Vauva-arkea

Itseasiassa Prismassa ainakin 4 koon vaipat on halvempia semmosena megapackina :D
mut sinne en voi mennä, ku siel on se Panda....! Ja irttarit 5,90...!
Menenki tästä tekemään mustikkasmoothien.

Go, Mymme!! Mutta kyllä suklaa on hyvää teen kanssa, mums mums. Olkoonkin sitten Ritteriä. :D

Voin kertoo, että kun mun herkkupäivä koittaa, syön suklaata, irttareita ( joissa myös suklaata), hampurilaisia triplamajoneesilla, jäätelöö ja ja ja pizzaa koko naamalla!!!
Ai mikä PMS?

Triina: Lääkärille vaan jos ei ala korvike maistumaan. Pieni kuivuu kuitenkin nopeammin kuin aikuinen..

JaneDoe85: Ikävä kuulla, että äitisi möläyttelee hölmöyksiä. Älä välitä, kun äitisi ei nyt selvästi muista millaista vauva-arjen alku esikoisensa kanssa on ollut. Tai vaikka muistaisikin ei se kaikilla ole samanlaista. Vauvat ja me vanhemmatkin olemme erilaisia. Minusta avun pyytäminen on aina järkevää. Jos tuntuu siltä, että tarvitsee apua, niin silloin apua pitää pyytää. Minulla ei ole toisaalta kokemusta tuosta, että vanhemmat asuisivat kauenpana, kun me asumme ~5km päässä minun vanhemmistani ja muutaman kilometrin päässä appivanhemmistani. Tsemppiä JaneDoe85!

Tänään on ollut minulle hankala päivä. Esikoinen kiukuttelee kaikesta,
vauva huutaa ja minua vaivaa infernaalinen väsymys. Päässä tykyttää, varmaan kohta puhkeaa joku suoni päästä. :D Ei saisi leikkiä vakavilla asioilla. Ei ole mitään ruusuilla tanssimista tämä lapsiperhearki, kun tuntuu että kaikki menee päin pers..ikkaa. Positiivisuus kateissa tänään. Ehkä se löytyy taas joskus.. Toivottavasti!

Rupesi syömään päikkäreiden jälkeen, mutta on nyt kahdesti oksentanut koko vatsan sisältönsä. En tiedä voisiko se rota nyt tehdä tepposia 1,5 viikkoa jälkikäteen?

Joo toi oli niin ahdistavan surullinen ja järkyttävä juttu.. Ehkä vähän rajusti sanottu mut mä olen täysin sitä mieltä et toi isä ansaitsis itselleen samanlaisen kohtelun. 3 vuotta on liian hepponen rangaistus toisen elämän tuhoamisesta.

Edit: Tollanen "silmä silmästä" -rangaistus nyt ei tietenkään käy ja siin vaan alennuttais samaan ku se hullu teki mut pistä vaan niin vihaks tollaset kusipäät jotka pahoinpitelee puolustuskyvytöntä lasta!

Muokattu viimeksi:
En pysty lukemaan uutista joten en tiedä mistä puhutte. Tieto lisää tuskaa :(

Täällä on tänään ollut kunnon herkkipäivä. Mies on ollut muutamanviikon jo aika kovalla dietillä ja tänään oli sitten tankkauspäivä mikä tietty tarkottaa sitä että minähän en jää sivusta kattomaan. Oli pizzaa, jäätelöä, suklaata, donitseja, karkkia ja pähkinöitä. Huh huh..kysyn vaan että mihin me nuo laitetaan mitä jäi jäljelle. Miehellä on sen verran itsekuria että sehän niihin ei koske vaikka kaapissa ovatkin mutta entä minä?! Tekis mieli nakata roskiin niin ei tulis syötyä mutta eihän sitä nyt ruokaa roskiin laiteta. Katotaan vaan niin huomenna meikä istuu taas tässä sohvan nurkassa med ipad ja muutama kupillinen herkkuja. Not good!

Mina jatin kanssa sen jutun lukematta, mutta voin arvata sisallon. Olen oikeestaan ollut uutispimennossa koko aitiysloman kun ei tule kotiin lehtia eika esim looppeja ole missaan.. Eniten varmaan roikun taalla silloin kun poika ei ole iholla tai nukkuu. Taalla jotenkin pystyy olemaan tietamatta asioista, Suomessa en.

Tuntuu etta tanaan ja monina muinakin paivina selviytytaan aitiyden haasteista sokerin voimalla. Pojalla pukkaa hampaita ja on ollut karttyinen. Kaytiin kaupungilla ja poika ei suostunut olemaan rattaissa alkua pidemmalle. Kantelin sitten reilun kuuden kilon motikkaa monta tuntia repussa ja han tyytyvaisena veteli unia. Milloinkahan poika suostuu olemaan rattaissa koko ajan. Viime viikolla yksi pitempi ostosreissu onnistui hyvin ja sita ennen paikkarinukutuksetkin oli helpompia jonkun kerran (siis poika nukkui sangylla eika sylissa). Luulin jo pojan alkavan muuttua, mutta nyt on tullut takapakkia. Sen jalkeen on ollut kovasti kitinaa ja taytyy lutkuttaa jotain yleensa minun paitaa nukahtaessa. Ajattelin, etta se johtuu ylivireydesta, mutta ehka se onkin hampaisiin liittyvaa. Pojalla on nyt purulelu Sophie kirahvi, joka tuntui maistuvan. Kavin siis tanaan ostamassa oikein ison viinerin ja pahkinapullapitkon seka irtokarkkeja. Valilla tuntuu, etta kun on niin yksin taman pojan kanssa, kun mies on paikalla kaytannossa vain viikonlopuisin eika sukua ole lahimailla, ettei voi sita suurta nautintoa ja vahan lohduttajaakin (herkut) jattaa pois.

