Vauva-arkea

Mulla on aventin pullot, mutta en ole löytänyt tästä tuppukylästä niitä pienimpiä tuttipäitä niihin, argh... Aventin tutteja on myös, on kyllä muitakin, mutta mikään ei käy.

Kiitos Libra vinkeistä. Mullakin olis ajatus että vain silloin tällöin pullosta.

Meillä on aventin ja mamin pulloja ja huomasin, että aventin pullosta syöminen muistuttaa enemmän tissisrä imemistä. Tämän takia haluan käyttää vain niitä, ettei imetys kärsisi pullosta syömisen vuoksi.

Tumpuista meillä on hm:n ja name it:in puuvillasia ja molemmat pysyy kädessä. Name it:in on isompia selkeästi.

Täällä leikataan kynnet tänään, oli pakko kysyy neuvolasta ohjeistusta - tunnen itseni välillä niin avuttomaksi.

Lohduttavaa kuulla, että itkukohtauksia on muillakin (siis pidempiä) eikä välttämäti ole kyse mistään ihmeellisestä. Tänään on ollut rauhallinen päivä, neuvolassakin todella tyynesti antoi kaikki mittaukset tehdä jne. Nyt vaan varpaat ristissä toivon, ettei rauhallisuus kostaudu illalla.

Olin tänään ensimmäistä kertaa erossa pojasta, muutaman tunnin, kun näin kaveria. Meinas matkalla tulla tippa linssiin - ihan kamala ikävä. Mut teki kyllä todella hyvää saada hetki itselleen. Isä ja poika pärjäsi sen aikaa hyvin, ei mitään ongelmia ja mikseivät olisi pärjänneet :P Kaveria varmaan hieman ärsytti, vaikka kuinka yritin olla puhumatta vauva-arjesta (lapseton ihminen) niin aina jotenkin keskustelu ajautu johonkin kakkavaippaan... ...

Meillä myös syödään välillä pullosta enkä ole huomannut että olisi vaikuttanut rinnan imemiseen.Joo kannattaa tosiaan kokeilla eri tutteja.Meillä toimii mam merkin 0-2kk tutit.Muut eivät kelpaa ollenkaan :)

Cuplatonit on meillä käytössä mutten osaa selvästi sanoa auttavatko vai eivät.Ehkä hieman..

Miten ootte antanu noi disflatylit tai cuplatonit? Sekotettuna maitoon ja hörpyttämällä vai miten?

Mä pumppasin tänään maitoa 40ml ja annoin pullosta pojalle. No sehän hulas sen about 20 sekuntiin ja jatkoi huutoa. Mulla on yks noin 50ml annos maitoa pakkasessa, mut sehän ei riitä siis alkuunkaan... kun siis ajattelin et mies vois välillä syöttää niin, että pääsisin itse kotoa käymään vaikka tanssitunnilla. Pakko varmaan siis ostaa korviketta jossakin vaiheessa... tai sitten en vaan käy missään.

Menis varmaan enempi sinne imetyspalstan alle, mutta niin..

Ite saan pumpattua maitoa about 300ml/pvä vähän vaihtelevasti. Tänään ollut tosi huono päivä. Ja niin, meillä syödään nykyään pelkkää korviketta jo 750ml, eli yli litra menee tavaraa vuorokaudessa. Joulun jälkeen aletaan jo sitten kattelee soseita/vellejä, jos tän ruokailutottumukset jatkuu tätä rataa (siis neuvolasta näin ohjeistettiin) ja niin semmonen 50ml menee tosiaan hujauksessa ainakin täällä. Niin eli ei mun oma maito riittäisi tälle ahmatille, ts korvike välttämätön.

Huonointa tässä on se, että valittiin luomukorvike - ajateltiin ettei sitä paljoa mee, niin nyt sitten ollaan tässä, että se reilu 20e viikossa korvikkeisiin :D (vähintään)

Noniin. Iltaraivarit ja yöraivarit. Ensin päivä itkua ja kitinää kun D-tipat koskee mahaan ja sitten älyttömän sikeä uni 16:30-20:00 ja sitten huutoa 21-23, unta, ja uudestaan huutoa 02-04. Ja herätys klo 07:00. Hyvin nukkuva lapseni alkaa kääntää kelkkaansa siis. Nyt jo kolmas yö samaa rataa. Ja noi raivarit... kaveri vaan siis huutaa, välillä rauhoittuu tissille ja välillä keinutteluun, mutta aloittaa aina yhtäkkiä sen huudon uudelleen. Yöllä sama juttu. Itse oon nukkunut siis pari parin tunnin pätkää esimerkiks viime yönä. Ja nyt kun annan tuon paholaisen tipan niin ei tarvi päiväunistakaan haaveilla. Kokeilen kyllä nyt vesipohjaista tippaa.... Öljypohjainen aiheutti jo yhdellä tipalla aikamoisia hankaluuksia.

