Vaunut

Me käytiin ennen joulua kattomas kaupasta ihan muuten vaan. Brion Happy vaikutti mielukkaimmilta. Siisti ulkoasu, yhdistelmä, iso tavaratila.

Mä ostin esikoiselle käytettynä Brion Kombit (en tiedä vieläkö niitä myydään uusina), oli aivan tajuttoman hyvät. Iso vaununkoppa ja isot ilmakumirenkaat. Niillä päästelin umpihangessa ja sohjossa, pellolla ja metsässä. Niissä vaan meni työntöaisasta pehmustekumi hajalle, hajosi jotenkin, en tiedä mitä tapahtui. Nyt siis on vaan paljas metallitanko. Väri oli täydellinen, ruskeaa, harmaata ja beigeä.. Ja nyt haluan ostaa uudet! Varmaan kun kaikki muu on jo valmiina, tyyliin sänky, sitteri, kaukalo, syöttötuoli, niin jotain haluan uusia.

Matkarattaat pitää kans ostaa, mulla oli Quinny zapp Xtrat ja tykkäsin. Olivat tosi kätevät shoppailukierroksella ja asfaltilla. Myin ne pois viime kesänä kun niistä sai vielä sen verran hyvin omiaan takasin.

Hirveesti ollaan pyöritelty ja ihmetelty millaiset vaunut olisi tänne meidän sorateille ym passelit. Kiikarissa yhdet järkevän hintaiset, ilmarenkaalliset, kääntyvillä etupyörillä olevat vaunut, mutta jotenki miettii vaan et onko nekään sopivat tänne. Emmaljungista en todellakaan ole valmis maksamaan.

Yhdistelmät haluan ja niiden on oltava sellaiset, että on hyvä lähteä koirien kanssa lenkille vauva vaunuissa ja jotta ne vaunut kulkee myös näillä kuoppaisilla sorateillä. Kääntyväy etupyörät huokuttaa jo senkin puoleen, että esim kaupoilla on mielestäni kätevämpi mennä vaunujen kanssa joissa eturenkaat kääntyy.

Jos meinaatte sorateillä kärrytellä ja haluatte kuitenkin kääntyvät etupyörät niin kannattanee valita vaunut, joissa ne etupyörät saa lukkoon. Kääntyvät etupyörät on vissiin aika kuppaset epätasaisella alustalla.

Niin on käsittänyt myös, mutta noissa mitä ollaan toljettu on lukittavat. Voi olla et muuten ne pyörät heiluis aika kivasti. :D

Vois olla hidasta edetä juu, tättärrättättärrät.... :D kiroais ja kääntyis kotio jo 200m jälkeen :P

Meillä on orat toimineet mainiosti esikoisen kanssa ja samoilla mennään tämänkin kaverin kanssa. Oon tykännyt oran vaunuista kun ovat tilavat, helpot niputtaa ja hyvät työntää. Suosittelen käymään koeajamassa vaunuja kaupoissa vaikka käytetyt aikoisikin ostaa niin tietää sitten mitä merkkiä tai mallia metsästää. Vaunujen väriin kannattaa myös kiinnittää huomiota, paitsi että miellyttää silmää kannattaa pohtia onko musta paras väri kesällä ulkona nukuttamiseen. Ilmastointiin kannattaa myös kiinnittää huomiota. Ja nyt joku miettii että varjossahan niitä vaunuja kumminkin pidetään, mutta mitäs kun olet kävelyllä... Minusta vaunut on sellaiset minkä hankintaan kannattaa tuhlata vähän enemmän aikaa niitä kun sitten saa kilometri tolkulla edellään puskea. Ja raahatkaa se ukko mukaan vaunukauppaan, varsinkin jos teillä on paljon pituuseroa, aisa kun pitää saada säädettyä molemmille sopivaksi... Huh, tulipa avauduttua... Pitää varmaanharkita uutta uraa vaunukauppiaana :D

Haluisin ehdottomasti bugaboo cameleon 3, oon kuullu niistä niin paljo hyvää ja on tosi kivan näköiset :)

Mä mietin kans noita kääntyviä etupyöriä mut jotenkin tuntuu et toimiikohan ne sittenkään niin kuin toivois :D Me kuitenkin aika paljon lenkkeillään sorateillä ja kuitenkin ne etupyörät pienemmät niin jaksaako niitä aina lukita.

Olispa sellaiset täydelliset kaikkeen mukautuvat vaunut niin ei tarvis näitä pohtia :D

Toinen mitä mietin et jos hankkis vaan kuomurattaat ja siihen kantokopan mut tuntuu ettei sekään toimi kun ei niitä saa täysin makuuasentoon ja kulkusuuntakin on hieman hankala vauvalle.

Noita vaunuja mitä ollaan mietitty niin käyty parikin kertaa koeajamassa. Niissä on kivan oloinen jousitus mikä varmasti helpottaa näillä teillä liikkumista ja sit tosiaan ne pyörät sais lukittua edestä, tuskin kauhee vaivaa lukita ku täältä lähtee ja ne voi pitää lukossa niin kaua kunnes menee esim kaupoille. Nuo vaunut ja ja turvakaukalo on sellasii joihin satsataan, mut silti en todellakaan rupee maksaa lähes tai yli tonnia emmaljungista vaikka ulkonäöllisesti onkin kivat. Mä tyydyn vähempään.

Ja mä haluun ehdottomasti yhdistelmät, en suostu edes miettimään muita vaihtoehtoja. :D Merkkiä en nyt ulkoa muista, oli joku nevä hööd, mutta tosi lupaavilta kuulostaa. Täytyy käydä lähempänä ostoajankohtaa liikkeessä vielä hypistelemässä ja kysyä myyjän mielipidettä.

