Minulla oli kotona sairaanhoitaja/kotihoitaja 4-5 h kahdeksan päivän ajan synnytyksen jälkeen ja kätilöt tulivat kotikäynnille ensimmäiset kaksi viikkoa. Sairaalasta sai vinkit ensihätään, mutta lähdettiin synnytystä seuraavana päivänä. Kotona sain opetella imetystä ja vauvanhoitoa aivan ihanan kotihoitajan kanssa. Lisäksi äitini tuli auttamaan ja oli vertaamaton apu. Myös apunumeroihin olen soittanut ja sieltä on aina autettu ja rohkaistu.
Minua on myös kannustettu täysimetykseen ja täällä kanta on ollut, että täysimetyksessä maito riittää aina eikä korviketta ole edes tarjottu. Ehkä olen vain onnekas, koska minulla se on totta. Minusta jotenkin tuntuu, että Suomessa moneen kaveriini, joka olisi halunnut täysimettää, on iskostettu pelko maidon riittämättömyydestä heti sairaalassa, vaikka maito ei ole vielä edes noussut rintoihin. Täällä ei turhaan puututa mihinkään, vasta jos tulee ongelmia, ja vaikka aluksi se tuntui turvattomalta, nyt tykkään kyllä tästä luonnollisuuden suosimisesta.:)