Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Etsijä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millainen vauvakeinu? Meillä vaaditaan kantamista ja kantamista, ois näppärä johonkin mieluisaan paikkaan laskea missä viihtyisi hetken :D

Niin hellyyttävä kuva, Violet87! <3

Mites, onko teillä ollu jo tarvetta siistiä vauvan tukkaa? Meiän typyllä oli jo syntyessä varsin pitkät hiukset, jotka on nyt jo ruvennu suorastaan rehottamaan Beethoven-tyyliin. Ennen pidin hiuksia irokeesilla, mutta ny tukka on päässyt jo varmaan 7-senttiseks, ni hiukset sojottaa joka suuntaan hetken päästä. Leikkaatteko vauvan hiuksia laisinkaan tai jos leikkaatte, niin miten?

Ei ole tarvetta leikata, kun tuo ensitukka on melkeen kokonaan varissut pois. Hirvittävä sulkasato jää kaikkialle, missä tyttö on makoillut! Onneksi uutta tummaa haiventa on heti alkanut kasvaa tilalle. :) En kyllä leikkaisi ollenkaan, mutta jos täytyisi leikata niin ehkä karusti kauttaaltaan lyhkäseksi (1-2 cm) sellasella sähkövempaimella millä miesten hiuksia ajellaan.

Sellanen vanhempaa mallia oleva Gracon koliikkikeinu. Ostin torista käytettynä. On hyvä, kun penkki tärisee, poika tykkää siitä :) Keinumisesta ei niin piittaa, mutta sitteriosan saa vaikka erikseen lattialle.
91ef9c9261838508ebe4a4bea47951f3

Meidän pojan tukka alkaa kohta muodostua takatukaksi, sen verran ainakin pitäisi niskasta siistiä. Muuten menee luonnostaan kovin siististi, sellaiselle mad men -herrasmiestukaksi :D

Meidänki tytöllä on tukkaa, mutta ei onneksi vielä silmille asti :D enkä raaski tuosta yhtään leikatakaan. Meillä ei oo ees varissu vielä pois vaikka ahkeraan päätä pyöritteleekin ;) Hiukset ovat hieman vaalentuneet, tyvestä vaaleat ja latvaa kohden tummemmat...sellaset jännät :grin

Joops. Olipahan taas vähän levottomampi yö viime yönä. Ihmettelin, kun tyttö on viime ajat nukkunut niin hyvin ja nyt ähisi koko yön kunnes aamuyöstä otin viereen. No, aamulla herättyämme riisuin unipussin ja levottomuuden syy selvisi: tyllerö oli potkinut taas molemmat jalat samaan lahkeeseen! Vaikeaahan siinä pinteessä on nukkua hyvin. :D Tänä yönä ei laiteta haalaria eikä housuja ollenkaan, ettei sama toistu!

Aah ja meillä tyttö nukkuu vieressä, yritäpä siirtää omaan ni heti herää. Ja kun vieressä saa nukkua niin nukkuukin yleensä sen 5-7 tuntia. Miten teillä muilla nukutaan? Omassa vai vieressä? Ite ootan kyllä että ai kun ois ihana leveillä joskus. Sit nukutaan leveesti kun mies on yövuorossa ja hivuttaudun kauemmaksi nukkumaan.

Meillä nukutaan vieressä ja hyvin nukutaankin :happy: Onhan se luonnollista, että pikkuset nukkuu emonsa kyljessä kiinni :joyful: Ei sillä, toki monelle toimii paljon paremmin se, että jo pienestä asti nukutaan omassa sängyssä ja kaikki nukkuvat hyvin! Meidän jäbä vaan on tommonen elukka :p Äitin pikku apina :shy: No oho, menipäs nyt taas söpöstelyksi...

Mutta siis joo, meillä on sellainen vauvanpesä ollut alusta asti, siihen on nukutettu, mutta yleensä ekalle yösyötölle olen sitten heivannut pesän pois ja loppuyön jäbä nukkuu sitten meidän välissä. Kyllähän sitä tilaa välillä kaipaa ja jos mies on jossain yötä pois, niin nukutaan jäbän kanssa x-asennossa pitkin ja poikin petiä :grin

Juu onhan tuohon tottunu jo että välissä tuhisee pieni siili <3 meillä vaan nää pojat oli sellasii että nukkuvat omassa sängyssä, tää tyttö nyt teki toisin. Mutta neuvollassaki sanottiin että vierihoitoahan ne suositteleekin ja kun kerran siinnä äitin vieressä on hyvä ni sillon se on <3 Ei siis nuku keskellä, vaan ihan äidin vieressä ;) Iho ihoa vasten :) ihan rakas <3

Tyttö nukkuu lähes koko yön pinniksessä meidän sängyn vieressä, mutta aamuyöstä (n. klo 6) otan kainaloon kun meno käy liian levottomaksi, eli tyttö ähisee ja heiluu niin että minä en saa nukutuksi. Vieressä sitten nukkuu rauhallisemmin ja ylös noustaan klo 8-10 maissa. Ahdasta on, kun meillä on miehen kanssa eri korkuiset patjat eli mulla ja tytöllä on vaan 80 cm yhteistä tilaa. Huono asento alkaa äkkiä särkeä lonkkiin ja alaselkään.

