Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

Vissiin tietynlainen mielikuvitus, kun tuli ihan sama mieleen kuin sulla suvitus :hilarious: Dildo kainaloon ja menoks! :p
 
Johan nyt, pottaillaan ja soitetaan pianoa. Huimaa kehitystä :happy:. Meillä edetään hieman maltillisemmin harjoitellen juuri nyt konttausta ja taputtamista.
 
Meillä oli myös spurtti. Viime viikon aikana ilmestyi kolmas hammas, aloitettiin tavujokeltelu ja noustiin seisomaan. Olinkin ehtinyt miettiä että mikä kehityspysähdys tässä oikein oli. Poika taisi miettiä kaiken valmiiksi ja sitten mentiin. Tänään vielä opittiin nousemaan rappusia. Äidillä pitää siis kiirettä kun alas ei osata tulla...

Istuminen ei kiinnosta vieläkään. Istuu kyllä ilman tukea jos laittaa istumaan tai vahingossa siihen pyllähtää. Mutta ei edes yritä nousta siihen itse. Ja konttaa ei myöskään.
 
Mä en oikein osaa arvioida pojun ääntelyä! Siis että tuleeko tavuja vai ei.. Eiii kuuluu aina välillä ja vähän ehkä jotain muitakin diftongeja, ja sellaista m:n tai p:n tapailua, mut aika paljon on vain "mölinää" :D Ja välillä poju on ihan hiljaakin, nauraa vain. Mut oon ehkä jotenkin koko ajan ajatellutkin, et puhe tuskin tulee superajoissa, kun liikkuminen on vauhdikasta. Kyllä mä kai sit sen ekan sanan bongaan kuitenkin :D
 
Täälläkin yläetuhampaat näkyy, ovat hieman aiheuttaneet pyörimistä yöllä mutta tosiaan jospa loput tulis kuin itsestään :wink
Meillä tyttö hiljenee aina neuvolassa ja joudun sitten kertomaan että joo, kyllä häneltä sieltä tulee äitiii ja tyttö ja muutakin kälä kälä tyyppistä jne :grin
 
Suvitus, kuulostaa tutulta! Emma on ihan vasta viime viikosta alkanut selkeämmin sanoa tavuja. Tulee mm. "tättättä" ja "mämmämmä" ja jopa "pppappa".

Emma onnistui taas kerran herkistämään äidin! Eilen illalla puuroa popsiessa katsoi keittiön lamppua ja kurotti sitä kohti. Sanoin, että se on lamppu. Emma tuijotti minua hetken kummissaan ja sitten sen kasvoille levisi kunnon hymy (heureka!). Siinä piti koko loppupuuron ajan sanoa lamppua kun toinen innoissaan sitä osoitti. Hoksasi sanan ja esineen yhteyden! ♥ Vähän jo mallinsi suullaan "hhammm" itsekin. :)
 
Meillä eilen päivällä lounaalla (joudumme aika usein komentamaan yhtä koiristamme) leikitään että sen nimi on vaikka Touho niin isäntä meni ja taas kerran komensi koiraa että TOUHO!!! johon lapsi hoksotti, kurottui syöttötuolista koiraa kohti, nauroi ja sanoi touho!!! ja räkätti päälle :hilarious:
 
Takaisin
Top