Nyt on onneksi vkl ja mies toivottavasti auttelee jonkun verran, joskin minulle se suurin tyo aina jaa. Olisi pitanyt muuttaa Luxemburgiin, siella isatkin saa 9kk vanhenpainlomaa.

Tääl on edelleen sama homma, ennen 11 nukkumaan ja siitä unta palloon n. kuuteen saaka, sillon syö ja siit viel n. 9 asti nukkuu. Välil voi jotai kitist mut yleens loppuu ku kääntää hänet toisel kyljel nukkumaa :)

Täällä on äiskällä ollu surkea päivä. Kävin lääkärissä näyttää tota lonkkaa. Lopputulos; sinulla on selkä kipeä. Tässä kipulääke resepti ja treenaa selkä lihaksia...
Voin kyllä taata, että tiedän missä minulla on lonkka ja se on kipeä. Kaks eri ihmistä on sanonut, että kuulostaa limapussin tulehdukselta. Mut ei, syön Kipulääkettä. Huomenna aion kiivetä sinne hepan selkään, jos miulla kert on vaan selkä kipeä.
Tyttö on ollut kyllä tyytyväinen, kaupassa vaan hymyili ja kujerteli. Saatiin lisää vaatteita. Onneksi en oo ostanut yhtään vaatteita.. eihän noita kerkii kaikkii ees käyttämään! :D

Voi limapussitulehdus! Mulla oli käytännössä vuoden ajan molemmissa lonkissa tuo tulehdus. Sain kortisonipiikkejä ja kipulääkekuureja. Loppui vyöhyketerapiaan noi tulehdukset!

Lääkäri löytää ihan painamalla sen kipeimmän kohdan jos on limapussitulehdus. Ja sitten jos koskee, ei ole epäillystäkään... I feel you!

Tajusin, että oon ollut kaks päivää ilman suklaata! :D Ja mitäs siitä on seurannut? Pojan ihottuma on rauhoittunut..voiko muka johtua mun suklaan syömisestä tuo ihottuma..? :o :/ Kolmisen päivää sitten vaihdettiin myös rasvaa, joten voi olla sekin.

Ihme otus tuo vauva! Isänsä veli vaimoineen tulivat toisesta kaupungista sitä yöksi vahtimaan, että me saatais yläkerrassa nukkua. Mitä tekee poika? Nukkuu itkemättä koko yön. Herää vain syömään ja silloinkin vain pyörii ja hyörii. Uskomaton juttu! En tiedä iloitako vai ihmetellä, mitä me yleensä tehdään väärin, ettei se meidän seurassa noin ikinä nuku. Tai no kerran marraskuussa.

JaneDoe, ehkäpä itkuiset yöt ovat nyt ohi? Jospa ne loppuivat kuin seinään? Toivon todella kovasti sitä teille!!

Meidän vauvalla on flunssa :( Kuume tuntuu nousevan. Nyt nukahti pinnikseen, mutta aika surkeana on poika-parka. Hemmetti kun miehellä oli juuri se influenssa, vieläkin sitä parantelee. Netissä kyllä sanotaan, ettei influenssa olisi vauvalle niin paha, mutta let's see....

Etanainen, mietin, että olisikohan vauva mieluummin rattaissa, jos näkee ympärilleen paremmin? Olen muutamalta tutulta, joilla oli sama tilanne, kuullut, että sitten kun vauvan pystyi laittamaan istumaan rattaisiin, he viihtyivät paremmin. Meillä tyttö ei oikein viihdy siinä kopassa makuullaan, jos kuomu on ylhäällä, mutta matkarattaiden turvakopassa kyllä - ja niihin yleensä nukahtaakin. Laitoin vaunukoppaan roikkumaan iloisen lelun ja tyttö tykkää sitä katsella ja nukahtaa. Ja jos hän herää, niin yleensä vain katselee ympärilleen. :)

Jonnaliini, voi ei! Olipas kädetöntä palvelua lääkärissä. Mikään ei ole kyllä yhtä turhauttavaa, että sitten kun vihdoin ja viimein sinne lääkäriin pääsee lähtemään, niin ei edes saa tyydyttävää hoitoa. Toivottavasti se helpottaa pian!

Vastavirrassa, tämä nyt on ihan mutu-tuntumaa, mutta kai suklaa voi hyvinkin vauvan ihoon vaikuttaa? Joka paikassa aina korostetaan, että suklaa ei aiheuta näppyjä - väärin! Voin omalta kohdaltani vuosikymmenten kokemuksella sanoa, että minulle se aiheuttaa finnejä. Siis suklaapalojen määrän voi suoraan laskea kasvoilta. :)

JaneDoe85, ehkä vauva on vieraskorea?;)

Oletteko harrastaneet vauvahierontaa? Kokemuksia? Hyviä neuvoja? Haluaisin kokeilla, mutta en pääse kurssille. :)

Libra, minä opettelin youtube-videoista muutamia perusjuttuja. Lisäksi yksi mun ystävä on vyöhyketerapeutti ja opetti vähän. Kyllä olen kokenut, että hieronta on hyvä juttu. Vauva nauttii ja paukut kulkee :D

Takaisin