Meillä on pinnasänky sivuvaununa, joskus jää viereen nukkumaan, jos mies on yötöissä. En osaa nukkua kovinkaan hyvin, jos on ihan vieressä (en osaa nukkua lähellä miestäkään, vaan potkin aina mahdollisimman kauas!), joten pitää olla tilaa hivuttautua kauemmaksi mukelosta, jos viereen jää. "Vieressä" nukkuessa nukkuu siis oikeasti ihan yhtä kaukana kuin sivuvaunussaan, mut ei tarvi siirtää :D Meillä tämä on ehdottoman oikea ratkaisu, vanhemmat nukkuu paljon paremmin kuin vieressä nukkuessa, ja toisaalta sivuvaunusta on helppo ottaa syömään ja rauhoitella, kun ei ole välissä laitaa.

Meidän poika kanssa havahtuu lähes aina, kun yrittää siirtää sylistä sänkyyn. Kirosin tätä pitkään, mutta nyt se on itse asiassa osoittautunut tosi hyväksi asiaksi, koska ollaan sen vuoksi vahingossa onnistuttu opettamaan kaksikuinen poikamme nukahtamaan itsekseen! Iltaisin siis sylitellään, ja sitten puoliuninen poika peitellään petiin ja jätetään sinne. Yleensä muutaman kerranjoutuu käymään laittamassa tutin paikalleen (joskus huomattavasti useamman kerran), mutta usein kohtuuhelposti rauhoittuu ja nukahtaa yksin. Itkua ei meillä siis kuunnella ollenkaan, mutta usein poika vain häslää yrittäessään päästä uneen ja sitten yhtäkkiä onkin ihan hiljaista ja tuhisee sikeässä unessa :D

muoks. Tarkoitin siis että lasta ei itketetä yksin vaan heti mennään rauhoittelemaan jos itkee tai kitisee. Tuo kuulosti siltä, että kielletään itkemästä :D

Meillä kans perhepeti, oma ensipeti löytyy kyllä vaan helpompi näin. Nyt kun oltiin äitini luona käymässä niin äitini nukutti vauvan illalla vaunuihin ja nukahtikin tosi hyvin ja nukkuin pitkään, antaa vähän inspistä että josko kokeilisi taas kotonakin omaa petiä, silloin niin vauva kuin muukin perhe nukkuu pitempiä pätkiä :)

Meillä on pinnis sängyn vieressä ja aamuyöllä jätkä jää tissin jälkeen meidän väliin unipesässä nukkumaan :) on ollut mun mielestä hyvä ostos! Saa itse nukuttua paremmin, kun ei tarvitse pelätä vauvan päälle kierähtämistä ja mökillä ym helpottaa myös. :) joskus tulee kyllä väsyneenä nukahdettua pätkän kanssa ihan vierekkäinkin :D

Vauva nukahtaa yöunille sohvalle vikan iltaimetyksen jälkeen ja kannan siitä hänet omaan pinnikseen. Ekan yösyötön jälkeen poika jää lähes poikkeuksetta mun viereen nukkumaan loppuyöksi. Siinä rinnalla tai imetyksen loputtua iho ihoa vasten vauva nukkuu selkeästi paremmin ja pidempään, mutta itse tietty huonommin. Välillä on selkäkin ollut ihan jumissa kun on nukkunut ihan mutkalla kylkiasennossa. Mulla oli periaate nostaa vauva aina takaisin omaan sänkyynsä ja kaipa sitä täytyy yrittää tehdä pikku hiljaa. Onhan se jatkon kannalta helpompaa, jos jo "alusta" lähtien opettaa toisen nukkumaan omassa sängyssään.

Tuo selkä on muuten toinen syy, miksi en tahtoisi nukkua vieretysten. Ihan tarpeeksi ongelmia sen kanssa nytkin, saati sit jos nukkuisin hankalissa asennoissa! Mulla on aina käsiongelmakin, jos pieni on vieressä, en saa niitä tungettua mihinkään mukavasti :D

Meillä nukkuu omassa pinniksessä ja sitten joskus aamulla 5-7 saatetaan jäädä sohvalle nukkumaan tyttö kainalossa. Syötän siis aina sohvalla olkkarissa, yölläkin

Meillä on taas siirrytty omaan sänkyyn, jee! Viime yönä vauva nukku jo 6h putkeen ja vanhemmatkin sai pitkästä aikaa hempeillä rauhassa <3 yleensä kiukkuinen mutina alkaa kuulua itkuhälyttimestä heti jos yritetään yhtään enempää pussailla.. mustasukkainen pikkumies! :D

Takaisin