Mikä avuksi ilta- ja yöraivareihin?

Nyt poika kyllä simahti sitten 10 minuutin tissittelyn jälkeen ja on jo suunnilleen tunnin nukkunut. Eli yö on se paha juttu hänestä......

Meillä meni hyvin eilen, ei itkukohtausta. Toissapäivänen varmaan vaan sitä yliväsymystä. Tosin oma nukkuminen on kyllä haastavaa, ku ilmeisesti aktivoin ite itseni ja hillun sitten pari tuntia ja simahdan lopulta niin toinen herää seuraavaa ruokailuun. Päivällä en osaa nukkua, että se päikkäreistä...

Meillä poika rauhottui vaunuihin, siis kun oli huutanut sen pari tuntia. Kylpykin rauhoitti, mutta heti kun tultiin pois niin parkuminen jatkui. Samoin vatsan/rinnan päällä hengailu rauhoittaa. En oikein omasta puolesta muita rauhoituskeinoja tiedä :/ näin siis meillä.

Täytyy kuitenkin olla suht kiitollinen, tän kolmen viikon aikana ei oo hirveän montaa itkukohtausta ollut. Iltapainotteisia, eli yöt menee vielä suht hyvin ja päivällä ei mitään ongelmaa.

Juu kylpy rauhoittaa täälläkin, mutta itku alkaa vasta kasin ysin aikaan illalla, jolloin kylvyt on jo tehty.

Vaunuihin ei rauhoitu enää illalla. Nyt poika kuitenkin nukkuu tosi sikeästi... Yritän itsekin torkkua. Katsotaan mitä ilta ja yö tuovat tullessaan. Täytyy nyt tsempata itseään!

Meillä huutoon auttaa jumppapallon päällä pompottelu tai selälleen laittaminen ja jalkojen nostaminen koukussa mahan päälle. Kannattaa kunnolla röyhtäyttää ja antaa tippoja tipoittain pikkuhiljaa annosta nostaen, mutta joskus vauva reagoi jokatapauksessa. Meillä Rela D toi rauhan ja vauva tottui niihin viidessä päivässä, mutta muutos näkyi jo ekana päivänä.

Vauva voi myös reagoida johonkin mitä itse syöt. Mutta sekin on hyvä pitää mielessä, että ensimmäiset 40 päivää kaikki on uutta ja vauvan pitää tottua moniin juttuihin. Toiset ovat herkempiä kuin toiset. Itseäni helpottaa ajatus siitä, että tämä on väliaikaista...

Muokattu viimeksi:
Mä koitan tiiviisti pitää mielessä että oli mikä vaan itkukohtaus tai muu niin ne kestää loppujen lopuks vähän aikaa vaik se siinä kohtaa tuntuuki ikuisuudelta :) Vuoden päästä on jo paljon helpompaa :)

Enpä ookaa kuullu et ei sais yhtäaikaa laittaa jalkoja koukkuun masulle... Pitäähän vauvat itsekin usein jalkoja siinä asennossa. Ja esikoisen aikana kun käytiin hänen vaivoines vyöhyketerapeutilla ni se oikeen kehotti pitämään sillai.

Joo meillä itketään nyt lohduttomasti myös päivällä näköjään... sama raivari kuin illalla ja yöllä. Aamu meni hyvin, poika nukkui sisällä ja sitten pari tuntia ulkona (toisen niistä liikkumattomissa vaunuissa). Ulkoa kun tultiin sisälle, seurusteltiin hetki ja poika oli oikein rauhallinen. Sitten syötiin ja vaihdettiin vaippaa ja syötiin taas ja yhtäkkiä alkoi. Nyt ahmii tissillä ja välillä puklaa ja itkee. Väsynyt on selvästi... voi toista, sydäntä särkee moinen lohduttomuus. Ollaan lähdössä käymään mun ystävän luona kohta, katsotaan miten menee... autossa yleensä on tyytyväinen.

Heinukka, koitko että vyöhyketerapiasta olisi ollut apua?

Tänään mun on pakko ostaa korviketta kun en ole saanut pumpattua mitään talteen. Kokeillaan vähän vuoronvaihtoa isin kanssa välillä...

No joo, oli siitä sillai et kun hän oli kuulemna tosi jäykkä vauva eikä taipunut moniinkaan vauvoille luontaisiin asentoihin (esim. varpaita suuhun :D se autto niihinki. Ja vissiin se rentoutuminen autto myös siihen et ilma tuli paremmin ulos eikä ollu sit niin paljoo masuvaivoja. Mut ei se heti auttanu, vast ku oli käyny useemman kerran ni rupes jotain eroo näkymään

Takaisin