Ajattelin taas avautua, ja mietinkin oisko pitänyt ihan uusi ketju luoda, kun ei suoraa liity vauva-arkeen, mut joo..
Tää meidän parisuhde on kyllä koetuksella. Siis tiesin kyllä, ettei mies ole mikään kodinhengetär, mutta jotenkin alkaa keittää jo yli.Varmaan tää väsymys. En syytä missään nimissä pikkumiestä, sillä hän on helppo, mitä nyt välillä karpoilee, mut argh! Ollaan puhuttu "rakentavasti" siitä, että jospa äiti saisi sen yhen yön vetästä unta palloon ja herätä vain kerran pumppailee ja tähän ollaan suostuttu. Kuitenkaa nää yöroolitukset ei sit kuitenkaan toimi ja niin, minähän se täällä kukun silmät ristissä. Ja siis mulla ois mahdollisuus nukkua, mutta kun nää mun unenlahjat on mitä on...ja äijä kuorsaa. Toi kuorsaus on kyllä vauvan mieleen ja nukahtaakin siihen, mut ei mun. Mua n jotenkin alkanut ärsyttää äijän toiminta, vaikka hyvin on omaksunut isän roolin, mut nää yöt! Ja kotityöt tai edes niiden omien romppeiden roudaus tuolta toisesta huoneesta, että päästäis maalaa - jotenkin sekin elänee jossain vauvakuplassa, ja unohtaa, että on olemassa vaimo ja koti, joista pitää kantaa vastuu ja huomioida.
Helppo ratkaisuhan olisi, että äijä ottais itteensä niskasta kiinni ja hoidettua ton toisen huoneen kuntoon, niin että sekin saatais pikku hiljaa käyttöön. Voisim jatkossa heittää kuorsaavan äijän olkkariin nukkumaan tms. Nytkun ollaan kaikki täs pienessä tilassa niin totta kai heräilen pieneenkin inahdukseen. Mua nyt ärsyttää kaikki tossa miehessä, ja oikeesti pelottaakin, et miten me ikinä löydetään taas yhteinen sävel. Tässä mennään vielä aika pitkään lapsen ehdoilla (siis nää yöt) ja en tiedä, kuinka monta viikkoa mun psyyke pysyy kasassa.
En usko, et kyse on miehellä mistään "masennuksesta". Se on aina ollut vähä laiska ja saamaton (hyvän miehen oon valinnut :) ), mut olisi kiva että vähän repisi nyt enemmän itestään irti. Mun nalkutus ja pahaolo ei tässä ainakaan paranna tilannetta... Mutta luojan kiitos, lapsen kaa pärjätään molemmat ja ns vauva-arki pyörii näitä mun yövalvomisia lukuunottamatta vallan mainiosti. Ja siis mies osallistuu lapsen hoitoon ihan mallikkaasti, syötöt, pesut, juttelut yms.
Anteeksi avautumiseni ja mä niin toivon, että keksitään jokin ratkaisu tähän...