Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu olen kyllä sitä mieltä että aloittaa yhdellä ja jos se sitten kelpaa niin passittaa miehen ostamaan niitä lisää ;)

Mä oon ostanut useita tuttipulloja ja erikokoa ja erimerkkiä. Osan ihan prismasta ja osan eri lastentarvikeliikkeistä... Toivottavasti kelpaavat :)

Tänään alkoi isyyspakkauksen kokoaminen! Piti ostaa itelleni uudet farkut, mutta kun en löytänyt, niin ostinkin traktori bodyn ja pipon sekä molon vauvamyssyn. Aattelin, etten tuollasiin merkkituotteisiin rahojani laita, mutta sai niin halvalla :) Pitää illalla vielä tilata Valtralta traktori tutti ja muuta kivaa tilpehööriä isi-poika hetkiin :dummy::love2

Mulla on myös haaveissa jonkinlaisen tällaisen paketin väsääminen. Täällä ollaan puolestaan New Holland-miehiä :grin

Itsekin olen ajatellut tuota Aventia, kun voisin äitini kautta saada ko. merkkiä edullisemmin (rintapumppua olen myös katsellut). Mutta hankitaan vasta vähän lähempänä, ja todennäköisesti aluksi vain yksi juurikin siksi, kun ei tiedä mikä kelpaa. Toiveena olisi muutenkin imettää mahdollisimman paljon, mutta hyvähän sitä on varautua.

Tähän samaan kategoriaan uponnee myös korvikkeet. Näissäkin on ymmärtääkseni eroja, toinen sopii toiselle ja toinen ei. Ajattelin jonkin pienen paketin hankkia varalle, vaikka haaveena olisikin tosiaan täysimetys. Pitäisi perehtyä vielä toihin tuoteselosteisiin vähän tarkemmin, ja valita sitten joku merkki, jolla lähteä kokeilemaan.

Korvikkeista sen verran, että ei kannata kauheasti niitä roudata kaappiin. Meillä esim. nanni ei käynyt, aiheutti vatsavaivoja. Vähän tarvittiin korviketta muutenkaan, mutta käytössä oli valion tuuti1.

Te, joilla on jo itkuhälytin tai olette mieleisenne valmiiksi löytäneet, mikä malli? Itse haluaisin vain edullisen perusmallin, ainoana toiveena, että toimii kunnolla ja ilman verkkovirtaa. Tuntuu että kaikki edulliset mallit ovat sellaisia joissa vauvan yksikkö pitää olla piuhassa kiinni ja kun nimen omaan ulkona/parvekkeella nukkumiseen käyttäisin niin langaton malli pitäisi olla. Mitään kehtolauluja tai yövaloa en hälyyttimeltä kaipaa ja 80e. hälyttimestä on mielestäni aika paljon.

Onko noissa Ainun lasipulloissa sama "anti-colic" ominaisuus? Tyhmä kysymys, mutta onko tuo "anti-colic"-ominaisuus vain tuossa tuttiosassa (vai onko se ominaisuus jotenkin tuossa pullossakin)?

Se ominaisuus on pullonpohjassa :) pohjan saa ruuvattua irti ,siellä on kunirengas ja reiät josta ilma tulee ulos. Näppärä purkaa osiin puhdistukseen :)

Ja siis Philipsin Aventeissa se koliikinesto on tuttiosassa? Niissä ei näyttäisi olevan kummassakaan (lasi/muovi) irroitettavaa pohjaa.. Ilmeisesti ovat sitten jotenkin ominaisuuksiltaan erilaisia..?:confused:

Vihdoin myös meillä on tehty hankintoja. Pinniksen ostin fb-kirpparilta 25e, emmaljungan vaunut huuto.netistä 185e (kova koppa ja runko, ratasosaa ei oo) ja vaatteita kaveri lähetti 5,1 kiloa koossa 50-68 ja kirppikseltä tullu niitäkin ostettua jonkun verran. Onhan tässä vielä kaikkea mutta alkuun on päästy! :)

Mä löysin netistä edullisesti sähkökäyttöisen rintapumpun ja siinä tuli yks tuttipullo mukana. Aattelin hankkia varuilta viel yhden pullon (koliikkipullon), koska imettämisestä huolimatta toivon vauvan oppivan/suostuvan syömään myös pullosta edes silloin tällöin.