Me käytiin kans eilen hipeltämässä vaunuja eka kertaa. Haasteena meillä tulee olemaan miehen pituus. Täysisi saada sekä teleskooppi että korkeussäädettävä aisa, mutta en tiiä onko sellasii ees tehty. Hyvät korkeussäädot aisoissa on, mutta kun laittaa sen korkeuden ihan ylös niin vaunut tulee tosi lähelle ja sillon mies ei pysty ottaan normaali kokosia askelia ilman että kumauttaa joka askeleella vaunuihin ja/tai pamauttaa jarrut päälle. :confused:

Tällä hetkellä jatkossa on kuitenkin brion go next vaunut kun niissä vaunukoppa tuli kivan ylös niin ettei miehenkään tarvi ihan polven korkeudesta vauvaa ylös nostella. Miinuksena tuo aisan ja vaunun lyhyt väli aisan ollessa sopivalla korkeudella hänelle ja että värit oli aika tosi tylsiä.

Gesslein vaunut vaikutti kans kivoilta ja käteen sopivilta. Plussaa kivoista väreistä ja käsijarrusta, miinusta sitten taas siitä kopan korkeudesta (tuntu itsestäkin aika matalalta) ja nuo ilmakennorenkaat jäi vähän mietityttämään että kuinka paljon sitten on huonommat vs. ilmakumipyörät. Eikä se aisan ja vaunun väli tässäkään kovin pitkäksi jäänyt kun sen aisan säädön laittoi yläasentoon.

Noh, vasta yksi liike koluttu läpi. Täytynee käydä joku päivä sitten seuraavassa liikkeessä missä taas on eri merkkisten rattaiden edustus. Tämän yhdenkin liikkeen perusteella tuli kuitenkin meille selväksi että tosiasiallinen fakta on että me ei todellakaan voida ostaa vaunuja pelkästään nettistä saatavien tietojen perusteella, ne on pakko päästä koe hipeltämään liikkeessä tuon miehen pituuden takia. Tämä sulkee meiltä myös monta merkkiä pois kun niitä ei pääse testailemaan missään Tampereen pohjoispuolella. :sad001 Ei ole kiva jos vaunut on semmoset että ei pysty mies niitä lykkimään ollenkaan kun ei mahu käveleen kunnolla. Noh, kunhan sopivat löytyy niin täytyy sitten koluta netti läpi että mistä sen parhaan hinnan sitten saa.

Mä sain kans eilen miehen koeajaan vaunuja. Brion happy vaunut oli tähän mennessä parhaimmat. Siihen saa parhaiten seisomalaudan, iso tavaratila ja hinta keskitasoa. Maaliskuun paikkeilla käydään ostamassa.

Me meinattiin kans joskus helmi-maaliskuussa tilailla rattaat. Ja tulee siis akjaxin olikohan ne trapperit.. siis aivan normi yhdistelmät isoilla neljällä renkailla,tänne en voisi ajatellakkaa pikku renkaisia kun on vaikka minkälaista tietä tarvottavana. :)

Rosalina,olikohan teillä juuri neonvihreät? Me miehen kans hullaannuttii siihe väriin ja sellaiset tulee! :) Taidetaan tilata myös samalla kuosilla turvakaukalokin :) ja vähän näppärä kun saa sen kaukalon sit napsautettua rattaisiin,kyllä helpottaa kesällä esim kaupungilla käymistä! :)

Mä eilen selailin vielä vähän noita vaunuja ja päätin luopua kääntyvistä eturenkaista. Ajaxia katoin ja tykäistyin. Vähän keväämmällä olisi tarkotus vaunut sitten ostaa. :)

Minä ajattelin tuunata vanhat kärryt, runko o ihan kuosissa. :) pitäs vaa ottaa selvää paljo se jollai ompelijalla maksaa ku ite ei oo oikee käsityö ihmisiä :D

Mä käytin nyt aamupäivää pohtimalla vaunujuttuja ja voi argh! Tarvitaan maastokelpoiset ja kohtuullinen tavaratila lienee paikallaan. Vaunujen kanssa en tule kulkemaan julkisilla. Pitkiä ollaan molemmat joten aisan korkeussäätöä pitäisi olla. Mulle suositeltiin Oran Jovi Aireja ja ne onkin kohtuuhintaiset ja muutenkin ominaisuudet täsmäisi, mutta paino ja koko mietityttää ja netistä lueskelin vanhemmista vaunuista valmistuvirheistä. Emmaljungia katselin ja käytettyjä mutta se kiinnitti huomiota, että paljon oli sellaisia mistä oli nappeja ja vetskareita rikki. Noo täytyy mennä työntelemään. Budjetiksi ajattelin noin 400e eli sen mukaan merkistä riippuen sitten uudet tai käytetyt.

Mulle on nyt jotenkin tullut tunne, että haluaisin ostaa tulevalle vauvalle uudet vaunut ja myydä pois vanhat. Mies ei kyllä varmaan siitä ideasta tykkää, kun sen mielestä pärjätään hyvin noilla vanhoilla. Mua on vaan alkanut säälittää tuleva vauva, kun meillä on kaikki esikoisen jäljiltä sille valmiina eikä se saa tyyliin mitään uutta :D, paitsi no vaatteita varmaan jonkin verran.. Ois ihana ostaa edes uudet vaunut :) . Mutta ehkä me vielä päädytäänkin niihin sisarusrattaisiin..

Takaisin