Vaunut

Mä tuumin tota mustaa myös,et onko kuumat mut uskalsin valita mustan kun emmaljungoissa "ilmastointi" kopan pohjassa jne. ei ehk pakahdu piäni siellä :Heartred Valkoisia EL Mondialeja ihastelin,valkoiset vaunut vaan jotenkin ovat niiiin kauniit:happy119

Aattelin et käyn koittamassa erilaisia vaunuja kaupassa jotta saa vähän tuntumaa niihin koska ei ole mitään kokemusta vaunuista ennestään. En tiedä mitä ominaisuuksia niihin saa ja mitä niiltä pitäis vaatia.. sit ostaa käytetyt kirppikseltä. Noi uudet ihan helv kalliit ja ei kun työttömänä ole sellasiin vaan varaa .

Kannattaako hommata vaunujen lisäksi matkarattaat.? Ite tuossa pähkäilen, ku ois edullisesti tarjolla Emman matkarattaat, että onko ne ihan turhakkeet vai tuleeko niitä käytettyä. .

Me ollaan pärjätty kyllä hyvin ilman. Yhdistelmät saa niin helposti rattaiksi, en koe vaivalloiseksi. Se on varmaan mistä tykkää... :)

Me aateltiin pärjätä ilman. Jos tarve lähtee koko porukka niin, että vaunutkin otetaan, niin sit täytyy vaunut laittaa takapenkilld jotenkin, ei mahdu enään takaluukkuun koirien kanssa.

Hei te vaunuja ostavat! Ootteko huomannut että verkkokauppa. Comista saa näköjään kans vaunuja. Ainaki brioo näytti olevan.

Mä tykkään, kun noissa trapereissa on niin hyvät tuuletusaukot, heittoaisa ja säädettävä juositus, kuten myös nuo renkaat vaikuttaa hyviltä tänne meidän landen maastoihin. :)

Mukana tuli sade ja hyönteissuoja + hoitolaukku.

Me ostettiin jossain vaiheessa myös matkarattaat, koin helpommaksi sen että niitä saattoi vaikka pitää koko ajan autossa eikä tarvinnut aina ottaa pois ja kasata kun kotona tarvitsi. Ja onhan ne paljon näppärämmät kaupungissa, toki riippuu siitäkin miten näppärät ne toiset vaunut/rattaat on. :D mutta meillä siis ollut kovassa käytössä matkarattaatkin ja oon tyytyväinen, että ne tuli hankittua.

Mä olen myös ehdoton matkarattaiden puolesta puhuja :smug: Ihanan kevyet, superhelppo laittaa kasaan + koota ja vie todella vähän tilaa autossa! Meilläkin pidetään niitä aina autossa ja vaunut on sitten lasitetulla terassilla aina valmiina nukuttamista varten.

Jos ulkonäön mukaan ostaisin, ostaisin valkoiset nahkaiset vaunut, mutta näissä lasten asioissa kyllä käytännöllisyys ratkaisee :)

Mä olen myös matkaratasfani samoista syistä, joita Tuiti ja Orvokki tuossa yllä jo listasivat. Matkarattaita on käytetty ihan kirjaimellisesti myös matkoilla ulkomailla. Ei kyllä millään olisi jaksanut raahata yhdistelmiä muiden matkatavaroitten ohella. Mutta eivät ne mikään pakollinen hankinta ole. Ei mekään niitä valmiiksi ostettu, vaan vasta, kun huomattiin ettei jaksaisi jatkuvasti olla vaunuja kasaamassa ja pakkaamassa auton perään.

När2blir3 kyseli jossain vaiheessa Bugaboo-vaunuista. Mä itse valitsisin ne Buffalot, ellei jostain syystä olisi tosi minimaalista hissi tai vastaavaa, johon ei muuten mahdu. Ne Camien eturenkaat ovat niin pienet, että jäävät helposti jumiin esimerkiksi mukulakiviin. Toki niihin saa talvirenkaat hommattua, mutta taitaapi olla nämäkin makuasioita.

Muokattu viimeksi:
Ajateltiin hommata matkarattaat sitten jossain vaiheessa, jos semmoset edullisina löytyy :)

Koen kans et ne on helpot ja vähän tilaa-vievät :)

Hyvin kyllä pärjää pitkään ilmankin matkarattaita kun pieni vielä pötköttelee :) eikä ne tietysti mikään välttämätön hankinta ole. Se kasaaminen helppous ja keveys on vaan sellaisia juttuja että nyt kun niihin on tottunut, pois en antaisi :wink Olisikohan esikko ollut vuoden kieppeillä kun ne hankittiin. Meillä on baby jogger merkkiset matkarattaat ja niitä voin suositella lämpimästi! Ne saa kasaan yhdellä hihnan vetäisyllä, ovat kulkeneet hyvin kaikissa erilaisissa maastoissa ja ovat tosiaan huippukevyet. Tästä sarjasta löytyy myös sisarrusrattaita ja olen miettinyt että ne voisimme testata ensin.

Meillä myös ehdottomasti hankitaan matkarattaat mutta ei ihan heti. Varmasti siinä vaiheessa kun vauva istuu. Matkarattaat on vaan niin kätsyt, ahtaissa kaupoissa helpot kun kooltaan pienemmät kun vaunut.

Kyllä matkarattaat on niin kätsyt pitää siellä auton kontissa valmiina ja tosiaan kaupungilla/kaupassa kesällä niin näppärät! :) Mutta tosiaan,ei niitä tarvii miettiä kun vuoden päästä kesällä.. meillä kans löytyy jo maailman ehkä hienoimmat matkikset! Poika jos nyt tulee niin joutuu ehkä luopumaan.. sellaiset viininpunaiset nalle puh rattaat.. missään ei oo samanlaisia tullut vastaan. :) Viime kesänä olisi parikin naista halunnut ostaa ne muumimaailmassa meidän käydessä! :D

Me yritetään nyt alkuun pärjätä ilman noita matkarattaita, ostetaan sitten jos tulee tarve ja sellainen olo ettei jaksa noiden yhdistelmien kanssa pelata.

Me ostettiin matkarattaat lentomatkoja varten,muuten ei ole niitä kyllä tullut käytettyä kuin just reissussa.ostettiin edulliset Emman matkarattaat että ei niin ois harmittanut jos kolhiintuvat koneen ruumassa...muutoin meillä on edelleen käytössä mountain buggyn urban junglet ja ei ole kyllä kuin hyvää sanottavaa,ihanan kevyet työntää mutta silti tukevat ja eivät kaadu helposti kuten monet 3-pyöräset.Nyt saadaan käytetyt tuplarattaat mutta luulen että suurimmaksi osaksi tulee käytettyä noita vanhoja vaunuja sisaruslaudan kanssa.

Meille tulee myös matkarattaat joihin saa sit sen turvaistuimen kiinni. Ei tarvii sit pientä herättää siirtämällä turvaistuimesta vaunuihin.

Takaisin