Pari pientä tuttia ajattelin ostaa myös. On ainakin varuilta pari tuttia jos tulokas moisista tykkää. Niitä on sit helppo hankkia lisää, jos tarvis on.

Vaatteita alkaa olla jo aika kivasti. Niitä en ihan älyttömästi aio edes tässä vaiheessa hamstrata niitä on helppo käydä hankkimassa sitten kun tietää mitä oikeesti tarttee. Lähinnä koko mietityttää edelleen. :)

Pinnis on tulossa, ei ihan niinkuin Strömsössä menny nettikauppatilaus (kiukku!!!!!!) ja pinnikseen sitten patjat. Samassa tilauksessa pinniksen kanssa on tulossa reunasuojus pinnikseen sekä hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydälle.

Kaverilta ostin swingerin ja se löytyykin jo meiltä kotoa. :)

Vielä hankintalistalla olis: amme, perusrasvaa, vaippoja, pyyhe tai pari, lisää harsoja.

Meillä käytännössä kaikki hankittuna (vaunut uudet, kaikki muu kavereilta ja kirppareilta). Puuttuu enää esim. mobile ja lisää harsoja. Joku vinkkasi, että kannattaa ostaa ohuempaa harsomallia, jolloin on monikäyttöisempi ja mukavampi käyttää kuin muuten kovin laadukkaan tuntoinen paksu harsokangas.

Nyt vain uuden äitiyspakkauksen julkistusta odottelemaan, sitten tietää, koska uskaltaa tilata!

Meillä on tällä viikolla edessä vaatteiden hankintaa. Mennään katsomaan tutun luo käytettyjä vaatteita ja toivon hartaasti, että sieltä saataisiin paljon vaatteita. Jos ei, niin sitten nettikirppareilta lisää. Pyrin välttämään etten uutena ostaisi ihan pieniä vaatteita.

Mistä olette harsoja ostaneet? Ne(kin) on vielä hankkimatta. En kyllä jaksa stressata näistä asioista, ehtiihän sitä vielä..:)

Olen tyytyväinen, että suurimmat hankinnat meillä on tehty. Vaunut ja autokaukalo on ostettu ja telakat autoihin on (niistä otin jo stressiä). Sänky on ostamatta, mutta se ollaan päätetty jo sekä hoitopöytä. Ne haetaan kotiin vasta kun saadaan tulevan perheenjäsenen huone maalattua.:)

Mie ostin esikoiselle harsot Prismasta. Paketissa oli monta (7 tai enemmän), ja silti tuntu että ei ole riittävästi. Mutta tykkäsin niistä. :)

Hilpertti; Kiitos vinkistä, täytyy käydä Prismassa kurkkimassa valikoimaa. :)

Me saatiin kassillinen vaatteita! :happy093 Suurimmaksi osaksi ne on bodyja, että täytyy vielä hankkia housuja ja pyjamoita lisää.

Mä kävin Prisman harsovalikoimaa kurkkimassa. Yhen paketin otin, mukavan paksuja ja tiiviitä olivat. Laadukkaamman oloisia kuin yhdet, jotka olin jo aiemmin ostanut eri kaupasta.

Käytiin toisessa lastentarvikeliikkeessä eilen "tutustumiskäynnillä". Ostin pinnikseen reunapehmusteen, kapaloharson (valmis muoto, tarroilla vaan kiinni) ja valmiiksi yhden muovitetun froteelakanan. Mm. mobileja ihasteltiin ja vähän tsekkailtiin rintareppuja. Mies on kovasti sitä mieltä, että kunhan vauva syntyy meille hankitaan rintareppu :) Hän on nyt kovasti kiinnostunut niistä.

Fitnessmamma; Löytyikö suosikkia rintarepuista? Minä aion myös hankkia rintarepun, pääsee koirien kanssa metsään. Olen googlailujen perusteella ihastunut Baby Björnin -reppuihin.

Keltanokka: Stokken reppua katsottiin liikkeessä ja kaverilla on Tula-merkkinen ja on tykänny siitä tosi paljon. Jossain vaiheessa netistä katselin myös Manducan reppuja.

Ootellaan, että vauva syntyy ja sit varmaan kokeillaan mikä ois meille paras. Liekku ry vuokraa täällä päin kantovälineitä, joten voi kätevästi kokeilla mikä ois meille paras :)

Takaisin