.

Pitää edelleen kärsiä siitä ettei kotona ole kuin puhelimissa netti. Usein päädyn nettikahvilaan miehen kanssa ja sitten sen seurassa ei oikein aikaa riitä tulla tänne. Siihen päälle tietty vielä vauva joka saattaa vaatia imetystä. Olen käyttänyt nettiajan lähinnä nimijuhlien 6.12 suunnitteluun. Tällä viikolla vaihdoin jopa juhlapaikan toiseen kun se ensimmäinen kallis ja silti ei olisi saanut käyttää jääkaappeja ja siellä olisi ollut juhlat ennen meidän juhlia niin olisi ollut liikaa häsläämistä. Kutsut oli tietty jo lähetetty mutta informoin nyt kaikkia uudesta juhlapaikasta.
Olen oppinut italiassa asuessa että pitää aina olla olemassa useita eri vaihtoehtoja ja plänejä. Jos A ei toimi niin sitten B tai C. Tietty muistan sen vielä hyvin kun aluksi Italiassa suomalaistapoihin tottuneina että loukkaannuin kun illan suunnitelmat vaihtuikin lennossa toisiin. Mutta muistan senkin selityksen hyvin kun he totesivat että eihän tässä mitään häviä kun uusi suunnitelma on paljon parempi. Siksi siihen oli päädyttykin. Monena kertana kyllä yllätyin positiivisesti mitä italialaiset keksi. Kerrankin ajeltiin autolla kaveriporukalla pari tuntia Toscanaan päin Roomasta ja mentiin yöksi uimaan kuumiin lähteisiin aamuun asti.

Nyt on varattuna ihana tila, jonne pääsee jo vaikka edellisenä päivänä koristelemaan ja viemään juomia jne. Paikka on myös meidän kodin lähellä. Kotona ei voida nimijuhlia järkätä kun on liian pieni kämppä monelle vieraalle.

Tulin juuri naistenlääkäriltä jälikitarkastuksesta ja kohta minulla on äititreffit yhden saksalaisen äidin ja hänen pienen pojan kanssa. Aion puhua vain saksaa vaihteeksi. Jälkitarkastuksessa oli kaikki hyvin. Painoin jopa vähemmän kuin raskauden eka mittauksessa. Lähtöpaino oli silloin 74kg ja olin nyt 72,8kg. Tuntuikin että olen varmaan laihtunut. Sain myös pillerit. En edes tiennyt että imettäessä voisi syödä pillereitä. Lääkäri kyllä varoitteli siitä että ei olisi hyvä tulla raskaaksi kun vasta seuraavana syksynä uudestaan että ehtii täysin palautua. Ja sitten pitää aloittaa Ruckbildungsgymnastik eli miten sen suomentaisi. Varmaankin äitijumppa.

Kiitos kaikille rintapumppu vinkeistä. Puhuin lastenlääkärille hankkivani rintapumpun viime käynnillä ja hän antoi minulle nyt pumpun lainaan. Tai saan sen hakea siis seuraavana maanantaina kahdeksi viikoksi jotta minulla on se nimijuhlien aikaan. Tosi kätevää ettei tarvitsekaan ostaa sitä. Mietin kyllä että ehkä se on tarpeen sitten kun lapselle tulee hampaita. Mutta ihan kiva jos voi säästää rahaa jossakin.

Keskiviikkona oli myös 1kk tarkastus. Pikkumies oli nyt 3920g, 51 cm ja kaikki oli ok. Teki vaan temput vaa-alla kun pissasi kaaressa vaaan päällä ja painoa tippui jopa pissatessa 30g! Hän pissasi pitkän pissan suoraan parkettilattialle. Kutsummekin mieheni kanssa häntä Mannekenpisseksi kun näin käy usein myös hoitopöydällä.

Libra: minullekin annettiin ohje jo sairaalassa verestäviin nänneihin että lällää niihin rintamaitoa. Ja tosiaan rintamaito oli kuin ihmelääke, pienet haavaumien alut nänneissä parani heti ja ei ole sen jälkeen tullut mitään kun aina välillä kostuttelen edelleen nännejä.

Triina: äitinikin varoitteli rintatulehduksesta ja oli sen saanut minun ollessa 1kk. Synnyin kesäkuussa ja hän oli ollut mökillä silloin alkuajat ja siellä varmaan kylmettyi. Pitää varoa kylmettämästä rintoja. On varmaan kauhean tuskallinen vaiva ja kun on pieni lapsi siinä vielä niin varmasti vie kaikki voimat.

Tsemppiä kaikille vauva-arkeen! Minulla on nyt ne äititreffit.

Milloin minä ihan oikeesti opin??
Milloin minä ihan oikeesti opin, että ei sama annos maitoa, samalla ruokintavälillä riitä viikosta toiseen??

Nostin edellisellä syötöllä annoksen 130ml-->160ml ka pojat sammui samantien...

Menen nyt hakkaamaan päätä seinään aikani kuluks.

Mä luulen et meillä on ehkä kuudennen viikon tiheän imun kausi nyt viidennellä viikolla. Unet on parin tunnin pätkiä. Ja nälkäinen on jätkä. Ja tisseihin koskee! Nänni menee jotenkin koko ajan rikki tuosta vasemmasta meijeristä.... Ja nyt oikeekin tuntuu kipeeltä. Kyllä tää ruoka-automaattina olo on melkomoista touhua aina välillä :)

Mutta tämä mutsi pitäis laittaa kyllä päiväunikouluun. Oon ihan sairaan väsynyt mutta en kertakaikkisesti vaan osaa käydä nukkumaan keskellä päivää!

Koska saan vapaata imetyksestä? Mulla oikeasti pitää olla palvelija että saan ruokaa nenän eteen, mieheni hoitaa sen homman. Mutta suihkussa ja vessassa käyntiä hän ei voi puolestani tehdä.
Mua arveluttaa millaista on sitten, kun mies taas töissä enemmän viikon päästä, että näännynköhän nälkään.. Vesilasillisen sentään ehtii nopeasti käydä hanasta lorottamasta.
Ei ole oikein varmaa, koska poika nukkuu pidemmän kerran.

Maiden, mietin ihan samaa aluksi. Imemistahti kuitenkin rauhoittuu ajan myötä. Ja sitten tulee niitä tiheän imun kausia.

Välillä on toki edelleen haastavaa laittaa itselleen evästä vauva toisessa kädessä :)

A:n kummin muksu oli ensimmäiset kolme kuukautta jumissa tississä!
Hommasi kantoliinan helpottamaan arkea. Kantoi sit siinä, tissi vauvan suussa :D

Maiden: Tuossa vaiheessa tosiaan tuntuu siltä, että on pelkkä maitobaari, eikä mitään muuta! :D Onneksi se tasoittuu siitä ja nyt meillä ainakin (5vkoa 2pvää) vanha poju viihtyy sitterissäkin tai lattialla puuhamatolla jonkin aikaa aina välillä. ;)

Takaisin