Vaunut

"Joo, me haetaan ne sitten syyskuussa. Kiva että säilytätte niitä siihen asti" :laughing001 Ja mitenkäs kävikään? Kun viesti saapumisesta tuli, mies kirmasi heti tuohon paikalliseen liikkeeseen ja haki vaunut kotiin! Nää on vaan niin :Heartbigred

Emmaljunga Duo mondial delux crome-rungolla, antrazith leatherette-kuosilla (joka poistuu nyt 2016 malleista :sorry: )


11143501_10206172906497768_148305228112236204_n.jpg
 
Omppu15, meillä oli sama kun käytiin vaunuja katsomassa niin mies esitti ihan ihme kysymyksiä myyjälle (kuin autokaupassa) joka välillä katsoikin mua ihan help-ilmeellä, mutta osasi kyllä vastata tenttaukseen. Mun miehen ollessa puhelimessa mä pyytelin sitten vähän anteeksi myyjältä joka vaan totesi että ei oo kukaan muu koskaan esittänyt noin paljon kysymyksiä. Mulla oli itsellä vain muutama kyssäri. Tärkein meillä oli kuitenkin kokeilla miten helposti vaunut saa kasaan ja takaluukkuun. :)
 
Vaunujen "lisäosista" tuli mieleeni: mistä saisi vaunuihin sellaisen eläinverkon(lähinnä siis kissoja ajatellen)? Vai onko sellaisia olemassakaan tai onko muita keinoja? Mielelläni nukuttaisin pienokaista katetulle patiolle vaunuissa, mutta naapuruston kissat ja satunnaiset oravat epäilyttää.. :s
 
Mä olen käyttänyt ihan normi hyttysverkkoa vaunuissa suojaamaan myös muilta eläimiltä. Vaunukaupassa maksoi jotain 5 euroa.
 
Joku meille kokemuksesta kertoi että vaunujen hyttysverkko ei estä satunnaisia vieraita. Tämä mies oli itse rakentanut jonkun metalliviritelmän.. :rolleyes: kuulosti aika erikoiselta, taidetaan metallit kyllä jättää väliin. Oravat on täällä kyllä melko röyhkeitä.

Tuo pinnasängyn verkko ei vain ole käytännöllinen. Patja pitää olla ala-asennossa ja kauhea solmujen avaaminen ensin ennen kuin pääset vauvaan käsiksi.
 
Muokattu viimeksi:
Hepsuli; samaa katselin itsekin, mutta toistaiseksi paras löytynyt vaihtoehto. Netissä kyllä oli ohjeet johonkin puiseen "ritilään" pinniksen päälle, mutta minusta pinnis näytti sitten ihan vankilalta :D
 
Tää vaunumaailma on kyllä niin mahdoton, ihan pyörällä päästä että millainen tai millaiset pitäis olla
 
Meillä harkitaan nyt Britax Go Nextien ja Emmaljunga Super Vikingien välillä. Hurjan hintaisilta tuntuu itselle väliaikaisesti nollatuloisena mut isovanhemmat on ilmoittautuneet maksamaan koko lystin ja rohkaisevat laatuun. Välillä kyllä tulee mietittyy et saahan vähemmälläkin rahalla laatua mut nyt kun on tottunut tutkimaan näitä kahta niin muut mallit tuntuu pelkistetyiltä. Ja kamalan vaikee on päättää näittenkin väliltä kun on niin tasaväkiset! Merkittävimmät erot kallistuu Emmaljungan hyväks, niihin saa sisaristuimen ja niistä on parin vuoden kokemus siskon perheen kautta. Britaxit vaan oli mun ensirakkaus ja siitä on vaikee päästää irti kun vasta tällä viikolla tultiin tosissaan ajatelleeks noita Emmaljungia. Tykkään kovasti kyllä molemmista mut ehkä Britaxit tuntuis enemmän riskiostokselta... jaah. Molempia pitäis lähiliikkeitten varastoista myyjien mukaan löytyä koska vaan joten ei kai tässä vielä kiire oo. Himottais vaan jo vaunushoppailla itsekin kun lukee teidän hankinnoista!! :D
 
Meilläkin vaunupäätös tehty ja päädyttiin Emmaljunga twin city cross- tupliin + koppa. Hintaa tuli yhteensä 160€ käytettynä.
 
Muokattu viimeksi:
Me ostettiin pitkän vertailun jälkeen Hartan Topline S Bellybutton -yhdistelmät uutena (vaihtoehtoina oli emmaljungan super viking, brio smile ja britax go next). Niistä löytyi kaikki mitä haluttiin ja ulkonäkökin miellytti. On kääntyvät lukittavat etupyörät, heittoaisa (pääsee huonommalla kelillä ja huonommassa maastossa isommat "taka"pyörät eellä, iso plussa), kova vaunukoppa, tilava täysin makuuasentoon kääntyvä ratasistuin, jousituksen säätö (sport/soft), tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin, en vois olla tyytyväisempi :) Sitten ostettiin samalla MaxiCosi Cabriofix Isofix telakalla ja tietysti adapteri vaunuihin kaukaloa varten.
 
Kultakutri, ei ne oikeat vaunut just sulle löydy kuin etsimällä. Itse en tiennyt rattaista alussa hölkäsenpöläystä, mutta nopeasti Torista katsomalla tarjontaa ja kuuklettamalla alkoi oma mielipide nopeasti kehittyä. Aluksi olin ihan varma että hankitaan jotkut Oran rattaat, kun siinä alla on se kestävä metalliverkkokin. Liikkeessä kun käytiin olin katsellut kolmipyöräisiä, mutta mies ei ollut niistä innostunut. Myyjä kehottikin miestä kokeilemaan ja sehän innostui niistä heti. Jos olette pitkiä vanhempia niinkuin me kannattaa siihenkin kiinnittää huomiota. Nuo baby joggerit vaunukopalla on just sopivalla korkeudella mulle, ei tarvi polvia taivuttaa että pääsen vauvaa kurkkaamaan. Renkaat on isot ja etummaisen saa lukittua, jos ens talvena sattuisi tulemaan niin paljon lunta että on vaikea työntää. Mitään pumpattavia renkaita ei kannata ottaa, ne myös puhkee helpommin.
 
Aina voi vaihtaa orkkis kumit parempiin :) meillä mies ilmoitti jo ostohetkellä että kumit vaihtuvat puhkeamattomiin ilmakumiin ja ei todellakaan valkosivurenkaisiin. Ilmakumit on hyvät ja pehmeät, ei niitä kannata pelätä (varsinkaan jos panostaa kumeihin). Meillä yks iso vaatimus oli laadukkaat ja että mieskin ulettuu lykkimään niitä hyvässä asennossa. Siksi päädyttiin tuohon emmaljungan deluxe-runkoon jossa on 14" kumit. Tutkimalla tarjontaa liikkeissä löytää helposti mieleisensä mallin joka palvelee sitten omia tarpeita. Sitten on helppo etsiä niitä käytettynäkin jos ei uusia malta investoida.WP_20150728_14_36_44_Rich.jpg
 
Tuplarattaita/vaunuja mietin, ei käryäkään mitä maksaa ja millaiset oisi kätevät. Täytyypi googlettaa tuo Leinan perheen hankinta.
 
Takaisin
Top