Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä käytän Erisania tai Lv:tä omille vaatteille aion käyttää myös vauvanvaatteille. Nestemäinen sekä jauhemainen löytyy pyykkikaapista.

Onko kenelläkään kokemusta unipusseista?

Mä oon pessyt Bioluvilin hajusteettomalla (nestemäinen) ja nyt ostin Lv:n huuhteluaineen, kun tuntui, että vaatteet ja harsot jäivät jotenkin koviksi ja karheiksi. Seuraavaksi pesuaineeksi ostan tuota Lv:tä tai erisania vauvan pyykkiä varten.

Mä oon pessyt Bioluvilin hajusteettomalla (nestemäinen) ja nyt ostin Lv:n huuhteluaineen, kun tuntui, että vaatteet ja harsot jäivät jotenkin koviksi ja karheiksi. Seuraavaksi pesuaineeksi ostan tuota Lv:tä tai erisania vauvan pyykkiä varten.

Noniin ja sitten googlettelin. Kuulemma vauvan vaatteisiin ei kannata laittaa huuhteluainetta, silittämällä saa ne pehmeiksi. Myös monella keskustelupalstalla tyrmättiin huuhteluaine turhien kemikaalien takia. Mutta toisaalta, jos käyttää allergia- ja astmaliiton hyväksymiä hajusteettomia, ni onko se sitten paha...? Ehkä nyt jätän ihan vastasyntyneen vauvan vaatteista huuhteluaineen pois.

Tässä vielä Marttojen ohjeita: http://www.martat.fi/kodinhoito/pyykki/pese-oikein/vauvan-pyykki/

Meillä rumpukuivaaja tekee vauvan vaatteista ihanan pehmoisia :) en ole koskaan laittanut huuhteluainetta.

Käytiin eilen hakemassa ilmainen Babybox Lastentarvikeliikkeestä. Siinä oli Lindexin sukat, Philips Avent tutti, muutama Ceridal voidenäyte, Neutral pyykinpesuainenäyte, Pampers puhdistuspyyhkeet 12kpl + pari vaippaa, Natusan puhdistuspyyhkeet 24kpl + pesunestenäyte, joku vihreä liina ja Viaplay 2kk ilmaiseksi.

Hauska tuo Viaplay :D Vanhempien rentoutushetkiin varmaan...
Ite jätin suosiolla huuhteluaineen kauppaan kun luin kans jostain ettei tarvitse käyttää. Pesuaineeksi hommasin Erisanilta jonkun vauvanvaatteille sopivan.

Mistäs tommosen babyboxin saa tilattua? Ja millaisilla ehdoilla?

Meillä ollut erilaisia hajusteettomia pyykinpesuaineita käytössä. Nyt uusimpana ecoverin nestemäinen ja huuhteluaine. Olen ollut tosi tyytyväinen. Puhdasta tulee, ei tuoksu ja kemikaalikuormakin on pienempi (sekä ihmiselle, että luonnolle). http://fi.ecover.com/fi/tuotteet/zero/

Huuhteluainetta käytän, kun meillä ei ole kuivausrumpua enkä todellakaan jaksa vauvan vaatteita silittää. Arjessa on paljon muitakin hommia ja jos pystyn tästä luistamaan, niin sen mielelläni teen smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores007

Mä ostin Mini Riskin huuhteluainetta myös. Parastahan olisi jos saisi rummutettua vaatteet (irtoisi pöly yms.), mutta vielä ei ole rumpua tässä taloudessa enkä jaksa silittää mitään niin näillä mennään. :)

Meillä myös käytössä Miniriskin hajusteeton pesuaine. Huuhteluainetta ostin myös hajusteetonta, mutta en nyt sitten käyttänyt kun lueskelin itsekin noita juttuja turhista kemikaaleista. Meiltä kyllä löytyy kuivausrumpu, mutta ainakin omaan silmään ei vaatteet jääneet ekan pesun jälkeen liian koviksi, kun märkinä kopisteli kunnolla suoraksi ja sitten ripusti kuivumaan. Mutta tarvittaessa otan kyllä kuivauksen käyttöön, vauvan synnyttyä on varmasti muutakin tekemistä kuin pyykkejä silitellä. Ainakin sillä määrällä, mitä noita vaatteita joutuu todennäköisesti pesemään.

Meillä oli käytössä unipusseja esikoisella, ekat kuukaudet viihtyi mutta sitten ei enään :rolleyes: aijon kyllä käyttää niitä nyt tällenkkin tulokkaalle, jospa neiti viihtyisi pidempään.

Ootteko sitteriä miettiny hankittavaksi? Onko käyttökokemuksia/suosituksia?

Me ostettiin aiemmin jo myös toi sama... Hyvä kuulla että siitä on positiivisia kokemuksia!!

Mä himoitse babybjörnin balancea mutta se on uutena aika arvokas. Käytettynäkin siitä pyydetään paljon ja jostain syystä on tosi vähän vaaleita kuoseja käytettyinä myynnissä enkä haluais kauheen tummaa. Kokemusta ei ole mutta paljon hyvää olen kuullut.

Takaisin