Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on joku angelsounds kotidopleri ja muistelisin että esikoisen odotusaikana ensimmäiset äänet saatiin kuuluviin n. Viikolla 10 niin että varmasti osui oikeaan. Hintaa tuolla kapineella oli joku 16e tms alle 20e

Ok, no ei ne sitten kalliita ole. Ajattelin, että vähintään varmaan jotain satasen luokkaa olisi. Ehkä tuollaisen hankkimista voisi harkitakin...

Minä myös katselin nuita kotidoplereita, vielä en tilannut kun täytynee harkita. Ainakin haluan vielä hetken odottaa, toivoen, että kaikki menee hyvin :love7

Olen joskus aikaisemmin (ennen tietoakaan raskaudesta) ostanut sellaiset ihanat pienet pinkit kissatossut, siinä setissä on myös pikkuinen ihana pääpanta. Olen ostanut joskus myös pienen pipon jossa tammenterhoja > siinä hauskat korvat jotka solmussa, näyttävät orankorvilta :) En vain voinut kävellä ohi :woot::Heartred

Toivotaan että tulee käyttöön ainakin jommatkummat, tossut ja panta tai pipo:Heartred

kotidoppleri hankittiin vkl kun tuli pientä vuotelua. Ihanaa kuunnella pienen jumptusta. Karvan verran varmempi olo että pikkuisella on kaikki hyvin.

Me ei olla ostettu vielä mitään enkä usko että hankintoja hirveesti tuleekaan kun vaatteita ym tilpehööriä on kotona ja vaikka millä mitalla. Miehen veljen vaimoke on jo innoissaan ostanut TYTTÖJEN vaatteita koska HÄN haluaa että täältä tulee tyttö. Nooh, veikkaanpa että hän tulee karvaasti pettymään koska miehen suvussa ei pahemmin tyttölapsia ole näkynyt :D

Onko hölmöä ostaa vielä hoitopöytä yms? Viikkoja on tällä hetkellä 9. Monet ovat mulle nauraneet, kun olen maininnu että netistä löysin halvalla käytetyn mutta hyvän... Mitä mieltä olette?

Vaikka olen ajatellut tehdä hankinnat vasta rakenneultran jälkeen, mä ostaisin jos tulis vastaan jotain mitä oikeasti tarvitaan/halutaan ja hyvään hintaan. Voihan ne sitten säästää tai myydä eteenpäin jos käviskin ikävästi.

Felicity, juuri tuota monet varmasti ajavat takaa että jos käykin ikävästi. Aluksi ajattelinkin että en osta vasta kun ensivuoden puolella tarvikkeita. Mutta nyt on kuitenkin ajoittain eri ajatus mielessä :D Noh, jos oottelen tiistaina olevaan toiseen ultraan ja palaan asiaan sen jälkeen :P

Ite justiinsa hain rintapumpun :D himoitsin tuommosesta sähkökäyttöisestä aventin pumpusta, nyt pongasin paikalliselta face kirpputorilta moisen 40e hintaan, niin hain pois vaikka ei tulisikaan käyttöä. Normaalisti noista kun on pyydetty sitä n. 100e.

Itse ajattelin ensikuussa hommata jo mahd. vaatteita kun sukupuolen saan tietää, mutta lahjaksi sain jotkut hyvässä kunnossa olevat käytetyt brion yhdistelmä vaunut.

Innostuin selailemaan nettikauppoja ja sieltä vauvalle vaatteita. Toistaiseksi etsiskelin varsin neutraaleja vaatteita, ja kivoja löytyikin monesta paikkaa. Tulipa siinä selaillessa mieleen, että miten paljon ja mitä kokoja olisi syytä hankkia? Ja mitä kaikkea potkareita, bodyja, puolipotkareita, housuja, sukkahousuja.... Äääk :D Esikoisen odottaja on ihan ulalla mitä tarttee ja miten paljon.

Entäs koot. Jokunen 50cm vaate ihan vastasyntyneelle, mutta kuinkahan kauan niiden voisi olettaa mahtuvan? Tai voihan olla, että syntyy niin iso vauva ettei noi 50 vaan mene kuin ehkä kotiin lähtiessä. :D Onko 56 senttisen vastasyntyneelle miten valtavia?

Voihan muutaman 50 kokoisen varmasti ostaa mutta meillä lähdetty sairaalasta kotia 56 kokoisissa, mitkä ovat tosin hiukan reiluja, mut ei liian. Se riippuu paljon siitäkin millä viikoilla syntyy. Meillä toinen poika oli 53cm syntyessään ja toinen 50cm.

Meillä oli 50cm vaatteeki jättikokosia. molemmat vanhemmat ollaan lyhyitä eikä isoja muutenkaan. Neiti synty siis 47cm ja 2890g

Meillä esikko syntyi etuajassa reilu kaks viikkoo. 50 koon vaatteet tuntu jättisuurelta (neiti 47 cm ja 2990g). Mut äkkiä ne sit jäi pieneksi. Eli kannattaa varuilta hommata muutama 50 ja sit isompia kokoja. Ite tykkään kietaisubodeista vastasyntyneellä. Ei tarvi pään yli vejellä. Lisäksi housuja, potkareita, mistä kukakin tykkää. Vaippa pitää vaihtaa kuitenkin usein niin helpot vaatteet on hyviä. :)

Mulle on nyt pari kaveria vinkannut, että kannattaa odottaa se äitiyspakkaus, koska sitten näkee paljonko siinä on tavaraa ja sen jälkeen voi alkaa hommailla niitä, mitä vielä puuttuu. Äitiyspakkaus on kuulemma tosi hyvä ja siinä on paljon tavaraa. Toki aion itsekin ehkä ostella jo jotain yksittäisiä vaatteita, jos tulee kivoja vastaan :)

Äitiyspakkauksen sisällönhän näkee etukäteen, joten sieltä ainakin määriä saa tietää jo ennen pakkauksen saamista.

Mä en haluis ostaa mitään "turhaa" varsinkaan niin pienelle joka käyttää tietyn koon vaatteita tosi vähän aikaa. Meillä kun ei lähipiirissä oo pieniä muksuja ei saada sit vaatetta paljoo kavereiltakaan.

Mä oon muutenki sellanen listojen tekijä :D teen ittelle listan tarvittavista asioista ja sit ruksailen yli ku on hankittu. Vaatteet aiheuttaa tällä hetkellä eniten päänvaivaa.

Me varmaan hankitaan suurin osa vauvan vaatteista kirpputoreilta. Varmasti vauva kuitenkin saa lahjaksi sukulaisilta ym. uusia vaatteita, joita voi sitten säästää muistona.

Takaisin